اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصباح: جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد


آیت‌الله مصباح یزدی گفت: یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ برای ما امام راحل بود که بسیار بزرگ بود و بعد از رحلت ایشان، وجود نعمت جانشین ایشان، رهبر معظم انقلاب است که خدا را شاهد می‌گیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد. ایشان بالاترین مراتب مدیریت را در جامعه دارد و بزرگ‌ترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت می‌کنند، گفت: امروز کسانی آن‌قدر بی‌حیاء شده‌اند که می‌گویند امام خمینی (ره) را قبول ندارند.

 آیت‌الله مصباح یزدی در یادواره شهدای موسسه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: همه موجودات زنده می‌خواهند به زندگی خود ادامه دهند و این یک امر غریزی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از طرف دیگر شاهد هستیم انسان‌هایی پیدا می‌شوند که برخلاف این امر فطری، حاضر به فدا کردن جان خود می‌شوند. انسان دچار تعجب می‌شود که اگر یک امر فطری است، چگونه انسان حاضر به فدا کردن خود می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی بعد از انقلاب پیدا شد که ما که این دوران را درک نکرده بودیم، متعجب می‌شدیم. من قبل از انقلاب از خواندن داستان "حنظله غسیل الملائکه" متعجب می‌شدم اما در دوران بعد از انقلاب و به‌ویژه هشت سال جنگ تحمیلی، نمونه‌های عجیبی دیده شد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: عقل و احساس باید در کنار هم باشد و یکی از علما می‌فرماید که خودرو برای حرکت در شب، هم چراغ می‌خواهد و هم نیاز به قوه محرکه دارد. 2 عامل باید وجود داشته باشد، هم باید راه را شناخت و هم باید انرژی و شور حرکت داشت.

وی تصریح کرد: یکی از عواملی که تشیع به برکت خون سید الشهدا (ع) در اختیار ما قرار داده، زنده کردن اسلام در محرم و صفر است. در کنار شور حسینی، بزرگان ما سعی می‌کنند عامل عقلانی را نیز تبیین کنند و بفهمانند که فقط احساس نیست بلکه عقل نیز هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تشکیل این یادواره‌ها قطره‌ای در اقیانوس مردم ولایتمدار ما است و ما نیز در راه، انجام وظیفه می‌کنیم و می‌خواهیم بگوییم ما خریدار یوسف (ع) هستیم و از این راه، آن شور زنده می‌ماند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: در کنار این شور، باید شعور نیز تقویت شود و این فرصت‌ها، زمانی را فراهم می‌آورد که شناخت خود را تقویت کنیم؛ اما چرا باید شهادت را دوست داشت؟ یک پاسخ این است که یک ارزش‌های بسیار بلندی از شهادت در جامعه ظاهر می‌شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: بهره‌هایی که در سایه این ارزش‌ها عاید جامعه می‌شود، بسیار مهم است. در واقع آن قدر این ارزش‌ها برای ما مهم است که می گوییم خون ریختن هم برای آن‌ها ارزشمند است. وجود جسمانی سید الشهدا (ع) بالاترین وجودی است که آن هم فدای این ارزش‌ها می‌شود زیرا این دینی که باید در سایه این فداکاری باقی بماند، به قدری مهم است که جا دارد بدن جسمانی سید الشهدا (ع) فدای آن شود.

وی افزود: این بالاترین معامله‌ای است که در طول تاریخ بشریت انجام شده و برکاتی که بر خون سید الشهدا (ع) مترتب شده است، بی نظیر است. برای همه، حتی بت‌پرستان و ‌بی‌دینان برکت داشته است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: دین دارای دشمن است و ریشه آن در دشمنی شیطان است و عوامل آن شیاطین جن و انس است که خداوند اول شیاطین انسانی را ذکر می‌کند و بعد شیاطین جنی را ذکر می‌کند. از زمان ظهور حضرت آدم (ع)، روی حسد، شیاطین پدید آمدند و نمونه بعدی که قرآن با آب و تاب ذکر می‌کند، ماجرای حضرت یوسف (ع) است که برادران وی به پیامبر خدا، نسبت گمراهی دادند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: شیاطین همان طور که قرآن فرموده همواره با ما می‌جنگند. صحبت امروز و فردا و مذاکره نیست بلکه به فرموده امام راحل، این‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند. چون نمی‌توانند و موفق نمی‌شوند، هر روز سعی می‌کنند با توطئه‌ای و نیرنگی، مسلمانان را ضعیف کنند و قدرت ایمان را تضعیف کنند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: آن‌هایی که جنایت فجیع را در عاشورا مرتکب شدند، نه یهودی بودند، نه زرتشتی و نه مسیحی بلکه همه مسلمان نماز خوان و روزه بگیر بودند. عاملی که در آن‌ها بود، به مقدار کم در ما نیز هست و اگر بخواهیم با آن مقابله کنیم، باید شناخت پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی می‌توانیم در برابر دشمنان دین مقابله کنیم که دشمنان را بشناسیم و نوع توطئه‌ها و دشمنی‌های آن‌ها را بشناسیم و الا ممکن است با تمام خلوص نیتی که داریم، در دام آن‌ها بیفتیم. باید بدانیم که دشمن کیست و چه طور دشمنی می‌کنند و دشمنی خود را با چه وسیله‌ای اعمال می‌کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ برای ما امام راحل بود که بسیار بزرگ بود و بعد از رحلت ایشان، وجود نعمت جانشین ایشان، رهبر معظم انقلاب است که خدا را شاهد می‌گیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد. ایشان بالاترین مراتب مدیریت را در جامعه دارد و بزرگ‌ترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت می‌کنند.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: امروز کسانی آن قدر بی حیاء شده‌اند که می گویند امروز برخی امام خمینی (ره) را قبول ندارند،  این‌ها برخی از مدیران کشور هستند و چیزی را می گویند که کسی تا به حال جرات ابراز آن را نداشت.


