اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطالبات روحانی موضوع «پیک نوروزی» شد


به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، «پیک نوروزی» امسال در سراسر استان‌ها با موضوع مطالبات رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان که اول مهر مطرح شد، ارائه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، «پیک نوروزی» امسال در سراسر استان‌ها با موضوع مطالبات رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان که اول مهر مطرح شد، ارائه می‌شود.

محمد دیمه‌ور درباره تغییراتی که در پیک‌های دانش‌آموزان ابتدایی ایجاد شده، افزود: برای نوروز 93 سیاست‌گذاری پیک‌های نوروزی از طریق وزارتخانه انجام شده و بخشنامه آن نیز به استان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به این که رئیس‌جمهور در روز بازگشایی مدارس سه محور مهم مهارت مطالعه، گفت‌وگو و انشاء را مورد تاکید قرار دادند، بر اساس سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش مقرر شده استان‌ها این سه موضوع را به عنوان موضوعات مطرح شده در پیک نوروزی به دانش‌آموزان ارائه دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که توزیع پیک‌های نوروزی توسط استانها "اختیاری" است، گفت: استان‌ها موظف شده‌اند این سه محور اصلی یعنی فرهنگ گفت و گو، مهارت مطالعه و نگارش یا همان انشاء را در پیک‌های نوروزی ارائه دهند. ضمن آنکه تاکید شده از ارائه مطالب سنگین و حجیم درسی در پیک‌های نوروزی پرهیز کنند.

دیمه‌ور خاطرنشان کرد: در پیک‌های نوروزی امسال برخی از صفحات به خاطره‌نویسی دانش‌آموزان اختصاص یافته، این امر در جهت تقویت نگارش و انشاء دانش‌آموزان صورت گرفته و این موضوع یکی از مطالبات رئیس‌جمهور نیز محسوب می‌شود.

وی ارائه پیک‌های نوروزی را فرصت مناسبی برای تقویت سه مهارت گفت‌وگو، مطالعه و نگارش عنوان کرد و گفت: این موضوعات نه تنها مطالبه رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است بلکه کمک می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند در ایام تعطیلات نوروز از این فرصت در جهت تقویت این مهارت‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در پیک‌های نوروزی امسال تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گرفته و از حالت صرف موضوعات درسی خارج شده است.


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع مطالبات چایکاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم



نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم/امیدواریم گفت‌وگوها به زودی از سر گرفته شود

مسئول سیاست خارجی در اتحادیه اروپا پس از نشست نمایندگان 1+5 در بروکسل ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای اتمی با ایران از سر گرفته شود.

به گزارش نامه به نقل یورونیوز، «کاترین اشتون»  سه‌شنبه در سخنانی پس از نشست نمایندگان کشورهای 1+5 به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل از تمایل قدرت های جهان برای از سرگیری گفت‌وگو ها با ایران شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: منتظریم تا تیم جدید مذاکره‌کننده از سوی ایران تعیین شود. خیلی امیدواریم که هر چه زودتر با آنها دیدار و گفت‌وگو کنیم.
وی در خصوص دیدار امروز با اعضای 1+5 به خبرنگاران گفت: ملاقات ما برای آشنا شدن با موقعیت کنونی و همچنین برای آنکه بدانیم بهترین‌ راه برای پیشرفت در تلاش‌هایمان جهت پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای برنامه اتمی ایران چیست.


اشتون میزبان نمایندگان کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا و آلمان بود. کشورهایی که طی چند سال اخیر نشست های مشترکی را با نمایندگان ایران بر سر پرونده هسته ای برگزار کرده اند.

این نخستین دیدار مقام‌های گروه ۵+۱ پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ خرداد ماه است.
«سعید جلیلی» مسئول ارشد مذاکرات اتمی ایران، و «کاترین اشتون» آخرین بار دو ماه پیش در استانبول ترکیه دیدار کردند.
در همین حال، 29 نفر از مقام های پیشین آمریکا روز گذشته در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند تا از «موقعیت پیش‌آمده» در پی انتخابات ایران برای تعامل با دولت استفاده کند و با روحانی وارد گفت وگو شوند./نامه