اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصر مسیر یک میلیون فلسطینی را قطع کرد


دولت مصر با مسدود کردن تونل های منتهی به غزه از دسترسی بیش از یک میلیون ساکن این منطقه به نیازهای حیاتی جلوگیری می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: دولت مصر با مسدود کردن تونل های منتهی به غزه از دسترسی بیش از یک میلیون ساکن این منطقه به نیازهای حیاتی جلوگیری می کند.

دولت مصر تصمیم گرفته است تونل های منتهی به غزه را همچنان مسدود نگهدارد.

تصاویر منتشر شده اخیر از مرز مشترک مصر و نوار غزه نشان می دهد که دولت مصر همچنان تونل های واقع در مرز رفح را از طریق هدایت و پمپاژ آب به درون آنها مسدود نگهداشته است .

این اقدام دولت مصر در شرایطی صورت می گیرد که در گذشته عمده نیازها غذایی و ملزومات عمومی بیش از یک میلیون ساکن غزه از طریق این تونل ها تامین می شد.

چندی پیش ارتش مصر تصمیم گرفت از طریق پمپاژ آب از دریای مدیترانه به داخل این تونل ها آنها را برای ساکنان غزه بلا استفاده کند.

سال گذشته ارتش مصر همچنین با تخریب هزاران خانه در مرز مصر با غزه مبادرت به ایجاد یک منطقه حائل نمود تا بر فعالیت این تونل ها کنترل بیشتری داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
مسیر جندق به مصر نوروز 94 پارت2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: سرکوب تظاهرات‌های مصر گامی رو به عقب در مسیر گذار به دموکراسی بود



اخبار مصر,محمد مرسی

کاخ سفید: سرکوب تظاهرات‌های مصر گامی رو به عقب در مسیر گذار به دموکراسی بود

سخنگوی کاخ سفید دوشنبه‌شب از اقدام ارتش مصر در سرکوب تظاهرات‌های مردم این کشور انتقاد کرد و آن را مغایر با تعهدات دولت موقت دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید دوشنبه شب از سرکوب تظاهرات‌ها در مصر انتقاد کرد و آن را گامی رو به عقب در مسیر گذار به دموکراسی در این کشور دانست.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت سرکوب تظاهرات‌کنندگان مصری به دست نیروهای نظامی، گامی رو به عقب در مسیر گذار به دموکراسی در این کشور بود و با تعهدات دولت موقت مبنی بر بازگرداندن فوری حاکمیت به غیرنظامیان در تناقض است.

در جریان تظاهرات جمعه‌شب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده مصر، دستکم 80 نفر کشته شدند. شاهدان می‌گویند اغلب این افراد هدف گلوله مستقیم نظامیان قرار گرفته‌اند. اقدام ارتش در برخورد بی‌رحمانه با تظاهرات‌کنندگان موجب انتقادات گسترده جهانی شده است.

سخنگوی کاخ سفید امشب همچنین در مورد کمک‌های مالی آمریکا به مصر هم گفت با وجود این رفتار ارتش، موضع واشنگتن هنوز تغییر نکرده است. به گفته وی بازنگری در ادامه این کمک مالی، از زمان برکناری مرسی در جریان است.

دیدار اشتون با مقامات دولت موقت و رهبران اخوان‌المسلمین در مصر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مصر سفر کرده است، با رئیس‌جمهور و مقامات دولت موقت از جمله وزیر دفاع و همچنین رهبران اخوان‌المسلمین درباره تحولات این کشور و قتل‌عام هواداران مرسی در شنبه گذشته گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به قاهره با وزیر دفاع مصر نیز دیدار کرد.

وی بعد از دیدار صبح امروز با عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر و معاونش محمد البرادعی، با عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

اشتون امروز به درخواست خود با هیئتی به نمایندگی از «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و رد کودتا» دیدار کرد. این هیئت شامل هشام قندیل نخست وزیر سابق و محمد علی بشرف وزیر توسعه سابق و یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین و شماری دیگر است.
اشتون با نمایندگان جنبش ششم آوریل و جنبش تمرد نیز دیدار کرد.

این برای دومین بار طی ماه جاری است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات مصر به این کشور سفر می کند.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که اشتون در دیدار امروز خود با عدلی منصور، رئیس جمهور مصر و کابینه این کشور آنها را به خویشتنداری و عدم توسل به خشونت در مقابله با معترضان هوادار مرسی دعوت کرد./فارس