اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکل پرسپولیس یک داور خاص است!


شورای معاونین باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پی اتفاقات اخیر و صدور احکام انضباطی اطلاعیه‌ای صادر و از سرمربی و مدیرعامل این باشگاه حمایت کرد.

سایت باشگاه پرسپولیس : شورای معاونین باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پی اتفاقات اخیر و صدور احکام انضباطی اطلاعیه‌ای صادر و از سرمربی و مدیرعامل این باشگاه حمایت کرد.

در پی صدور احکام انضباطی علیه پرسپولیس مبنی بر کسر یک امتیاز و محرومیت دو جلسه‌ای سرمربی پرسپولیس، نشست شورای معاونین باشگاه پرسپولیس ظهر امروز دوشنبه به ریاست بهروز منتقمی برگزار شد.

در این نشست دو ساعته که ظهر امروز به ریاست بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه و با حضور معاونین امور فرهنگی، حقوقی، ورزشی، مدیریت روابط عمومی، کانون هواداران و رئیس دفتر مدیر عامل در باشگاه برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه، پس از بررسی و جمع بندی اتفاقات اخیر اطلاعیه‌ای صادر کردند. متن اطلاعیه شورای معاونین باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به شرح ذیل می‌باشد:

1- در شرایطی که سرپرست محترم وزارت ورزش و جوانان بر حمایت قاطع از باشگاه پرسپولیس و همچنین استقلال تا زمان خصوصی شدن تاکید کرده و تیم فوتبال پرسپولیس نیز در سایه تلاش‌های شبانه روزی مدیر عامل، همدلی و همفکری هیأت مدیره و ارکان باشگاه، درایت کادر فنی، همت بازیکنان و حمایت همه جانبه هواداران توانسته به جایگاه دوم جدول رده بندی دست یافته و فاصله امتیازات خود با صدر جدول را به دو امتیاز کاهش دهد، برخی برخوردهای غیر منصفانه جای بررسی و تامل هر چه بیشتر دارد. امیدواریم برخی تصمیمات و اتفاقات، ریشه در جریانات اخیر که نشأت گرفته از اظهارنظر مدیریت و سرمربی پرسپولیس مبنی بر مبارزه با فساد در فوتبال بوده نداشته باشد چرا که به نظر می‌رسد محرومیت دو جلسه ای سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصمیم سخت‌گیرانه‌ای باشد.

علی دایی در دیدار مقابل صبای قم با اعتراض کادر فنی تیم میزبان مواجه شد و شروع کننده جریانات نبود و در کنفرانس خبری نیز در قبال اتهامات مطرح شده از خود دفاع کرد. همچنین سرمربی تیم فوتبال در بازی مقابل داماش نیز اگر مرتکب تخلفی شده بود پس چرا از سوی داور از زمین اخراج نشده است؟!

چرا برای در نظر گرفتن چنین محرومیتی نظرات و دیدگاه های سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و یا معاونت حقوقی باشگاه را جویا نشده‌اند؟ چرا از سرمربی پرسپولیس سوال نکردند که بین شما و داور چهارم چه گذشت؟ علاوه بر این در همین فصل جاری شاهد اعتراضات بسیار شدیدتری به تیم داوری از سوی برخی مربیان و عوامل تیم‌ها بوده‌ایم که در قبال آن هیچ محرومیتی اعمال نشده است. همه این سوالات، ابهاماتی را بوجود آورده است که مستلزم پیگیری از طریق کمیته محترم انضباطی فدراسیون و رسیدن به نتیجه منطقی است.



2- کسر یک امتیاز از تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی که هواداران پرسپولیس در فصل جاری همواره مسائل اخلاقی را رعایت کرده و با سر دادن شعارهای اخلاقی از داوران حمایت کرده و حرمت تیم‌های میهمان را حفظ کرده‌اند جای سوال و ابهام فراوان دارد. از پرسپولیس در شرایطی یک امتیاز کسر می شود که هواداران تیم فوتبال داماش از ابتدای بازی اقدام به توهین و فحاشی علیه مدافع ملی پوش تیم پرسپولیس کردند اما هواداران پرسپولیس تا اواخر بازی خویشتن داری کرده و پاسخی به این توهین‌ها ندادند.

چگونه می‌شود که شعارهای توهین آمیز تیم میهمان و همچنین هواداران برخی تیم هایی که در فصل جاری میزبان پرسپولیس بوده‌اند شنیده نمی‌شود اما نسبت به اولین اعتراض هواداران پرسپولیس چنین تصمیم گرفته می شود؟! چرا توهین‌های مستمر به دو بازیکن پرسپولیس در دو فصل اخیر از سوی هواداران یک تیم شهرستانی با کسر امتیاز همراه نمی شود اما ...؟! آیا برخی تیم‌ها از حاشیه امن برخوردار هستند؟! حال این سوال و شائبه نیز بوجود می‌آید که آیا چون از برخی تیم ها امتیاز کسر شده مسوولان محترم در فدراسیون فوتبال منتظر فرصتی بودند تا امتیازی از تیم پرسپولیس کسر شود تا عدالت از این طریق رعایت شود؟! اصولا چگونه است که احکام انضباطی دیدار پرسپولیس و صبای قم پس از سه هفته و احکام انضباطی دیدار پرسپولیس و داماش در کمتر از 48 ساعت صادر می شود؟!

