اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصوبه جدید کمیته خودرو برای افزایش قیمت


کمیته خودرو در تداوم سیاست‌های موافقت با افزایش قیمت خودروهای داخلی، این بار با افزایش قیمت برخی از مدل‌های خودروهای تولیدی گروه بهمن و پارس خودرو موافقت کرد.

خبرگزاری مهر: کمیته خودرو در تداوم سیاست‌های موافقت با افزایش قیمت خودروهای داخلی، این بار با افزایش قیمت برخی از مدل‌های خودروهای تولیدی گروه بهمن و پارس خودرو موافقت کرد.

گرانی دلار در داخل کشور، بهانه‌ای را به دست خودروسازان داده است تا بدون افزایش کیفیت و به بهانه افزایش قیمت ارز و واردات برخی از قطعات خود، قیمت را روز به روز افزایش دهند و تقاضاهای زیادی را راهی کمیته خودرو برای افزایش قیمت کنند.

این در شرایطی است که قیمت خودروهای داخلی در بازار در چند ماه گذشته مرتب افزایش پیدا کرده است و اما خبری از افزایش کیفیت یا شرط و شروط‌های دولتی برای افزایش کارایی و کیفیت این خودروها در اختیار نیست. این در شرایطی است که با کاهش قیمت دلار و دیگر انواع ارز در بازار، چند روزی است که بازار خودروهای خارجی به لحاظ قیمت رو به آرامش گذاشته است.

اما اگر قیمت ارز در کشور پایین آید و بازار رو به آرامش نهد، اما خودروسازان حاضر نیستند که تخفیفی در قیمت‌های خود دهند و همچنان بر افزایش قیمت خود پافشاری می‌کنند.

البته اشکال دیگر هم به اعضای کمیته خودرو برمی‌‎گردد که متاسفانه اطلاع‌رسانی دقیقی در این رابطه ندارند و بازار را در فضایی گنگ و غیرشفاف قرار داده‌اند، به این معنا که مشخص نمی‌شود آیا افزایش قیمتی که برخی از نمایندگی‌های خودرو در بازار دارند، با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و کمیته خودرو بوده است یا خیر، این افزایش قیمت خودسرانه صورت می‌گیرد.

حال هم کمیته خودرو با افزایش قیمت 4 مدل خودرو از گروه بهمن و پارس‌خودرو موافقت کرده است و قیمت‌های جدید را نیز اعلام نموده است. اما تلاش خبرنگار مهر برای تماس با حداقل یکی از اعضای کمیته خودرو بی‌نتیجه مانده است.

جدول قیمت جدید 4 مدل خودرو با موافقت کمیته خودرو

نام شرکت

نام محصول

قیمت

گروه بهمن

سواری نیومزدا سدان تیپ3

95 میلیون تومان

پارس خودرو

ماکسیما اتوماتیک

85 میلیون تومان

پارس خودرو

تیانا مدل hight

109 میلیون تومان

پارس خودرو

تیانا مدل mid

103 میلیون تومان


ویدیو مرتبط :
اعتراض ایران خودرو به مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو كمیسیون صنایع:افزایش قیمت خودرو، بدون مصوبه سازمان حمایت خلاف است



 

 

قیمت خودرو,خودرو

 

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودروسازان قیمت محصولات خود را بدون مصوبه سازمان حمایت از حقوق تولیدكنندگان و مصرف كنندگان افزایش دهند، خلاف است.

عزیز اكبریان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: مجلس اجازه چنین كاری را نمی دهد.

نماینده مردم كرج با بیان این كه در صورتی كه نیاز به افزایش قیمت محصولات خودروسازان باشد، باید در این زمینه كار كارشناسی انجام شود، اظهار كرد: در صورتی كه كیفیت و ایمنی خودروها و استانداردهای آنها ارتقا پیدا نكند، افزایش قیمت خودروها هم لازم نیست.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا خودروسازان خصوصی می توانند قیمت را خودشان مدیریت كنند یا نه، گفت: نظارت بر همه ی بنگاه ها، چه دولتی و چه صنعتی به عهده دولت و سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان است و این طور نیست كه بگوییم چون یك بنگاه خصوصی شد هر كاری كه می خواهد می تواند انجام دهد.

اكبریان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر احتمالی آن بر افزایش قیمت تمام شده محصولات خودروسازان بیان كرد: نمی توانیم بگوییم كه نوسان ارز بر قیمت ها تاثیرگذار نبوده است، اما خودروهای ما بیشتر تولید داخل هستند و نباید از این جهت دچار مشكل شوند..... /  خبرگزارى ایسنا