اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصطفی پورمحمدی:کسی که بدون تأیید مجلس طرح اقتصادی اجرا کند، اخلالگر اقتصادی است/ برخی مدیریت بد خود را می‌اندازند تقصیر دیگران



اخبار,مصطفی پورمحمدی,سهمیه بندی سوخت

مصطفی پورمحمدی:کسی که بدون تأیید مجلس طرح اقتصادی اجرا کند، اخلالگر اقتصادی است/ برخی مدیریت بد خود را می‌اندازند تقصیر دیگران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همه مسئولان را ملزم به اجرای قانون و برنامه دانست و تاکید کرد: اینکه کسی بگوید تنها حرفی که من می‌زنم، طرح اقتصادی مطلوب کشور است، بدون تایید مجلس یک اخلالگر اقتصادی است.

به گزارش نامه مصطفی پورمحمدی، صبح امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان با انتقاد از روند تصویب مصوبات در سفرهای استانی گفت: اینکه می‌روند در استان‌ها طرح تصویب می‌کنند و مردم شعار می‌دهند و طرح امضا می‌کنند یک حرکت غلط و زیان بار است، شما چه‌کاره هستید که طرح امضا می‌کنید؟ اینها باید در هیئت دولت، در مجلس به تصویب برسد. در این زمینه ائمه جمعه و نمایندگان هم مقصر هستند که در سفرهای استانی برای بودجه ها به دولت فشار می آورند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌هایی همچون شهید بهشتی، تهران، علامه طباطبایی، امیرکبیر، مالک اشتر، علم و صنعت، بسیج دانشگاه امام صادق و... سخن می گفت، تصریح کرد: جوانان باید در این مسائل مهم اساسی متمرکز شوند. یکی از این مسائل امید است که گام مثبتی است برای ایجاد تحول.

او با اشاره به ویژگی‌های جامعه مطلوب اسلامی تأکید کرد: جامعه سالم جامعه ای است که بیمار نشود. جامعه ای که بیمار می‌شود و بعد درمان می شود جامعه سالمی نیست. جامعه ای که در آن فساد ایجاد نشود، یک جامعه مطلوب اسلامی است.

بازرسی اساسی و دیوانسالاری نهادینه شده، ضرورت‌های مقابله با فساد

پورمحمدی با تأکید بر ضرورت همفکری همگانی برای مقابله با فساد گفت: عده ای می‌گویند جلوگیری از فساد اجتناب ناپذیر است. این درست است اما ما باید زمینه پیشگیری از فساد را ایجاد کنیم. متأسفانه سامانه‌های نظارتی و اجرایی و دیوانسالاری ما برای این کار بسیار ضعیف است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به پیش زمینه‌های ایجاد فساد در جامعه تصریح کرد: ما یک اقتصاد بزرگ داریم با 50 هزار میلیارد تومان نقدنگی و 26 هزار شعبه بانکی، که خود اینها فساد ایجاد می‌کند.

پورمحمدی راه مقابله با فساد را اصلاح نظام دیوانسالاری کشور دانست و گفت: با بازرسی درست و اساسی و ایجاد یک دیوانسالاری نهادینه شده می‌توانیم با فساد مقابله کنیم.

پورمحمدی سلامت مدیران را یکی از ضروریات مبارزه با فساد توصیف کرد و ادامه داد: برخی مدیران به هنجارشکنان کمک می‌کنند. با این نظام اداری توفیق ما در مقابله با فساد کم خواهد بود. اگر این سیستم اصلاح نشود، فساد ادامه خواهد داشت و عدالت برقرار نخواهد شد. راه حل ریشه کن کردن فساد در جامعه پیشگیری در حوزه دیوانسالاری و شفافیت در فضا است.

برخی مسئولان بی عرضگی و مدیریت بد خود را می‌اندازند تقصیر دیگران

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه نظام با غرب تکلیف خود را روشن کرده است، گفت: مقابله با غرب و استکبار و امپریالیسم جهانی زمینه ساز قدرت نظام، هژمونی نظام و اقتدار نظام شده است.

وی افزود: امروز مشکل با عناصر درون نظام است. اینکه هر مشکلی در کشور ایجاد می‌شود ،بگوییم کار استکبار است صحت ندارد. برخی مسئولین بی عرضگی و مدیریت بد خود را می‌اندازند تقصیر دیگران. می‌گویند مجلس نمی‌گذارد، سنگ اندازی می‌کنند. مثلا ما بگوییم قوه قضائیه بودجه ندارد، قاضی ندارد، مشکل پول دارد، کار درستی است؟ آیا مشکلات ما را حل می‌کند؟

پورمحمدی تأکید کرد: نباید اجازه بدهیم که با مدیریت اشتباه داخلی خودمان 2 واحد فشار دشمن، نبدیل به 10 واحد شود؛ بلکه باید به گونه ای مدیریت کنیم که 20 واحد فشار دشمن تبدیل به 10 واحد شود.

فشار و تهدید در زمینه فرهنگ کارساز نیست

وزیر سابق کشور با بیان اینکه فرهنگ با ذهن و قلب و دل انسان سروکار دارد و باید مدیریت آن هم از این جنس باشد، گفت: باید با عملیات ضد فرهنگی که از خارج مدیریت می شود و زمینه ساز بی ثباتی در جامعه است، برخورد کرد.

او با اشاره به نشاط و پویایی جامعه ایران گفت: جامعه ای که دارد فکر می کند، اندیشه می سازد، جامعه سراسر نشاط و زندگی است. باید فرهنگ تولید کنیم. اندیشه بسازیم.

