اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکل خاتمی "بحران زا" ها بودند و مشکل روحانی "بحران زی" ها



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به بهانه توصیه های تازه حسین شریعتمداری به مجلس
مشکل خاتمی "بحران زا" ها بودند و مشکل روحانی "بحران زی" ها

یک پرسش ساده و صریح : اگر آقای روحانی نخواهد که آقای شریعتمداری برای او دل بسوزاند و مصلحت او را تشخیص دهد چه کسی را باید ببیند؟ راستی ایشان ضرب المثل « دایه دلسوزتر از مادر » را شنیده اند؟

 یادداشت روز چهارشنبه 9 تیر 1392 روزنامه کیهان به قلم آشنای آقای حسین شریعتمداری هر چند تکرار اتهامات قبلی به گزینه های عضویت در دولت دکتر حسن روحانی است اما از چند منظرتازه هم جالب توجه است.

شاه بیت نوشته او این است که  روحانی برخی از وزرای پیشنهادی را از سر رودربایستی و زیر فشار معرفی کرده  است و لذا مجلس به او "هدیه" دهد و رای اعتماد خود را شامل آنان نسازد.

 شریعتمداری مدعی شده:« آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، اولاً از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است و ثانیاً برای مقابله با سهم‌خواهی جریانات یاد شده، زحمت فراوانی را متحمل شده است ... رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه خود با مجموعه‌ای از «فشارها»، «انتظارها» و «رودربایستی‌ها» روبرو بوده است و برای خروج از این چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت دراز کرده است.»

از ایشان می توان پرسید: اولا از کجا می دانند که روحانی تحت فشار بوده است؟ ثانیا مگر به روایت و قرائت شما او اصولگرا نیست؟ اصولگرا را با قبول فشار و انتظار و رودربایستی چه کار؟! ثالثا مگر وزیر، دست و بازوی رییس جمهور نیست؟  یعنی او دست دراز کرده تا مجلس دست و بازوی او را قطع کند؟

این همه تناقض و گزافه گویی را البته باید به حساب خشمی گذاشت که این روزها بیش از همیشه به جان حسین شریعتمداری چنگ می زند.  نوشته های او از فردای 24 خرداد تا کنون نشان می دهد اتفاقا کسی که تحت فشار شدید است خود ایشان است که نمی داند چگونه انتخاب حسن روحانی با حمایت هاشمی و خاتمی را برای خود  هضم وبرای همفکران توجیه کند؟

مدیر کیهان در جای جای نوشته اخیر می خواهد بگوید اگر مجلس اصولگرا به برخی از وزیران پیشنهادی روحانی رای اعتماد ندهد خود رییس جمهور جدید خوشحال خواهد شد!

این استدلال به قدری مضحک است که نیاز به هیچ تحلیل و تفسیری ندارد جز این که اگر قرار بود روحانی به توصیه های کیهان عمل کند اساسا نباید به رقابت با کاندیداهای مورد قبول آقای شریعتمداری می پرداخت. پس همین که وارد عرصه شد، با اصولگراها رقابت کرد و با حمایت هاشمی و خاتمی و آرای مردمی به ریاست جمهوری رسید بزرگ ترین خطاست و تنها روحانی رودربایستی ندارد که به برخی از وزرا تن داده! ( به تعبیر کیهان) که آقای شریعتمداری هم گرفتار رودربایستی است که اگر نداشت شخص روحانی را مورد "الطاف ویژه" خود قرار می داد.

حمله صریح کیهان البته از عزم و تصمیم قاطع روحانی هم خبر می دهد. او بیش از هر سیاستمدار دیگری با مقوله « بحران » آشناست و می داند که برخی نه تنها « بحران زا» هستند که « بحران زی» هم هستند. زیست در بحران ایجاب می کند که موجه ترین مدیران این کشور را که در هیچ دادگاهی محکوم نشده اند با انواع اتهامات متهم کنند و همه را جز خودشان عامل آمریکا و اسراییل بدانند و به این پرسش پاسخ ندهند که اگراین مدیران عوامل آمریکا و اسراییل هستند چرا اسراییلی ها تا این اندازه از تحولات اخیر ناخرسندند؟

راستی این کدام مصلحت است که نه رییس جمهور منتخب آن رادرمی یابد و برخی را معرفی می کند و نه نمایندگان درک می کنند؟! گو این که این ها نوری است که  تنها به ذهن حسین شریعتمداری می تابد!
 
اگرمشکل خاتمی مواجهه با افراد «بحران زا» بود- که هر 9 روز یک بار برای او بحران می آفریدند- به نظر می رسد مشکل روحانی  در همین ابتدای کار با «بحران زی» هاست  چرا که نسبت بعضی ها با بحران همچون نسبت ماهی به آب است.

