اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکلاتی که گریبان فرزندان ما را خواهد گرفت


این یک واقعیت است که تا سال ٢٠٥٠ تقاضا برای مواد غذایی تا ٦٠ درصد افزایش می یابد. این افزایش تقاضا به منزله فشار مضاعف بر صنعت کشاورزی و تقاضای بیشتر برای آب و انرژی است.

روزنامه اعتماد: امنیت غذایی ٩ میلیارد نفر تا سال ٢٠٥٠ از جمله تعهدات سران شرکت کننده در اجلاس تغییرات آب و هوای سازمان ملل متعهد بود. این یک واقعیت است که تا سال ٢٠٥٠ تقاضا برای مواد غذایی تا ٦٠ درصد افزایش می یابد. این افزایش تقاضا به منزله فشار مضاعف بر صنعت کشاورزی و تقاضای بیشتر برای آب و انرژی است.

تعهد کشورهای شرکت کننده در اجلاس تغییرات آب و هوایی در شرایطی داده شده است که دو سال پیش در حاشیه کنفرانس ریو+ ٢٠ مقرر شد تا کشورهای جهان برای گذار به دوره اقتصاد کم کربن، منابع کارآمد و اقتصاد سبز فراگیر تشویق و هدایت شوند.

پیش بینی می شود جمعیت جهان تا سال ٢٠٥٠ به بیش از ٩ میلیارد افزایش یابد. این به معنای فشار بیشتر بر منابع طبیعی است. این فشار با آنچه که دو سال پیش سازمان ملل با شعار اقتصاد سبز اجلاس ریو+ ٢٠ را آغاز کرده بود، مغایرت دارد. هرچند در آخرین اجلاس تغییرات آب و هوای سازمان ملل سران کشورها همچنان متعهد شدند تا جنگل زدایی را تا سال ٢٠٣٠ ریشه کن کنند، اما این تعهد در کنار دیگر تعهدات داده شده در این اجلاس و اجلاس های گذشته با یکدیگر مغایرت دارد.

به عقیده اقتصاددانان محیط زیست، راه حل در انتخاب گزینه توسعه پایدار و گسترش اقتصاد سبز نهفته است. اگر چه همچنان و همچون همیشه موضوع پایداری محیط زیست و منابع در دستور کار کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به گونه یی برجسته مطرح است اما تامین غذا برای ٩ میلیارد انسان را در کنار تغییرات اقلیمی و آب و هوا، بروز خشکسالی ها و سیلاب ها و توفان ها را نباید نادیده گرفت. رخدادهایی که هر کدام فرصت ها و تعهدات را برای تامین امنیت غذایی این ٩ میلیارد به مخاطره می اندازد.

بررسی گزارش های دوره ای سازمان ملل بر آنچه بر کره زمین رفته است نشان از زوال تدریجی اکوسیستم ها و گرمایش زمین و نزول منابع طبیعی استراتژیک دارد و این موضوع که تا چه اندازه بحران را در سراسر کره خاکی گسترش داده است. بخش آب، تغییر اقلیم و تنوع زیستی از پررنگ ترین بخش های این گزارش ها است. اما بخش ویژه یی هم برای چالش های زیست محیطی غرب آسیا در نظر گرفته شده است. در این منطقه بین سال های ١٩٨٥ تا ٢٠٠٥ میلادی سرانه دسترسی به آب شیرین از ١٧٠٠ متر مکعب در سال به ٩٠٧ متر مکعب کاهش یافته و پیش بینی شده که این رقم تا سال ٢٠٥٠ به ٤٢٠ متر مکعب در سال تنزل خواهد یافت.

از سوی دیگر حدود ٦٤ درصد از چهار میلیون کیلومتر مربع زمین های غرب آسیا را اراضی خشک و مستعد تخریب تشکیل می دهند که رشد جمعیت در ٢٠ سال گذشته برای تامین غذا فشار زیادی را بر این اراضی وارد کرده است و بر وسعت مناطق بیابانی افزوده است. این در حالی است که سهم این منطقه از آسیا از جنگل تنها به اندازه ٣٤/١ درصد از کل وسعت این منطقه است. یعنی جنگل های غرب آسیا کمتر از ١/٠ در صد از کل جنگل های جهان را در بر می گیرد با این حال همین معدود عرصه های جنگلی هم رو به نابودی هستند. از سوی دیگر حدود ٢٣ درصد از نفت و ٧/٨ درصد از منابع گاز جهان در غرب آسیا است که استخراج این منابع برای صادرات و مصرف بی رویه آن در کشورهای منطقه باعث شده تا نرخ تولید گاز دی اکسید کربن به ازای هر نفر از شش تن در سال ١٩٩٠ به ٢/٧ تن در سال ٢٠٠٣ افزایش یابد که این امر به تشدید روند گرمایش زمین کمک می کند.