پورمحمدی حل و فصل مباحث ماهواره و اینترنت را نیازمند تفاهم ملی دانست و گفت:  مجلس، جامعه شناسان و صاحب نظران باید بنشینند و یک طرح خوب را در این مورد ارائه کنند و دولت آن را اجرا کند. این مسئله به دولت ارتباطی ندارد و دولت نباید خودش را در این مسائل دخالت دهد، بلکه باید اجازه دهد صاحب نظران این مسائل را تدوین کنند و دولت فقط مجری باشد.

قانون، امام(ره)، رهبری، کشور و منافع ملی؛ اصول  و اساس وحدت

پورمحمدی بسترسازی برای رشد و تعالی را وظیفه دولت توصیف کرد و ادامه داد: همه در برابر دولت یکسان هستند. شیعه، سنی، اصولگرا، اصلاح طلب در مقابل دستگاه اجرایی کشور یک ایرانی هستند و رئیس جمهور خوب آن است که بعد از پیروزی در انتخابات به همه نگاه مثبت و یکسان داشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: وحدت اصول دارد. قانون، امام، رهبری، کشور و منافع ملی اساس وحدت است و هرکس این اصول را به هم بزند برخلاف وحدت عمل کرده است.

سهمیه بندی  تأثیری در کاهش مصرف سوخت نداشت

پورمحمدی با بیان اینکه مدیریت کارت سوخت در کشور ایده من بوده است، گفت: هرکسی می گوید با سهمیه بندی مصرف سوخت کم شده، حرف بیخودی زده است. بلکه ما توانستیم با کارت سوخت مصرف 72 میلیونی سوخت را به 46 و حداکثر 55 لیتر برسانیم، بدون هزینه و تورم!

رئیس سازمان بازرسی با تأکید بر ضرورت سلامت معاملات در نهادهای دولتی اظهار داشت: در سازمان بازرسی طرح جامع معاملات دولتی را انجام دادیم که هم مورد تایید رهبری و هم رئیس جمهور بود اما متاسفانه عملیاتی نشد و دولت 5-6 سال است آن را انجام نمی دهد. این کار سبب سلامت معاملات در نهادهای دولتی می شد.

عیدانه صد درصد تورم‌زاست

پورمحمدی با بیان اینکه اگر در داخل کشور بتوانیم وضع خود را سامان دهیم، تحریم ها عملا از کار می‌افتد، گفت: اینکه ما عیدانه بدهیم، جبرانی با پول نفت بدهیم که صد درصد تورم زا است، سبب فشار بیشتر کشورهای خارجی برای تحریم بر ایران می شود. همان طور که مقام معظم رهبری گفتند ما با تولید و ایجاد اشتغال می توانیم تحریم ها را دور بزنیم.

حل مشکلات اقتصادی و مردم‌باوری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هنوز برای ورود به انتخابات تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما اگر به انتخابات وارد شوم با شعار حل مسائل اقتصادی و مردم‌باوری خواهم آمد. اگر ببینم در یک منبر هم وظیفه دینی خود را انجام می‌دهم این کار را خواهد کرد و مهم نیست در کدام پست انجام وظیفه می‌کنم./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
اخلالگر اقتصادی دستگیر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح مقابله با اخلال ارزی در مجلس/ترافیک طرح‌ها در کمیسیون اقتصادی



اخلال ارزی در مجلس ,کمیسیون اقتصادی

طرح مقابله با اخلال ارزی در مجلس/ترافیک طرح‌ها در کمیسیون اقتصادی

کمیسیون اقتصادی در هفته جاری به بررسی طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و طرح یک‌فوریتی مقابله با اخلال ارزی و مجازات اخلال‌گران می‌پردازد.

در هفته جاری کمیسیون های تخصصی مجلس پس از دو هفته تعطیلی تشکیل خواهد شد.

بر این اساس، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بررسی طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور، ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و بررسی گزارش نظارتی نحوه عملکرد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی از ابتدای سال 1391 تاکنون را در دستور کار خود دارد.

اعضای کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (اعاده شده از شورای نگهبان)، طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم، طرح یک‌فوریتی مقابله با اخلال ارزی و مجازات اخلال‌گران، طرح اصلاح بند(2-3) قانون بودجه سال 1391 کل کشور به منظور تنظیم بازارخرید و فروش ارز و  انتخاب یکی از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر در شورای عالی آمار را بررسی می‌کنند.

همچنین روز سه‌شنبه نشست با مسئولان و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استماع برنامه‌های آنان در سال جاری و عملکردهای انجام شده و نشست با مدیر عامل و معاونان بانک مسکن و استماع عملکرد بانک مذکور در سال جاری در دستور کار کمیسیون اقتصادی است.

کمیسیون برنامه و بودجه روز یکشنبه دعوت از مسئولان ذی‌ربط برای ارائه آخرین وضعیت عملکرد قانون بودجه سال 1392 کل کشور و بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه رسیدگی به صلاحیت و سوابق کاندیداهای تصدی دادستانی دیوان محاسبات را انجام می‌دهد.

در نشست سه‌شنبه رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری و دعوت از وزیر نفت برای انجام معارفه و ارائه گزارش وضعیت درآمدهای نفتی کشور و پیشرفت طرح‌های در دست اجرای صنعت نفت در کمیسیون برنامه و بودجه انجام خواهد شد./فارس