اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصاحبه اختصاصی ان.بی.سی با رییس‌جمهوری



اخبار,اخبار سیاست خارجی,گروه تروریستی داعش


 اخبار سیاست خارجی - مصاحبه اختصاصی ان.بی.سی با رییس‌جمهوری

وی اقدام این تروریست های افراطی در «سر بریدن بی گناهان» را محکوم و تاکید کرد: در دیدگاه، اصول و فرهنگ اسلامی، کشتن یک فرد بیگناه همانند کشتن تمام انسان هاست.

شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا گزارش داد که رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگوی اختصاصی روز چهارشنبه با این شبکه خبری در تهران، قتل بی گناهان به دست تروریست ها را محکوم کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا، روحانی در گفت و گو با «آن کاری» خبرنگار ان بی سی نیوز گفته است که تروریست های داعش خواستار کشتن و از بین بردن بشریت هستند.

وی اقدام این تروریست های افراطی در «سر بریدن بی گناهان» را محکوم و تاکید کرد: در دیدگاه، اصول و فرهنگ اسلامی، کشتن یک فرد بیگناه همانند کشتن تمام انسان هاست.

وی افزود: از این رو، کشتن و سر بریدن افراد بی گناه در حقیقت موجب سرافکندگی این تروریست ها و مایه نگرانی و افسوس برای تمام انسان ها است.

شبکه ان بی سی نیوز یاد آور شد: مصاحبه روز چهارشنبه با روحانی در تهران یک سال پس از آن انجام می شود که 'کاری' خبرنگار این شبکه در پی انتخاب روحانی به مقام ریاست جمهوری به عنوان اولین خبرنگار آمریکایی با او به گفت و گو نشست.

روحانی قرار است هفته آینده به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک برود.


 اخبار سیاست خارجی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
مصاحبه رییس هئیت مدیره انجمن آی سی تی روستایی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عكس العمل اوباما نسبت به سخنان رییس جمهوری تعجب آور و یك فضاحت است



 

عكس العمل اوباما نسبت به سخنان رییس جمهوری تعجب آور و یك فضاحت است

رییس مجلس:

عكس العمل اوباما نسبت به سخنان رییس جمهوری تعجب آور و یك فضاحت است

رییس مجلس شورای اسلامی، عكس العمل باراك اوباما نسبت به اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را تعجب آور و یك فضاحت برای وی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'علی لاریجانی' در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در سخنانی اظهار داشت: این عكس العمل نسبت به اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تعجب آور است و یك فضاحت برای اوباما است كه كاخ سفید با عجله با رادیوی بی بی سی فارسی تماس می‌گیرد تا تدارك برنامه‌ای را ببیند.

لاریجانی افزود: تعجب آور است كشوری كه داعیه مدیریت جهانی را دارد چگونه صدای نفرت ملت ایران را نمی‌شنود.

وی افزود: ملت ایران در مقابله با نیرنگ های سخیف آمریكا چه در بحث هسته‌ای و چه در اقدامات ماجراجویانه منطقه ای یك صدا است.

وی همچنین گفت :‌امروز دشمنان برای تضعیف اراده ملت ایران با رفتار ماجراجویانه خارجی قصد ضربه زدن به نیروهای مومن و فداكاری دارند كه خواستار عزت این ملت و كشور هستند.

رییس مجلس نمونه این تحركات را در اقدام شرورانه در شرق كشور و اقدام تروریستی ناجوانمردانه در مهاباد بیان كرد و یادآور شد: در این اقدامات شرورانه مشاهده می‌شود كه رسانه های بیگانه با بزرگ نمایی آنها قصد داشتند نوعی به هم ریختگی داخلی را به تصویر بكشند.

لاریجانی ادامه داد: اما پاسداران عزیز كشورمان در شرق و قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع)‌با اقتدار و در زمان كوتاه پاسخ عناصر كثیف و خائن را دادند.

وی افزود: تصور اولیه این بود كه آمریكا از این سرعت عمل پند گرفته باشد و دست از رفتار سبك سرانه نسبت به ملت ایران بردارد اما تعجیل آنها در بیان حرف های تكراری نشان داد كه آنها در خواب عمیقی هستند.