یک پرسش ساده و صریح : اگر آقای روحانی نخواهد که آقای شریعتمداری برای او دل بسوزاند و مصلحت او را تشخیص دهد چه کسی را باید ببیند؟ راستی ایشان ضرب المثل « دایه دلسوزتر از مادر » را شنیده اند؟

شرافت اخلاقی و حرفه ای ایجاب می کند آقای شریعتمداری اولا از جانب خود و نه نظام و انقلاب و اسلام و با تریبون بیت المال انتقاد خود را مطرح کند ثانیا پاره ای توهمات را به رییس جمهور نسبت ندهد. ایشان باید بپذیرد که قرار است از عصر توهم به عصر تعقل پا بگذاریم.
 
همان گونه که آقای  شریعتمداری به خود حق می دهد بیش از خود آقای روحانی برای رییس جمهور جدید دل سوزی کند دیگران نیز حق دارند بیش از خود آقای شریعتمداری برای او دل بسوزانند هر چند که وضعیت او را باید درک کرد./عصرایران

 


    


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طاهری: از بحران خارج شدیم/ اسپانسر نداریم اما مشکل مالی هم وجود ندارد



اخبار,اخبار ورزشی, تیم پرسپولیس

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس می‌گوید با وجود این که این باشگاه اسپانسر ندارد اما با مشکلات مالی مواجه نیست.

علی اکبر طاهری در گفت‌ و گو با ایسنا ، درباره پیروزی پر‌سپولیس مقابل فولاد خوزستان اظها‌ر کرد: تیم ما بازی خوب و منطقی در دیدار مقابل فولاد و به آنچه که حقش بود رسید. باید واقعیت‌ را بگویم. در بازی‌های قبل هم خوب بازی می‌کردیم اما شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که نتیجه‌ دلخواه را به‌دست نمی‌آوردیم. خوشحالم با کسب این پیروزی تیم ما به نوعی از بحران خارج شد و می‌تواند به آینده امیدوار باشد.

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس درباره آخرین وضعیت انتخاب اسپانسر هم گفت: شرکت‌های مختلفی برای مذاکره با ما به باشگاه می‌آیند و می‌روند و ما کماکان در حال مذاکره با آنها هستیم اما هنوز گزینه نهایی را انتخاب نکرده‌ایم. باشگاه با وجود این که اسپانسر ندارد هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد و ما منابع مالی را تامین کرده‌ایم و جای هیچ‌گونه نگرانی هم نیست.

او درباره حضورش در باشگاه پر‌سپولیس هم گفت: با توجه به این که از ریاست صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان کناره‌گیری کرده‌ام، در حال‌ حاضر تمام وقتم در باشگاه پر‌سپولیس می‌گذارم تا امورات باشگاه را به خوبی انجام دهیم.

طاهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پس از شکست پر‌سپولیس مقابل ذوب آهن از سوی باشگاه مذاکراتی با فرهاد کاظمی انجام شد یا خیر نیز اظهار کرد: گاهی اوقات رسانه‌ها به شایعاتی دامن می‌زنند و آنها را منتشر می‌کنند که ما از شنیدن این اخبار واقعا تعجب می‌کنیم. باشگاه پر‌سپولیس هیچ مذاکره‌ای با فرهاد کاظمی انجام نداده است. نمی‌دانم از کجا و چه کسانی این شایعه را درست کرده‌اند. فقط این را می‌دانم که بها دادن به این شایعات باعث ضربه زدن به باشگاه خواهد شد.

طاهری همچنین درباره جلسه‌ای که با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران داشت نیز خاطر‌ نشان کرد: این‌گونه جلسات عادی و به صورت طبیعی برگزار می‌شود. همه مدیران کل استان‌ها جلساتی را با باشگاه‌های خودشان برگزار می‌کنند تا ببینند از چه طریقی می‌توانند به این باشگاه‌ها کمک کنند. در جلسه ما، ابتدا از آقای گرشاسبی خواسته شد تا نماینده لیگ برتر شوند تا کمک کنند به خواسته‌هایی که داریم دست پیدا کنیم. باید ببینیم در چه جاهایی مشکل داریم تا اداره کل ورزش و جوانان تا حدی که می‌تواند به ما و باشگاه‌های لیگ تهرانی کمک کند. این جلسه‌ای است که خروجی‌هایش همفکری و کمک به باشگاه‌های تهرانی خواهد بود.


  اخبار  ورزشی  - ایسنا