اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکلات بانکی در پسابرجام حل نشد / ادامه مبادلات مالی از طریق صرافی‌ها



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,برجام

رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی با تاکید بر این‌که در پسابرجام همچنان در مراودات مالی مشکل داریم، گفت: هزینه حمل و نقل دریایی یک تن کالا بسته به نوع و فرآیندهای مترتب به آن با رشد منفی حدود ۲۰۰ درصدی از ۳۵۰ دلار به ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

مسعود پل‌مه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد:‌ پس از توافق برجام بیش از 95 درصد خطوط کشتیرانی بین المللی به مراودات قبلی خود با ایران برگشتند و روند حمل کالا به کشورمان عادی شد.

وی تصریح کرد: در زمان اوج تحریم‌ها علیه کشور هزینه حمل و انتقال کالا بسته به نوع  و فرآینده‌های مترتب به آن بین 200 تا 350 دلار بود، این در حالی که پس از برجام و با رفع تمام موانع این هزینه حداکثر 100 دلار شده و کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که در حمل و نقل دریایی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: مراودات ایران با سایر کشورها روند خوبی گرفته و آمار مربوط به واردات، صادرات و ترانزیت کالا نشان می‌دهد رونق این بخش در حال افزایش است و امیدواریم همه موانع موجود در این حوزه برطرف شود.

وی ادامه داد: در حوزه مبادلات مالی به ویژه از سوی آمریکا مشکلاتی برای ما ایجاد شده است و به صورت کامل به بخش مبادلات دلاری ورود پیدا نکرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی با بیان این‌که این مسئله هزینه‌های حمل و نقل دریایی را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس شیوه‌های رسمی متعارف مبادلات مالی هزینه‌های ما تقریبا نیم در هزار است، اما با توجه به مشکل اشاره شده ناچاریم از شیوه‌های نامتعارف برای این کار استفاده کنیم.

پل‌مه توضیح داد: شیوه‌های غیرمتعارف همان واسطه‌ها، دلالان و صرافی هستند که باعث شده‌اند هزینه‌‌های ما را در بخش مبادلات مالی از 3 تا 100 درصد افزایش دهد.

وی لابی صهیونیستی در آمریکا را عامل اصلی افزایش هزینه‌های مالی شرکت‌های ایرانی دانست و افزود: علاوه بر صهیونیستها، کشورهای دشمن در منطقه به هر طریقی در صدد افزایش‌ هزینه‌های جاری ایران هستند.

اخبار اقتصادی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
معوقات بانکی لاغر نشد،چاق تر هم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان پس از راه ندادن هدایتی به پرسپولیس: پروین نگران نباشد مشکلات مالی را حل می‌کنیم



باشگاه پرسپولیس , محمد رویانیان , وزیر ورزش و جوانان

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: «می‌دانم پروین دلش برای پرسپولیس می‌سوزد اما به ایشان می‌گویم که نگران مشکل مالی نباشد چون آن را حل می‌کنیم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، محمد رویانیان در خصوص شایعه مشکلاتش با علی پروین اظهار داشت: «نظر پروین برای من محترم است و هیچ وقت پروین را رها نمی‌کنم. از وی سپاسگزارم که دلش برای پرسپولیس می‌تپد اما نباید در خصوص مالی پرسپولیس نگران باشد، چرا که مشکل را حل می کنیم.»

رویانیان در خصوص بازگشت هدایتی به پرسپولیس گفت: «می‌دانم عاشق پرسپولیس است و مثل همه بزرگان و پرسپولیس برای من محترم است، اما در صورتی که ما بخواهیم عضو جدیدی به باشگاه اضافه کنیم باید مراحل خودش را طی کند چون قوانین و راهکار خودش را دارد. در این باره باید وزیر ورزش و جوانان نظرش را بدهد و سپس درباره آن بحث کرد.»

وی در مورد بازی تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: «تیم ملی کشورمان فردا بازی تشریفاتی مقابل قطر دارد اما چشم‌انتظار پرچم‌های سه رنگ ایران در ورزشگاه است، چشم انتظار هوادارانی که باید بیایند و تیم ملی را تشویق کنند تا در مرحله دوم برای راه‌یابی به جام جهانی بچه‌ها روحیه داشته باشند. من از همه هواداران قرمز و آبی می‌خواهم که حضور پر رنگی در ورزشگاه آزادی داشته باشند تا به یک پیروزی شیرین مقابل قطری‌ها برسیم. بچه‌های ملی‌پوش ما استحقاق حمایت و موفقیت را دارند.»