اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری : از احمدی نژاد سوال می شود اگر...



 

 

مطهری : از احمدی نژاد سوال می شود اگر...

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تایید عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان داشت: این اقدام دولت تخلف و گریز از قانون محسوب می‌شود. دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند والا نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند كرد.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس، اصلاح‌طلبان را به دو گروه طبقه‌بندی كرد و با بیان اینكه گروهی از اصلاح‌طلبان خواستار اصلاحات در درون نظام هستنند‏، افزود: این گروه از اصلاح‌طلبان كه اكثریت آنان را نیز تشكیل می‌دهد، به طیف اصولگرایان معتدل بسیار نزدیك هستند.

علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در تشریح وضعیت دو طیف داخلی اصلاح ‌طلبان، تصریح كرد: گروه اول از اصلاح‌طلبان، كسانی هستند كه به دنبال تغییر ساختار نظام‌اند و گروه دوم كه اكثریت نیز هستند خواستار اصلاحات در درون نظام‌اند. این گروه دوم به طیف اصولگرایان معتدل بسیار نزدیك بوده و می‌توان با آنها تعامل خوبی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تایید عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان داشت: این اقدام دولت تخلف و گریز از قانون محسوب می‌شود. دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند والا نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند كرد.

وی در مورد پیگیری‌های مجلس جهت تمكین تمام دستگاه‌های اجرایی به قانون، اظهار داشت: اگر مجلس به وظایفش عمل كند جلوی قانون‌گریزی را خواهد گرفت. در این میان نمایندگان با عمل به وظایفشان و اجرای قانون اساسی می‌توانند مانع قانون‌گریزی‌ها شوند.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اما برخی از نمایندگان به خاطر ملاحظات سیاسی به وظایفشان عمل نمی‌كنند و موجب سركشی و قانون‌گریزی دولت می‌شوند.

مطهری افزود: هر دولتی به طور طبیعی مایل است نظارتی به كارهایش نباشد و تمایل به خودكامگی دارد. در اینجا وظیفه مجلس است كه در مقابل قانون‌گریزی‌ها بایستد.

نماینده تهران در خصوص قانون‌گریزی‌های دولت، خاطرنشان كرد: اكنون نیز موارد متعددی از قانون‌گریزی‌های دولت همانند اجرا نكردن قانون پرداخت اعتبار از صندوق ارزی به مترو تهران و كلان‌شهرها، عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، عمل نكردن به مصوبه مجلس درباره پذیرش دانشجو برای آموزشكده‌های فنی‌وحرفه‌ای، درخصوص اجرای قانون حجاب و موارد دیگر دیده می‌شود. مجلس می‌تواند در قالب سوال از وزرا و رئیس‌جمهور آن را مطرح كند تا مانع قانون‌گریزی‌ها در كشور شود...../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
سوال از احمدی نژاد توسط علی مطهری 24 اسفند 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باطرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛حمایت ازآشتیانی کاردست آمریکایی هاداد



 

 

باطرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛حمایت ازآشتیانی کاردست آمریکایی هاداد

 

با طرح یک سوال توسط دکتر احمدی نژاد؛

حمایت از آشتیانی کار دست آمریکایی ها داد

از آغاز سال 2010، 3261 نفر در آمریکا در فهرست مجازات مرگ قرار گرفته اند. در این میان این تعداد 61 زن قرار دارد. مجزات مرگ انجام شده در تگزاس فقط 463 نفر بوده است و هنوز در 35 ایالت از مجموع ایالات آمریکا هنوز مجازات اعدام اجرا می شود/ لوئیز ساعت 9 امشب اعدام خواهد شد و این در حالی است که بر اساس نظر متخصصین روانشناس، وی تعادل روحی نداشته و مشکل ذهنی و روانی دارد.

سرویس بین الملل ـ در حالی که کشورهای غربی فشار خود را به ایران برای مجازات زنی که محکوم به قتل و اعمال منافی عفت است در ماه گذشته به اوج خود رسانده بودند، طرح این مساله توسط رئیس جمهور ایران که در آمریکا نیز زنان و مردان زیادی مجرم به اعدام محکوم می شوند دردسر تازه ای برای آمریکایی ها درست کرده است.

چنانکه برخی رسانه های غربی از جمله دیلی تلگراف خبر داده اند، در تازه ترین مورد در ایالت «ویرجینیا» خانمی به نام «تریسیا لوئیز» که متهم به اجیر کردن دو مرد برای قتل شوهر و فرزندش می باشد در ساعت 9 امشب اعدام خواهد شد و این در حالی است که بر اساس نظر متخصصین روانشناس، وی تعادل روحی نداشته و مشکل ذهنی و روانی دارد.

«روبرت مک دالن»، فرماندار این ایالت در این باره گفته است که مجازات تریسیا قطعی است چرا که وی هیچ دلیلی برای تبرئه خود ارائه نکرده و بنابراین امروز به دار آویخته خواهد شد. این در حالی است که تریسیا لوئیز، گویا خودش هم به مجازات خود راضی است و در مصاحبه ای در این باره گفته است که من عمیقا از اینکه جان دو نفر را که دوستشان داشته ام گرفته ام ناراحتم.

بر اساس این گزارش، دادگاه ویرجینا «لوئیز» را به عنوان سردسته این جنایت و کسی که این جنایت را سازماندهی نموده به اعدام محکوم کرده است. علاوه بر این گزارش، دیلی تلگراف آماری از مجازات اعدام در آمریکا منتشر کرده است که اطلاع از آن برای کسانی که حکم قصاص نفس را مخالف حقوق بشر می دانند جالب توجه است.

از آغاز سال 2010، 3261 نفر در آمریکا در فهرست مجازات مرگ قرار گرفته اند. در این میان این تعداد 61 زن قرار دارد. مجزات مرگ انجام شده در تگزاس فقط 463 نفر بوده است و هنوز در 35 ایالت از مجموع ایالات آمریکا هنوز مجازات اعدام اجرا می شود.

توجه به این گزارش نشان می دهد که فشار غرب بر ایران و تبدیل کردن یک محکوم به قتل به یک قهرمان در رسانه های غربی، تنها یک بازی سیاسی و در واقع ابزاری برای مجبور کردن ایران به تبعیت از استانداردهای دوگانه و ریاکارانه غربی است، استانداردهایی که حتی بر اساس معیارهای غربی نیز منصفانه و عادلانه نیست، بلکه در بزنگاه هایی مانند موضوع خانم آشتیانی در ایران، به ابزاری فشاری علیه کشورهای دیگر تبدیل می شود و گرنه از ابتدا هم مشخص بود که مساله خانم آشتیانی مساله ای مربوط به حقوق داخلی کشورهاست که کشورهای غربی آن را بهانه نقض حقوق بشر در ایران کردند.

حال و با توجه به این گزارش چرا مدعیان ایرانی و غربی حقوق بشر در این باره سکوت کرده اند؟ چرا در این باره کمپین راه نینداخته اند؟ آیا این نشان دهنده عدم صداقت آنان نیست..../منبع:تابناک