اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصرف غلط ماست با اسفناج!



اخبار,اخبار اجتماعی ,مصرف ماست با اسفناج

مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردوست.

 عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ملغمه ای از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و از منافع غذاهای مدرن، و البته معایب و آفت های هر دو را هم دارد، این وضعیت باعث شده است بیماری های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردو است.

مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب اسلامی و سنتی به حساب می آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.


 اخبار اجتماعی  -   باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه ماست بورانی اسفناج‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است



 

مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است

 

 

برگ اسفناج خنك كننده و برای پایین آوردن تب مفید است و مصرف آن در رفع تشنگی مؤثر است.


مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران كمی سرد است و منبع غنی از ویتامین A ، B۳ ، C ، آهن و پتاسیم است.


وی گفت: مصرف برگ اسفناج بدن را قلیایی می‌كند و اسیدیته خون را كاهش می‌دهد. خنك كننده و برای پایین آوردن تب مفید است.


این متخصص تغذیه اضافه كرد: اسفناج از نظر داشتن ویتامین B۳ بسیار غنی است و از بروز بیماری پلاگر پیشگیری می‌كند ( پلاگر یك نوع بیماری است كه به علت كمبود ویتامین B۳ در بدن تولید می‌شود و نشانه‌های آن: ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و به وجود آمدن لكه‌های قرمز روی بدن است.)


صفوی گفت: اسفناج به دلیل داشتن ماده‌ای به نام اسپیناسین كه هضم غذا را تسریع می‌كند. این ماده موجب تحریك معده و ازدیاد ترشحات آن می‌شود. مصرف اسفناج در رفع تشنگی مؤثر است.... /  خبرگزارى فارس