اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصاحبه بی بی سی با ابتکار/عکس



اخبار,اخبار اجتماعی,ابتکار

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست هفته گذشته با شبکه خبری بی بی سی انگلیسی در تهران مصاحبه داشت.


بی بی سی با انتشار خبر و تصویر این مصاحبه می نویسد پس از رویدادهای سال 2009 (1388) در ایران و اخراج کارمندان بخش بی بی سی انگلیسی از این کشور ، سفر یک هفته ای خبرنگار این شبکه به ایران نخستین سفر و طولانی ترین حضور خبرنگار بی بی سی در این کشور بوده است. اخیرا مقامات دولتی ایران اعلام کردند شبکه خبری بی بی سی می تواند در ایران فعالیت کند.

 

خانم ابتکار در این مصاحبه که هفته گذشته با "کیم کاتاس" خبرنگار بی بی سی انجام شده است ، توافق هسته ای را فصل جدیدی از همکاری های منطقه ای خوانده و از علاقه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه منطقه سخن گفته است.

اخبار اجتماعی - بهار


ویدیو مرتبط :
مصاحبه معصومه ابتکار با شبکه یورونیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ابتکار به هجمه‌ها برای مصاحبه با بی‌بی‌سی



اخبار,اخبار سیاسی, معاون رئیس جمهور

معاون رییس جمهور گفت: اولا باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رییس‌جمهور به مخاطبان منتقل کنم٬ این کار را انجام می‌دهم.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با  ایلنا٬ تصریح کرد: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد٬ حرف برای گفتن داشته باشد. برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با بی‌بی‌سی مصاحبه کردم؛ اولا باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رییس‌جمهور به مخاطبان منتقل کنم٬ این کار را انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: اینکه جنگ و خشونت علاوه بر تلفات انسانی به طبیعت منطقه به شدت لطمه می‌زند٬ می‌تواند دلیلی برای این اظهار نظر من باشد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه افزود: عده‌ای معتقدند منشا برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه این جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء‌مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یادشده تاثیر گذار باشد٬ بنابراین موضوعات کاملا با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند. سفر آقای فابیوس اساسا به‌خاطر همین مسائل بود٬ لذا باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملا بهم وابسته هستند.


 اخبار سیاسی  - ایلنا