اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصدومیت ۱۵ زائر ایرانی در تصادف ۲ اتوبوس در مکه



اخبار حوادث - مصدومیت ۱۵ زائر ایرانی در تصادف ۲ اتوبوس در مکه

شیرخانی از سلامت حال زائران حاضر در مکه خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی برای زائران ایرانی رخ نداده است و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا نه در مکه و نه در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان از مصدومیت جزئی ۱۵ زائر ایرانی در تصادف دو اتوبوس در مکه خبر داد و گفت: زائران به صورت سرپایی مداوا و با توجه به اینکه محرم بودند اعمال عمره مفرده خود را به جای آوردند.

به گزارش ایسنا فاضل شیرخانی با اشاره به حادثه تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در نزدیکی شهر مکه، گفت: بامداد روز گذشته دو دستگاه اتوبوس زائران ایرانی که متعلق به یک کاروان بودند در مسیر ورودی به شهر مکه با یکدیگر برخورد کردند.

وی ادامه داد: این تصادف حدود ۱۵ مصدوم داشت که همه به صورت سرپایی مداوا شده و مصدوم جدی نداشتیم. همه این افراد بلافاصله پس از پانسمان و بخیه مرخص شده و با توجه به اینکه مُحرم بودند پس از استحمام اعمال خود را انجام و عمره‌گزار شدند.

شیرخانی از سلامت حال زائران حاضر در مکه خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی برای زائران ایرانی رخ نداده است و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا نه در مکه و نه در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به فصل گرما در عربستان به زائران توصیه کرد: در طول روز از مایعات بیشتر استفاده کرده در ساعات گرم روز کمتر در خیابان‌ها تردد کنند.

عمره‌گزاران قبل از اعزام روزی ۲۰ دقیقه پیاد‌ه‌روی کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان افزود: اکثر زائران ایرانی در عربستان مشکل اسپاسم عضلانی (گرفتگی عضله) دارند و این به دلیل پیاده‌روی زیاد برای انجام اعمال عمره و حضور در مسجدالحرام و مسجد‌النبی(ص) است که زائران ایرانی معمولاً به این میزان از پیاده‌روی عادت ندارند.

وی توصیه کرد: عمره‌گزاران دو هفته قبل از اعزام روزی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پیاده‌روی کنند تا بدن آنها آماده انجام اعمال عمره در مکه شود. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تصادف خودروی نظافت با زنان زائر در مکه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف جسد زائر ایرانی پس از ۹ ماه در مکه



 

جسد زائر مکه , کشف جسد

 

جسد یكی از زائران ایرانی كه در مکه مفقود شده بود پس از ۹ ماه پیدا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حبیب الله حاج اسفندیاری در اواسط ماه رجب (خردادماه ۹۰) برای انجام اعمال عمره مفرده به مكه مكرمه مشرف شده بود. به گفته همراهان، وی كه دچار اختلال حواس بوده، پس از خروج از هتل محل اقامتش (بستان الماسی) دیگر به هتل بازنگشت و تلاش ها برای یافتن او آغاز می شود.

در پی این حادثه ،تیم امداد و پیگیری ستاد عملیات عمره در مكه مكرمه از همان زمان موضوع را از طریق پلیس، پزشكی قانونی و در نهایت وزارت اطلاعات عربستان پیگیری می كنند اما تلاش ها بی نتیجه می ماند. برای اطمینان بیشتر در شناسایی اجساد معرفی شده مجهول الهویه از سوی پلیس عربستان یكی از فرزندان این پدر به مكه مكرمه اعزام می شود و نزدیك به یك ماه در جستجوی پدر در مكه می ماند و همه بیمارستان ها، مراكز درمانی، سردخانه ها، بازداشتگاه ها و زندان های مكه مكرمه مورد پرس و جو قرار می گیرند، ولی باز هم او را نمی یابند. جست جو ها در این باره ادامه داشت تا سرانجام روز دوشنبه هفته گذشته سرهنگ منصور حصینی، از پلیس معابده به ستاد عملیات عمره خبر می دهد جنازه ای بتازگی كشف شده است كه مشخصات آن با فرد مذكور مطابقت دارد؛ لذا بسرعت مقدمات شناسایی فراهم و جسد حبیب الله حاج اسفندیاری مورد شناسایی قرار می گیرد.بنابر گزارش پزشكی قانونی عربستان، این جسد روز ۳۰ آبان ۹۰ روی یكی از كوه های منطقه ششه پیدا شده است و طی هماهنگی های مربوطه طی روز های آتی جسد تحویل خانواده اش می شود..... /  جام جم آنلاین