اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصر: ترکیه دست از دخالت بردارد


وزارت خارجه مصر از ترکیه خواست تا دست از دخالت در امور داخلی این کشور بردارد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه مصر از ترکیه خواست تا دست از دخالت در امور داخلی این کشور بردارد.

به گزارش رسانه‌های مصری، احمد ابو زید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در واکنش به سخنان ابراهیم کلین سخنگوی رسمی رئیس جمهور ترکیه درباره وقوع کودتا در مصر را محکوم کرد.

ابو زید از مسئولانه ترکیه خواست تا از دخالت در امور داخلی مصر و اصرار بر انکار جایگاه بین المللی این کشور خود داری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین از مسئولان ترکیه درخواست کرد تا جلوی تعرض‌هایی که همه روزه در حق شهروندان این کشور در زمینه آزادی بیان و در حق دانشگاهیان صورت می گیرد را بگیرند.


ویدیو مرتبط :
پوتین دست از تحریک بردارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه تهدید مصر به ایران : در امورتان دخالت می کنیم



 

 

نامه تهدید مصر به ایران : در امورتان دخالت می کنیم

 

بر اساس سند جدید منتشر شده از سوی روزنامه گاردین بریتانیا عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر در آوریل سال گذشته میلادی در گفتگو با دیپلمات های آمریکایی به آنها گفته که نامه ای تهدید آمیز به ایران ارسال کرده است.

به نقل از العربیه روزنامه گاردین بریتانیا می نویسد که در ماه آوریل سال گذشته سرهنگ " حبیب العادلی " وزیر کشور مصر در گفتگو با دیپلمات های آمریکا ادعا می کند که دولت قاهره موفق شده است شبکه قاچاق اسلحه ایران از سودان به غزه را متلاشی کند.

بر اساس این گزارش در اواخر همان ماه عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر به اطلاع آمریکا می رساند که دولت قاهره موفق شده است که جلوی ارسال کمک مالی ایران به گروه حماس در غزه را بگیرد.

سلیمان در این گفتگو به اطلاع مقامات آمریکایی می رساند : " نامه ای به ایران ارسال کردیم که مفاد کلی آن این است که اگر بخواهید در امور داخلی ما دخالت کنید ، ما هم متقابلا در امور داخلی شما دخالت خواهیم کرد . "

سلیمان به اطلاع مقامات آمریکایی می رساند که دولت مصر بدین منظور شروع به استخدام  جاسوس ها و عوامل خود در عراق و سوریه کرده است.

همچنین بر اساس این اسناد مشخص شده که آمریکا به کشورهای عربی خاورمیانه برای جلوگیری از قاچاق اسلحه یا کمک های مالی ایران و سوریه به گروه های حماس و حزب الله فشار وارد می کرده و در بسیاری از موارد از یافته های اطلاعاتی اسراییل در این زمینه استفاده می کرده است...../تحلیل:عصرایران