هنگامی كه رییس مجلس شورای اسلامی از اقدامات ضد ایرانی آمریكا و موضع گیری در مقابل اظهارات روشنگرانه رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت، نمایندگان با شعار مرگ بر آمریكا از سخنان وی حمایت كردند و یك صدا فریاد مرگ بر آمریكا سر دادند.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ضرورت حفظ وحدت كلمه در كشور گفت: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب نیز تذكر داده اند امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت كلمه در كشور هستیم تا به مسایل اصلی كشور یعنی بهبود وضعیت اقتصادی، پایین آوردن تورم، رسیدگی به مشكل اشتغال، بالابردن تولید و بهره وری و اصلاح ساختار اقتصادی پرداخته شود.

لاریجانی افزود: هر گونه مساله سازی و مطالبی كه به این عزم لطمه بزند مخالف منافع ملی كشور است.

وی ادامه داد:‌در بحث جایگاه مجلس و در راس امور بودن این مرجع نیز من نظر خود را اعلام كرده ام و مجلس شورای اسلامی نسبت به جایگاه خود تردیدی ندارد كه لازم بداند خود را اثبات كند.

رییس مجلس هشتم یادآور شد: مجلس شورای اسلامی مصمم است به جای صرف وقت در این امور به مسایل اصلی ملت و بهبود شرایط اقتصادی، نگاه عمیق به برنامه پنج ساله و تمركز بر مكتب فكری امام راحل در همه شمول به خصوص در مسایل فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

لاریجانی همچنین با بزرگداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید عملیات ثامن الائمه(ع)، شهیدان كلاهدوز، فلاحی، نامجو و سایر فرماندهانی كه در عملیات شكست حصر آبادان شركت داشتند، اظهار داشت: پیروزی عملیات ثامن الائمه (ع) صرفا یك پیروزی معمولی برای شكست حصر آبادان نبود بلكه پیام های متعددی داشت.

وی افزود: پس از كشمكش همه جانبه بین جریان لیبرال و ملی گرا با نیروهای حزب الهی در عرصه های سیاسی و اداره میدان جنگ و شكست جریان لیبرال و ملی گرا در فرماندهی جنگ نیروی نظامی معتقد و مردمی توانستند با گذشت یك سال از آغاز جنگ، اولین عملیات پیروزمندانه را به دست‌آورند و آبادان مقاوم كه از ابتدای جنگ در محاصره دشمن بود از محاصره خارج شد.

لاریجانی یادآور شد: رمز این پیروزی در این نكته نهفته بود كه نشان داد معماهای سخت انقلاب تحت اشراف ولایت فقیه و وجود نیروهای خلاق مومن و حزب الهی رمزگشایی می‌شود و بنی صدر و نیروهای لیبرال اطراف وی هر چند یك سال بسیار سخن گفتند و از تاكتیك اشكانیان یاد كردند كه 'زمین می‌دهیم و زمان می‌خوریم' جز رزم در میدان رسانه مورد دیگری نبود.

وی تصریح كرد: علامت دیگر این عملیات به دیگران این بود كه صحنه نبرد از انفعال خارج شده است با وجود این كه بسیاری از كشورها حمایت خود را از صدام افزایش داده اند اما سرعت تحرك نیروهای رزمنده آنچنان بود كه این عزیزان زمان را از دشمن گرفتند و پیروزی های متعدد بعدی با فاصله‌های اندك در كمتر از 9 ماه منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

رییس مجلس همچنین گفت: نكته دیگر در شكست حصر آّبادان بهره گیری از تاكتیك های نوین به جای گرته برداری از روش‌های كلاسیك در جنگ بود كه شكست حصر ابادان و آزادی سازی خرمشهر از خلاقیت های تكنیك جدید بود كه بسیار درس آموز است.

لاریجانی افزود: این نكات اجمالی كه در راس آن اتكا به خداوند و مكتب رهایی بخش اهل بیت (ع) ساختار مكتب امام (ره) در دفاع مقدس را شكل می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز سخنان خود در پاسخ به انتقاد و تذكر یكی از نمایندگان در جلسه گذشته اظهار داشت: در جلسه گذشته به علت كثرت سخنرانان ترجیح دادم كه صحبتی نداشته باشم تا مجلس به كارهای عادی خود برسد....../تحلیل:ایرنا

رییس مجلس شورای اسلامی، عكس العمل باراك اوباما نسبت به اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران...