اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصباح: برخی از هم‌ لباسان ما ناشکر هستند


آیت‌‏الله مصباح یزدی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم، چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‏‌الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از 25 جلد کتاب از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏‌های این مؤسسه برگزار شد، گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل مردم ایران و مسلمانان و بشریت شد برکات علمی و معنوی انقلاب بوده است.

وی با اعلام اینکه حوزه به‌برکت انقلاب اسلامی تعالی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی و دوران طلبگی ما از بهترین افتخارات حوزه این بود که یک مقاله و یادداشتی در یکی از مطبوعات به چاپ برسد که بعدها سالنامه‏‌ای تشکیل شد که در سال چند مقاله از روحانیون در آن به چاپ می‌‏رسید و در اواخر ماهنامه‏‌ای با عنوان مکتب اسلام از قم منتشر می‌‏شد اما امروز به‌برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت بسیار زیاد روحانیت در تولید علم دینی هستیم.

این استاد اخلاق با تشریح شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ستارگان عالم تحقیق بین روحانیت استاد شهید مطهری بودند که برجسته‌ترین بعد پژوهش‏های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‌‏کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.

آیت‌الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: امروز به‌سبب فداکاری‌‏های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی‌اند تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‌‏های آلمان و اتریش در سطح دکتری در حال تدریس است؛امروز به‌جرأت می‌‏توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت کمتر از تحقیقات هسته‌ای نیست اما به‌سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد.

وی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند؛ امیدواریم همه ما بیش از پیش لیاقت استفاده از این نعمت را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت علامه طباطبایی پرداخت و گفت: ایشان افتخارات بزرگی را برای حوزه آفریدند، شخصیتی فوق العاده ممتاز با جامعیت علمی بودند، علامه اهتمام ویژه‌ای به معارف قرآن و سنت داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: مرحوم آقای صدوقی(ره) می‌فرمودند: "اگر علامه را از حوزه قم برداریم چندان امتیازی برای حوزه علمیه قم نمی‌ماند"، مرحوم علامه شخصیتی بی‌ادعا، بدون سروصدا، بدون تظاهر و باتواضع بودند که زبان از بیان ویژگی‌های شخصیتی ایشان عاجز است.


ویدیو مرتبط :
پدافند توپخانه ای مصباح، مصباح 1 و سعیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید مصباح یزدی از اظهارات مشایی



 

 

 

انتقاد شدید مصباح یزدی از اظهارات مشایی: با کسی شوخی نداریم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما اسلام را می خواهیم و هر کس اسلام را بخواهد خدمتگذار او هستیم و در این مسیر با کسی عقد اخوت نبستیم، هرکس از اسلام کج برود، ردش می کنیم.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: افرادی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده بلکه غیر خودی اند؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و از کسی حمایت می کنیم که حامی اسلام و تابع رهبری باشد.

به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز در جمع فرماندهان و مسؤولان نیروی زمینی، بنیاد تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هوا فضای سپاه، خط امام را خط واقعی اسلام برشمرد و گفت: باید نسبت به مبانی نظام و اصول خط امام که خط واقعی اسلام است شناخت داشته باشیم و مواظب باشیم که خط ایشان که همان روح اسلام است لطمه نخورد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به برخی اظهار نظرها افزود: کسانی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند،خودی نبوده بلکه غیر خودی اند و باید حواسمان جمع باشد.

وی خاطرنشان کرد: شما که ادعای خط امام می کنید، امام راحل در کدام سخنرانی خود از اسلام ده بارسخن نگفت و از ایران نام برد؛ ما که پیرو او هستیم باید همان روش را ادامه دهیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه به ما عزت بخشیده، اسلام است، تصریح کرد: ایران در زمان رژیم پهلوی هم بود، آنها طرفدار ناسیونالیسم و ملی گرایی مثبت بودند؛ حالا ما باید همان شعارها را زنده کنیم؟ پس اسلام و انقلاب چه شد؟

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی اظهارداشت: برخی ها می گویند نسبت به احکام اسلام سست شویم این ها که مهم نیست! ؛سؤال اینست که پس چه چیزی مهم است! ملت برای این ها جان داده اند.

