اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصرف ماهی چرب در بارداری و کاهش ابتلای جنین به آسم



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ماهی

پژوهش جدید نشان داده است کودکان مادرانی که در طول بارداری ماهی سالمون مصرف کرده اند در مقایسه با سایر کودکان کمتر مبتلا به آسم تشخیص داده شده اند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ساوتامپتون در مطالعه ای تحت عنوان «سالمون در بارداری» به گروهی از زنان از هفته ۱۹ بارداری دو بار در هفته ماهی سالمون دادند.

بعد از آن، آزمایشات آلرژی بر روی کودکان در سن ۶ ماهگی و سپس در سن ۲ تا ۳ سالگی انجام شد. نتایج آن با گروه کنترلی که مادران شان در طول بارداری ماهی سالمون مصرف نکرده بودند مورد مقایسه قرار گرفت.

پرفسور فیلیپ کالدر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج اولیه نشان داد در شش ماهگی هیچ تفاوتی در میزان ابتلا به آلرژی بین دو گروه مورد مقایسه وجود نداشت. اما در سن ۲.۵ سالگی، کودکانی که مادرشان در طول بارداری ماهی سالمون مصرف کرده بود کمتر مبتلا به آسم تشخیص داده شدند.

این نتایج نمونه خوبی از وجود رابطه بین تغذیه و شرایط مرتبط با سیستم ایمنی در طول مدت زندگی انسان است.

تحقیقات پرفسور کالدر در طول سال ها نشان داده است که برخی اسیدهای چرب یا فقدان آنها در طیف وسیعی از بیماری های رایج نظیر آلرژی ها، تصلب شریان و شرایط التهابی دخیل هستند.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
رابطه ابتلای پدر به بیماری تیروئید و سلامت جنین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر مصرف ماهی در کاهش سکته مغزی



 

 

تاثیر مصرف ماهی در کاهش سکته مغزی

 

به طور متوسط هر چهل و پنج ثانیه یک سکته مغزی اتفاق می افتد و هر سه دقیقه یک نفر را می کشد.محققان علوم پزشکی اعلام کردند هر قدر میزان مصرف ماهی کمتر شود ، خطر بروز سکته های مغزی در جوامع افزایش می یابد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محققان انجمن امریکایی نورولوژی اعلام کردند کاهش میزان مصرف ماهی ، در منطقه موسوم به کمربند سکته مغزی در امریکا ، افزایش میزان بروز سکته مغزی را سبب شده است.

 

در واقع کاهش مصرف اومگا سه ، افزایش میزان خطر بروز حملات قلبی و مشکلات مغزی را سبب می شود.

 

سکته مغزی یک آسیب حاد مربوط به سیستم عصبی است که در آن ، جریان تامین کننده مواد مغذی و اکسیژن قسمتی از مغز قطع می شود.

 

در نتیجه ، عملکرد عصبی ناحیه آسیب دیده مختل می شود.

 

لازم به ذکر است قطع جریان خون معمولا در شریان ها اتفاق می افتد ، اما می تواند وریدها را نیز درگیر کند.

 

سکته مغزی یک مساله اورژانسی پزشکی است که می تواند به آسیب موقتی عصبی و حتی مرگ منجر شود ، در صورتی که سریع و به موقع تشخیص و درمان نشود.

 

سومین علت مرگ و ناتوانی در ایالات متحده و کشورهای صنعتی اروپایی است .

 

به طور متوسط هر چهل و پنج ثانیه یک سکته مغزی اتفاق می افتد و هر سه دقیقه یک نفر را می کشد.

 

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ،از هر پنج مرگ ناشی از سکته مغزی ، دو مورد در مردان و سه مورد در زنان اتفاق می افتد.

 

عوامل خطراین بیماری شامل افزایش سن ،افزایش فشارخون ، دیابت ، کلسترول بالا و سیگار کشیدن است ./عصرایران