ویدیو مرتبط :
فیلم های اکشن امروز چه مشکلاتی دارند؟ (زبان انگلیسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک به فرزندان درانجام تکالیف مدرسه



پدر ومادران میتکالیف مدرسه توانند در انجام دادن تکالیف مدرسه به فرزندانشان کمک کنند

در اینجا نکاتی را برای آگاهی پدر ومادران عزیز جمع آوری کردم شما عزیزان باید

با دقت وباحوصله به نکته های زیرعمل کنید تا فرزندان بدون داشتن هیچ موردومشکلی بتوانند

تکالیف خود را انجام دهند.

  • .یک محیط مطالعه بانورکافی وراحت برای مطالعه اوتدارک دیده ،تابتواند برای انجام تکالیف منزل ومطالعه از آن استفاده کند .

    .صداهای درون خانه ،دخالت خواهروبرادرها ،تماشای تلویزیون وسایر صداهای مزاحم که با انجام تکالیف و مطالعه او تداخل پیدا می کنند رامحدود نمایید.

  • .ازاو بپرسید که آیا تکلیفی برای انجام دادن دارد یا نه ؟

  • اورابه انجام تکالیف در ساعات مشخصی از روز ترغیب کنید (چیزی حدود 4تا5 بعدازظهر ،5:30تا 7:30بعدازظهر،8:30تا9:30بعدازظهر،5:30تا7:30صبح )

  • به فرزندتان در پیش بینی زمان لازم برای انجام تکالیف یا درس خواندن کمک کنید تاازکارهای باعجله دقیقه آخر وشب بیدار ماندن اجتناب نماید.

  • فرزندتان را به پرسیدن سوالات هنگام تعیین تکالیف تشویق نمایید تانسبت به آنچه از اوانتظارمی رود،اطمینان حاصل کند.

  • فرزندتان رابه بحث درباره آنچه ازیک تکلیف یاد گرفته است ،ترغیب کنید این کار براهمیت وارزش تکلیف تأکید می نماید.

  • اگرفرزندتان بگویدکه تکلیفی رانمی تواندانجام دهد،نحوه انجام آن کار رابا اوبحث وبررسی کنید توضیح شفاهی قوه حافظه رازیاد نموده ،درک کردن را ترغیب کرده موجب یادآوری می شود.

  • تکالیف اورا ازنظرکامل بودن یاپاکیزگی کنترل نمایید،اما اجازه دهید که اوتکالیفش را اصلاح نماید،زیرا ازطریق اصلاح اشتباهات توسط خودش بهتر یاد می گیرد.

  • همواره به او یادآوری کنید که تلاش های اولیه ،لزوماً نمایانگر بهترین کاری که او قادر به انجام آن است نمی باشد واودوباره باید سعی کند.

  • ازطریق تحسین وتعریف از او در زمینه کار مدرسه ووجود خودش ،احساس غرور واعتماد به نفس رادراوبه وجودآورید.

  • اورابه تکمیل یک تکلیف در یک زمینه درهر زمان تشویق کنید این کاراستفاده مؤثر از وقت ،تمرکز وپیشرفت رابه وجود می آورد.

  • روشهای مطالعه ویادگیری را به او یاد دهید واورا به استفاده از روشهای زیر تشویق کنید:

مطالعه ویاد گیری

o فراگیری روش ها وقوانین وقواعد مناسب برای حل مسائل

o خلاصه کردن واز برکردن دروس

oیادداشت برداری

o شناسایی ومشخص کردن لغات اصلی وکلیدی

o خودآزمایی(ارزیابی خود )

o مطالعه جزئی وتوزیعی (نه متراکم وفشرده)

o اطمینان حاصل کردن از آموخته های خود

  • فرزندتان رابه تمرین روشهای دستیابی به آرامش تشویق کنید (مانند تمرین تنفس عمیق وشل کردن عضلات وخود گویی مثبت و...)

  • ازتلاش هاوآرزوهای اوبرای موفقییت حمایت کنید .

  • اگر فرزندتان از شما بخواهد ،درمروردرسهابرای امتحان به او کمک کنید.

  • حس پیشرفت را در او تقویت کنید وبه او خاطر نشان کنید که شکستهای گذشته لزوماً دلیل شکست های آینده نمی باشد.