ویدیو مرتبط :
مدال لیاقت...بیانات رهبری در جمع دانش آموختگان سپاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حواشی اجلاس خبرگان رهبری/نمایندگان با چه خودروهایی به مجلس آمدند؟/ آیت​الله مصباح یزدی چهره غایب امروز



حواشی اجلاس خبرگان رهبری/نمایندگان با چه خودروهایی به مجلس آمدند؟/ آیتالله مصباح یزدی چهره غایب امروز

احزاب و شخصیت‌ها - دوازدهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری امروز سه شنبه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حضور خبرنگاران در اجلاسیه‌های خبرگان تنها محدود به نطق آغازین رییس مجلس و مراسم اختتامیه آن است که با وجود اینکه اعضای خبرگان پیش از حضور خبرنگاران در جای خود مستقر شده‌اند و تمهیدات ویژه‌ای برای زمان ورود و خروج خبرنگاران اندیشیده می‌شود ولی باز هم در همین فرصت اندک نکاتی به چشم آن‌‌ها می‌خورد که بعد از اجلاس به عنوان حاشیه‌های این مراسم عنوان می‌کنند. این که چه چهره‌هایی در کنار هم قرار گرفته اند و یا اینکه هر کدام از اعضا کجای سالن نشسته‌اند.

در ادامه بخشی از این حاشیه‌ها می‌آید:

از آنجایی که خبرنگاران تقریبا از یک ساعت پیش از آغاز اجلاس، پشت درب‌های ورودی حاضر بودند شاهد خودرو‌های نمایندگان مردم در مجلس خبرگان بودند که یکی یکی به محل اجلاس وارد می‌شدند. 

این خودروها اکثرا پژو پارس، سمند و پژو 405 بود اما بعضا هیوندایی آوانته یا تویوتا هم مشاهده می‌شد.

نخستین چیزی که پس از ورود به سالن توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد عکس مرحوم آیت الله سیدعلی اکبر قره باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری که در ردیف اول و کنار جایگاه آیت الله هاشمی‌رفسنجانی قرار داده بودند.

در جایگاه ریاست هم رییس سابق و اسبق قوه قضاییه در سمت راست و چپ آیت الله مهدوی کنی نشسته بودند و حجت الاسلام دری نجف‌آبادی و آیت الله خاتمی هم در دو منتها الیه جایگاه ریاست قرار گرفته بودند.

آیت الله مهدوی‌کنی در ساعت هشت و جهل و پنج دقیقه رسمیت جلسه را اعلام کرد و پس از آن اجلاس با آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

ابراهیم انصاریان، داماد و مسئول دفتر آیت الله مهدوی کنی هم پشت سر وی و در کنار درب ورودی جایگاه ریاست نشسته بود.

آیت الله احمد جنتی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، آیت الله ˈصادق آملی لاریجانی، آیت الله کعبی، آیت الله علم الهدی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله سید محمود علوی، حجت الاسلام رییسی و حجت الاسلام روحانی از چهره‌‌های شاخص این اجلاس بودند.

آیت الله جنتی و آیت الله خزعلی در آخرین ردیف و در کنار هم نشسته بودند و آیت الله آملی لاریجانی و آیت الله امامی کاشانی نیز در کنار هم نشسته بودند.

آیت الله مقتدایی نیز که از پیش از آغاز رسمی اجلاسیه با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت و گو‌ی صمیمانه‌ای می‌کرد در ردیف اول و در کنار وی نشسته بود.

سید ابراهیم رییسی هم در کنار آیت الله علم الهدی نشسته بود.

با وجود اینکه خیلی از اعضای مجلس خبرگان پیش از آغاز اجلاسیه در محل این اجلاس حاضر می‌شوند اما بسیاری از آنان نیز پس از آغاز این اجلاس و به مرور خود را به محل اجلاس می‌رساندند. از آن جمله می‌توان به سید محمود علوی و آیت الله خزعلی اشاره کرد.

بزرگترین غایب این اجلاسیه آیت الله مصباح یزدی بود که صندلی او در نزدیکی درب ورودی خالی مانده بود. او در گفت وگویی «پا درد» را علت غیبتش عنوان کرده است.

پس از سخنان آیت الله مهدوی کنی حجت الاسلام دری نجف‌آبادی دستور جلسه را قرائت کرد که شامل سخنرانی سعید جلیلی می‌شد. اولین ناطق امروز هم آیت الله نمازی بود که با آغاز سخنرانی وی خبرنگاران مجبور به ترک سالن شدند.