اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکل 90 درصد خانواده های ایرانی


معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه 90درصد خانواده های ایرانی کمبود کلسیم دارند، گفت: بعد از خذف یارانه شیر وافزایش قیمت مواد لبنی، مصرف لبنیات و شیر در کشور 22 درصد کاهش یافت.

ایرنا: اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، عزت الله گل علیزاده در کنفرانس یک روزه نقش پزشکان در فرهنگسازی مصرف شیر در خانواده در سالن همایش های برج میلاد، افزود: گرانی شیر و لبنیات موجب خذف شیر در سبد کالاهای مصرفی بسیاری از خانواده های ایرانی و اولویت به برنج، شیر، گوشت و مرغ در این خانواده ها شد.
 
نائب رییس انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه پوکی استخوان به شدت جامعه را تهدید می کند، اظهار داشت: امروزه پوکی استخوان یکی از مشکلات تغذیه شایع در کشور است که به دلیل کمبود دریافت کلسیم در رژیم غذایی روزانه در طولانی مدت رخ می دهد.
 
وی اضافه کرد: درواقع اگر فردی کلسیم را از طریق مواد غذایی دریافت نکند، ابتدا دچار تراکم استخوان، نرمی استخوان و سپس دچار پوکی استخوان می شود.
 
گل علیزاده به افزایش وزن در بین آحاد مردم اشاره کرد و افزود: هم اکنون شاهد کاهش تراکم استخوان در سنین زیر 30 سال در کشور هستیم که این دسته از افراد با کوچکترین ضربه، خود به خود دچار شکستگی می شوند.
 
وی افزود: 30 درصد افراد جامعه ما اضافه وزن دارند، 15درصد افراد چاق هستند و همچنین شش درصد جمعیت کودکان زیر 5 سال جامعه دچار کوتاهی قد، چهار درصد دچار کمبود وزن و 28 درصد نیز دچار کم تحرکی هستند.
 
نائب رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: خامه، سرشیر و کره با اینکه جزو فراورده های شیر هستند اما هیچ گاه منابع مناسبی برای کلسیم نیستند.
 
وی ادامه داد: این فراورده ها تنها باعث بالا رفتن چربی خون و گلسترول می شوند و اضافه وزن و چاقی را به همراه دارند.
 
به گفته وی ماست خامه ای، پنیر خامه ای و شیر پرچرب نیز کمترین میزان کلسیم را دارند و نمی توان به عنوان منبع غنی کلسیم به آنها تکیه کرد.
 
گل علیزاده هشدار جدی دیگر در این بخش را مصرف بیش از حد نوشابه گازدار در کشور عنوان کرد و گفت: مصرف سرانه نوشابه گازدار در دنیا 10 لیتر است در حالی که مصرف آن در کشور ما 42 لیتر است و این میزان مصرف ایران را در جایگاه نخست استفاده از این نوشیدنی در دنیا قرار داده است.
 
وی ادامه داد: این برنامه غذایی غلط سبب پوسیدگی دندان، چاقی، سوء تغذیه، اثرات مخرب بر کلیه، اختلال درخواب و غیره می شود.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه سلامت خانواده اصلی، توانایی حل مشکل خانواده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرکز آمار ایران: 43 درصد خانواده های ایرانی سال گذشته اصلا سفر نرفتند



آمارمسافرتهای خانواده های ایرانی,آمارگیری از گردشگران ایران,سفرخانواده های ایرانی

مرکز آمار ایران: 43 درصد خانواده های ایرانی سال گذشته اصلا سفر نرفتند

مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از گردشگران ایران در سال 91 را منتشر کرد که بر این اساس در سال گذشته 43 درصد از خانواده های ایرانی هیچ سفری نداشته اند و 67 درصد از مسافران در خانه بستگان خود اقامت داشته اند.

 هدف کلی از اجرای این طرح، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای گردشگری خانوارهای کشور در سال 1391 است. جامعه هدف، شامل همه خانوارهای معمولی ساکن در مناطق شهری و روستایی کشور در سال 1391 است. آمارگیری این طرح در فصل های تابستان و پاییز انجام شده است. زمان آمارگیری این طرح در فصل تابستان، 5 تا 25 تیرماه 1391 و در فصل پاییز، 10 تا 30 مهرماه 1391 بوده است. بر اساس آمار مندرج در این طرح در فصل تابستان سال 1391 ، حدود 57 درصد خانوارهای کشور که معادل 12485316 خانوار هستند، حداقل یک سفر داشته اند.

 

در مقابل حدود 43 درصد یعنی 9263684 خانوار در این فصل سفری نداشته اند. از سوی دیگر نتایج نشان می دهد که تعداد سفرهای داخلی در فصل تابستان ، 70871136 بوده است . 60 درصد از سفرهای داخلی در فصل تابستان، با اقامت شبانه و 40 درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

همچنین بیش ترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل تابستان سال 1391 ، با هدف دیدار دوستان و بستگان ( 56 درصد) و سپس با هدف های گردش و تفریح ( 20 درصد) و زیارت ( 15 درصد) انجام پذیرفته است. سفرهای با اهداف فوق در مجموع 91 درصد از سفرها را تشکیل داده است. حدود 9 درصد از سفرها در فصل تابستان با اهدافی نظیر درمان، آموزش، خرید صورت گرفته است.


از سوی دیگر بیش ترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل تابستان سال 1391 ، منزل بستگان و آشنایان با 67 درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با 11 درصد و ویلا و آپارتمان شخصی با 6 درصد بوده است.

آمارمسافرتهای خانواده های ایرانی,آمارگیری از گردشگران ایران,سفرخانواده های ایرانی

 

 

آمارمسافرتهای خانواده های ایرانی,آمارگیری از گردشگران ایران,سفرخانواده های ایرانی

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خبرآنلاین