اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصرف شیشه؛ عامل شایع افزایش طلاق


رئیس بخش روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: مصرف شیشه عامل تازه ای است که سبب شده طلاق در خانواده ها افزایش پیدا کند.

رئیس بخش روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: مصرف شیشه عامل تازه ای است که سبب شده طلاق در خانواده ها افزایش پیدا کند. دکتر سید مهدی صابری افزود: مصرف این مخدر سبب بروز سوءظن و بدبینی می شود و فرد مصرف کننده گمان می کند افراد پیرامونش در حال خیانت کردن به وی هستند.

وی شایع ترین دلیل جدایی در خانواده ها را اختلالات شخصیتی دانست و گفت: در میان زنان افسردگی رایج ترین دلیل جدایی است. آنها به دلیل افسردگی نمی خواهند زیر بار مسئولیتهای زندگی مشترک بروند. به گفته صابری، اعتیاد، سوءمعاشرت و ... مشکلاتی است که در میان مردان رایج تر است و منجر به طلاق می شود.

منبع : مهرنیوز


ویدیو مرتبط :
سخنرانی استاد ابراهیم نیا: اسرائیل عامل افزایش طلاق به کمک ش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقی، کم تحرکی و کاهش مصرف لبنیات عامل افزایش شکستگی استخوان!



 

 

چاقی، کم تحرکی و کاهش مصرف لبنیات عامل افزایش شکستگی استخوان!

 

 

یک فوق تخصص روماتولوژی با اعلام این که ۲۷ تا ۵۱ درصد كودكان در دوران رشد حداقل یك بار دچار شكستگی استخوان می شوند، گفت: این شكستگی ها به دلیل چاقی، كاهش مصرف لبنیات و كم تحركی رو به افزایش است.

دكتر احمد سلیم زاده، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشكی تهران، با استناد به مطالعات انجام شده اظهار داشت: ۲۷ تا ۵۱ درصد كودكان در دوره رشد خود حداقل یكبار دچار شكستگی می شوند كه شایعترین این شكستگی ها در ناحیه ساعد، انگشتان، مچ دست و ترقوه است که درصد این شكستگی ها در سنین كودكی و میانسالی رو به افزایش است.

دانشیار مركز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه با اشاره به اینكه بروز این عارضه در دختران ۱۱ تا ۱۲ سال و در پسران در ۱۳ تا ۱۴ سالگی شایع تر است، یادآور شد: در این دوران استخوان ها به خوبی مینرالیزه (معدنی) نشده، عمدتا چند ماه پس از حداكثر رشد معدنی شدن استخوان اتفاق می افتد.

این فوق تخصص روماتولوژی با ابراز تاسف از این كه كاهش مصرف لبنیات، روند رو به افزایش چاقی و كاهش فعالیت های بدنی در كودكان موجب افزایش شكستگی در كودكان شده است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در افرادی كه یك بار دچار شكستگی شده اند، ۳ برابر بیشتر از افراد سالم شكستگی جدید اتفاق می افتد.

دکتر سلیم زاده در پایان یادآور شد: در صورتی كه بیماری هایی نظیر سلیاك، كاهش فعالیت غدد جنسی و اختلالات تغذیه ای وجود نداشته باشد می توان طبق نظر پزشك با مصرف كلسیم و ویتامین د در كودكانی كه دچار كمبود این مواد هستند تا حد زیادی از بروز مجدد شكستگی پیشگیری کرد.... /  خبرگزارى ایسنا