اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصر: زندان برای پزشک به دلیل ختنه مرگ آور دختر



اخبار,اخبار اجتماعی, ختنه کردن دختران

 

بعد از مرگ یک نوجوان ۱۲ ساله در سال ۲۰۰۸، عمل بریدن آلت جنسی یا ناقص کردن آن در مصر ممنوع اعلام شد.

یک پزشک مصری در دادگاه تجدید نظر به جرم ناقص کردن آلت جنسی یک دختر ۱۳ ساله که به مرگ او منجر شد، به زندان محکوم شده است.
 
به گزارش بی بی سی، دکتر رسلان فضل که در دادگاه بدوی تبرئه شده بود، به جرم قتل غیرعمد به دو سال زندان و کار اجباری و برای ناقص کردن آلت جنسی (ختنه) به سه ماه زندان محکوم شده است.
 
بر اساس حکم دادگاه، مطب پزشکی او هم باید یک سال بسته شود. این اولین بار است که در مصر یک فرد به جرم ناقص کردن آلت جنسی زنان محکوم می‌شود. آقای فضل پیش‌تر ختنه سهیر باتح را تکذیب کرده بود.
 
سخنگوی گروه حقوق بشری "برابری اکنون" که از سال ۲۰۱۳ پیگیر این پرونده بوده، حکم دادگاه را "پیروزی تاریخی" توصیف کرده است.
 
سهیر باتح در سال ۲۰۱۳ پس از افت شدید فشار خون هنگام جراحی، در یکی از روستاهای شهر منصوره در شمال مصر درگذشت. نزدیکان این نوجوان گفته بودند که او از این جراحی بسیار وحشت‌زده شده بود.

به زودی حکم دادگاه برای پدر این دختر نوجوان هم صادر خواهد شد. او هم به همراه پزشک، در دادگاه قبلی تبرئه شده بود.
 
بعد از مرگ یک نوجوان ۱۲ ساله در سال ۲۰۰۸، عمل بریدن آلت جنسی یا ناقص کردن آن در مصر ممنوع اعلام شد.
 
مصر یکی از کشورهایی است که در آن بیشترین عمل مثله کردن آلت جنسی زنان انجام می‌شود. بر اساس آمار رسمی و دولتی ۹۰ درصد زنانی که زیر ۵۰ سال سن دارند، در این کشور ختنه شده‌اند.

اخبار اجتماعی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
گزارش غم انگیز- مرگ دختر جوان به دلیل اشتباه پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ یك دختر در فرودگاه به دلیل بلعیدن شیشه



 

مرگ یك دختر در فرودگاه به دلیل بلعیدن شیشه

۲ دختر جوان كه مسافر تایلند بودند، به دلیل بلعیدن شیشه به اغما رفتند و یكی از آنها در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) جان خود را از دست داد.

به گزارش «جام جم»، ساعت ۲ بامداد روز گذشته ۲ دختر جوان كه عازم كشور تایلند بودند، در فرودگاه امام خمینی (ره) پس از عبور از گیت سالن انتظار به یكباره دچار اغما شده و هر دو نقش زمین شدند.

در پی این حادثه ماموران به یاری ۲ دختر جوان شتافتند اما دقایقی بعد یكی از آنها كه هویتش شهربانو اعلام شده است، جان باخت و دیگر دختر جوان به نام ساناز كه بشدت مسموم شده بود، از سوی ماموران امدادی به بیمارستان لقمان الدوله انتقال یافت.

با دستور قضایی و تحقیق در این زمینه مشخص شد، ۲ دختر جوان با بلعیدن مقادیری مواد مخدر صنعتی شیشه، قصد انتقال آن به خارج از كشور را داشته اند و به دلیل باز شدن روكش بسته های شیشه، بشدت مسموم شده و یكی از آنها جان خود را از دست داده است.

با صدور دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد دختر ۲۳ساله به پزشكی قانونی، طبق آخرین خبرها، حال دیگر دختر مسموم كه در بیمارستان بستری است، وخیم گزارش شده است.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) تحقیق در این باره را آغاز كرده اند.

یك مقام آگاه در ارتباط با پرونده به خبرنگار ما گفت : از چندی پیش و با نظارت های دقیق مبنی بر كنترل مسافران و كشف مواد مخدر صنعتی ، برخی از قاچاقچیان با فریب و اغفال مردم و وعده های اغوا كننده سعی در قاچاق مواد مخدر را دارندكه این موضوع نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته و تعدادی از كسانی كه با روش بلع مواد مخدر صنعتی به خارج از كشور قاچاق می كردند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.... / جام جم آنلاین