اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مضرات زنان زیبا برای سلامت مردان!


دانشمندان اعلام كردند ملاقات با یك زن زیبا می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد.

خبرگزاری فارس: دانشمندان اعلام كردند ملاقات با یك زن زیبا می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد.
 
تلگراف نوشت؛ نتایج یك تحقیق در دانشگاه والنسیا نشان می‌دهد كه ملاقات با یك زن زیبا باعث افزایش هورمون استرس موسوم به كورتیزول در بدن انسان می‌شود.

این هورمون تحت تاثیر استرس‌های فیزیكی و روانی در بدن انسان تولید می‌شود كه می تواند در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی شود.

برای بررسی این موضوع ، محققان از 84 دانش‌آموز مذكر خواستند كه هر كدام در یك اتاق نشسته و مشغول حل یك پازل شوند.در این اتاق دو غریبه كه یك مرد و یك زن هم بودند نشسته بودند.

 دانشمندان متوجه شدند زمانی كه فرد غریبه مونث اتاق را ترك می‌كند و دو مرد در كنار یكدیگر باقی می‌مانند میزان هورمون استرس آ‌ن‌ها تغییری نمی كند ، اما زمانی كه فرد مذكر اتاق را ترك می‌كند ، میزان هورمون استرس در شخص افزایش پیدا می‌كند.

كورتیزول در دوزهای كوچك می‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان هوشیاری و سلامت كلی بدن را افزایش دهد.

اما در صورتی كه این هورمون به طور مداوم در بدن انسان باشد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پزشكی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود.


ویدیو مرتبط :
نبرد جانانه زنان و مردان (فوق العاده زیبا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار



 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیو مکانیکی نمود دارد.ورزشکاران زن به طور معمول (ولی نه همیشه) کوچک تر و کوتاه تر بوده، لگنی پهن تر دارند، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند.

 

این ویژگی ها از جمله مواردی هستند که احتمال ایجاد برخی از آسیب های مانند دردهای کشککی- رانی را بالا می برند.

 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود 30 درصد قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که به ویژه مربوط به اندام فوقانی است، اما در هر صورت این تفاوت ها به رشته ورزشی خاصی بستگی دارد، تا اینکه جنسی خاص عامل آن باشد.