اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصدومانی که فردا به ایران بر می گردند


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام این که هم‌اکنون رئیس جمعیت هلال‌احمر در حال بازدید از نحوه شناسایی جان‌باختگان ایرانی حادثه منا در مکه است، اعلام کرد: ۶ تن از مصدومان حادثه منا با پرواز فردا صبح (چهارشنبه) عازم کشور می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام این که هم‌اکنون رئیس جمعیت هلال‌احمر در حال بازدید از نحوه شناسایی جان‌باختگان ایرانی حادثه منا در مکه است، اعلام کرد: ۶ تن از مصدومان حادثه منا با پرواز فردا صبح (چهارشنبه) عازم کشور می‌شوند.

دکتر سید علی مرعشی با اعلام این خبر گفت: دکتر ضیائی به همراه وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان حج و زیارت و معاون کنسولی وزارت امور خارجه از سردخانه مکه و نحوه شناسایی جان‌باختگان حادثه منا بازدید کردند.

وی همچنین اعلام کرد: با پرواز فردا صبح (چهارشنبه) به مقصد تهران، ۱۲ بیمار و مجروح حادثه منا که ۶ تن از آنها جزو مجروحان حادثه هستند، به کشور بازمی‌گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: محمدرضا واعظی (۸:۱۰ صبح /تهران)، فریبرز ستاری (۸:۱۰ صبح /تهران)، نظرعلی آقاسی‌زاده (۱۰:۲۰ صبح/تهران) و بیگ‌محمد مرادی (۱۰:۲۰ صبح/تهران)، ۴ تن از مجروحان حادثه منا هستند که با پرواز فردا صبح عازم کشور می‌شوند و اسامی ۲ تن دیگر به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره اخذ مجوز انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور اظهار کرد: تا کنون موفق به اخذ مجوز برای انتقال پیکرهای شناسایی شده تعدادی از جان‌باختگان حادثه منا که مجوز تشخیص هویت آنها صادر شده، نشده‌ایم و به محض اخذ مجوزهای لازم این مهم نیز انجام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
شبکه ایران فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهره برداری از مرغوبترین نفت ایران؛ فردا



 

 

 

نفت ایران

 

 

میدان نفتی هنگام در منطقه آزاد قشم فردا با حضور وزیر نفت رسما به بهره برداری می رسد، نفت تولیدی این میدان به عنوان سبک ترین و مرغوب ترین نفت ایران است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: بهره برداری آزمایشی این میدان اردیبهشت امسال با تولید ۴هزار بشکه نفت در روز آغاز شد.

زیرک چیان زاده افزود: هم اکنون میزان تولید روزانه میدان نفتی هنگام ۷ هزار بشکه درروز است.

اجرای کل طرح به دست پیمانکاران ایرانی و بدون حضور دانش و مهارت خارجی درکمتر از ۱۸ماه از ویژگی های این میدان نفتی است.

این میدان با ذخیره تقریبی۶۰۰میلیون بشکه نفت ، طول تقریبی ۲۴کیلومتر و عرض تقریبی ۱۲ کیلومتر در تنگه هرمز در بخش شرقی خلیج فارس واقع شده است .

۸۰ درصد میدان نفتی هنگام در آبهای جمهوری اسلامی ایران و۲۰درصد آن در آبهای کشور عمان قرار دارد.

این کشـور بـا ساخت یک خط لوله ارتباطی به طول ۲۵ کیلومتر از بخش عمانی میدان بهره برداری ازاین میدان مشترک را آغاز کرده است.

ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در منطقه ی آزاد قشم ، جهت توسعه میادین توسن ،تـفتـان و هرمز تبدیل قشم به یک منطقه نفتی و انرژی کشور ، تامین بخشی از نفت مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس از میدان هنگام ازطرحهای سالهای آینده است...../تحلیل:مرکزی خبر