وی ادامه داد: باید حواسمان جمع شود چرا که انحراف از اینجا شروع می شود، اصول فراموش نشود، اصول یعنی تابع رهبر و ولایت فقیه و در این اصول شرایط زمان و تصمیمات سیاسی نمی تواند تغییر ایجاد کند و تا ظهور امام زمان این اصول خواهد بود.

نسبت به اصول اسلام با کسی شوخی نداریم

آیت الله مصباح یزدی اذعان داشت: مردم ما بر سر عقاید و اصول خود صدها هزار شهید داده اند ما بر سر این عقاید معامله نمی‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما اسلام را می خواهیم و هر کس اسلام را بخواهد خدمتگذار او هستیم و در این مسیر با کسی عقد اخوت نبستیم، هرکس از اسلام کج برود، ردش می کنیم.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن و سرنوشت قوم بنی اسرائیل و توصیه خداوند به پیامبر اسلام به استقامت و پایداری افزود: در طول تاریخ کم نبودند کسانی که دعوت انبیا را پذیرفته و حتی در راه خدا جهاد کرده، اما تا آخر نایستادند و در وسط راه ماندند و حتی به جبهه دشمن رفتند.

ایشان با بیان اینکه داستان های قرآن برای ما مسلمانان عبرت آموز است خاطرنشان کردند: در سر راه همه ما، امتحان های سختی وجود دارد ، راه حق را باید ادامه داد و استقامت داشت و به راه کج نرفت تا منحرف نشویم.

عضو خبرگان رهبری به نعمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 30 سال است که خدا نعمتی به ما داده که در تاریخ نظیر آن را جز در زمان وجود پیامبر سراغ نداریم.

وی با اشاره به وضعیت ملت ایران قبل از انقلاب با وضعیت قوم بنی اسرائیل در زمان فرعون تصریح کرد: در همسایگی ما قیامی علیه استعمار آمریکا اتفاق افتاد که شاه ایران از ارتش برای سرکوبی آنان استفاده کرد و صد ها نفر را کشت، اما کسی از آن سوال نکرد و این ذلتی بود که ملت ایران داشتند.

امریکا امروز خواستار کمک از ایران است

آیت الله مصباح یزدی به عزت و عظمت ایران بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز آمریکا برای حل بسیاری از مشکلات رسما از ایران کمک می خواهد و از طرفی می خواهد به ایران حمله کند و از سویی درخواست کمک برای نجات از باتلاق عراق و افغانستان را از ایران دارد.

وی ریشه انحرافات ایجاد شده در کشورها و ملت ها را کسانی که روزی پرچمدار آنها و یا مقامات عالی بودند دانستند و افزودند: فتنه جمل از امثال زبیر که پسر عمه حضرت علی بود اتفاق افتاد و این به خاطر عدم استقامت در راه حق بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: باید سالها بگذرد تا معلوم شود که چه خطری برای اسلام و ایران بود و خداوند چگونه این خطر را از سر اسلام و ملت ایران رفع کرد.

وی با بیان اینکه نباید بگوییم فتنه تمام شده است اظهارداشتند: هنوز کسانی در سایت های شان می نویسند، که حکومت امام ،حکومت دیکتاتوری بود و ما طرفدار پلورالیسم سیاسی هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: صریحا می گویند ما به جای جمهوری اسلامی؛ جمهوری ایرانی می خواهیم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه دیگر و آزمایشی جدید در کلاس های بالاتر است ،نباید خیال کنیم کسی که چند روزی برای اسلام و کشور زحمت کشید تضمین شده است، باید تا آخر پشت سر رهبری باشیم تا منحرف نشویم.

هدف مخالف نظام، مخالفت با ولی فقیه است

وی محور انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانست و افزود: همه دنیا حکومت ما را به عنوان ولایت فقیه می شناسند و همه موفقیت ها به خاطر آن است، هرکس با این نظام مخالفت کند هدفش تضعیف ولایت فقیه است.

به گزارش حوزه نیوز، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه یک بعد جریانات فتنه، نظری ، فکری و عقیدتی است خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در مقابل فتنه های آینده آماده باشیم باید افکار خود را قوی کنیم که محور آن ولایت فقیه است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: باید مواظب باشیم که نفوذ ها در نیروها اثر نکند تا زاویه ای در دورن نظام باز نشود...../تحلیل:عصرایران