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس که انتظار داشته در طول هفته های گذشته با تقدیر کمیته انضباطی از هواداران پرسپولیس مواجه شود برای رفع این ابهامات به رغم ناراحتی شدید مدیر عامل باشگاه از چنین برخوردهایی، به دور از هیاهو سوالات ابهامات و شائبه‌های موجود مطرح شده را از مجاری قانونی و توسط قائم مقام و معاونت حقوقی باشگاه پیگیری خواهد کرد و نتیجه این اقدامات را به اطلاع هواداران پرسپولیس خواهد رساند.



3- بار دیگر تاکید می کنیم که مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس همواره به جامعه شریف و پاک داوری کشورمان احترام گذاشته و حتی بر خود واجب می‌داند که در چنین شرایطی از کمیته داوران و جامعه داوری کشورمان تقدیر نماید و با تلاش‌ها برای رو در رو قرار دادن باشگاه پرسپولیس با جامعه داوری نیز مبارزه نماید. برای چندمین بار تاکید می کنیم مشکل باشگاه و کادر فنی پرسپولیس تنها و تنها یک داور خاص بوده و لاغیر. امیدواریم حال که در پی مسائل مطرح شده از سوی مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس و پیگیری های مسوولان وزارت ورزش، مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، کمیسیون اصل 90 مجلس و رسانه ها جریان مبارزه با فساد در فوتبال به راه افتاده، این جریان به درستی هدایت شده و شاهد برخوردهای بازدارنده و معکوس نبوده و تاسف نخوریم که چرا جریان مبارزه با فساد در فوتبال از مسیر اصلی خود خارج شده است. همچنین امیدواریم برخوردهای به گونه ای نباشد که این تصور ایجاد شود عزم و اراده کافی برای مبارزه با فساد در مراکز تصمیم گیری فوتبال کشورمان وجود ندارد.

4- از هواداران فهیم و قدرشناس پرسپولیس انتظار داریم و درخواست می کنیم همچون بازی‌های گذشته ضمن حفظ احترام تیم داوری و تیم های میهمان به حمایت همه جانبه از تیم پرسپولیس تا دقیقه 90 پرداخته و به واسطه تصمیمات کمیته انضباطی از هرگونه موضع گیری خودداری نمایند و ایمان داشته باشند که باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس برای دفاع از حق تضییع شده آنها پیگیری های لازم را انجام داده و کوتاه نخواهد آمد. ما امیدواریم مسوولان فدراسیون فوتبال نیز به درخواست بررسی مجدد احکام صادره یا تجدید نظر آن هر چه سریعتر اقدام نمایند و پاسخ مناسبی برای ابهامات موجود ارائه دهند تا در سایه شفاف سازی و رفع شائبه‌ها، نتایج بررسی‌های انجام شده برای هواداران، افکار عمومی، جامعه فوتبال و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.
 


ویدیو مرتبط :
فحاشی هواداران پرسپولیس به داور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت خاص علی دایی برای رفع مشکل بازیکن پرسپولیس!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

نماینده تام‌الاختیار علی دایی از رفع محرومیت مهاجم پرسپولیس برای بازی خبر داد.

 بهمن دهقان اظهار داشت: وقتی متوجه شدیم که برای محمد عباس‌زاده مشکلی پیش آمده علی دایی به من و یکی دیگر از وکلایش دستور داد تا این مسئله را پیگیری کنیم تا مشکل این بازیکن را حل کنیم. ما هم به کمیته انضباطی رفتیم و با دهمیانی مسئول مستقیم پرونده عباس‌زاده صحبت کردیم.

وی ادامه داد: مستنداتی در اختیار یکی از مسئولان سابق باشگاه پرسپولیس بود که آنها را به کمیته انضباطی ارائه کردیم و کمیته انضباطی هم پذیرفت که این مسئله مناقشه بین دو باشگاه پرسپولیس و نساجی است و ارتباطی با عباس‌زاده که بازیکن است ندارد و قرار شد تا صدور حکم نهایی محرومیت محمد عباس‌زاده برداشته شود و این بازیکن برای پرسپولیس می‌تواند بازی کند. علی دایی به خاطر اینکه پرسپولیس دچار حاشیه نشود چنین کاری را انجام داد.

اخبار ورزشی - جام نیوز