اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشعل المپیک به تهران می‌آید


مشعل المپیک 2012 لندن، توسط مصطفی سلیمانی نخستین ایرانی حمل کننده مشعل المپیک به برج میلاد تهران آورده می‌شود و قرار است در ششمین برج مخابراتی دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

خبرگزاری مهر: مشعل المپیک 2012 لندن، توسط مصطفی سلیمانی نخستین ایرانی حمل کننده مشعل المپیک به برج میلاد تهران آورده می‌شود و قرار است در ششمین برج مخابراتی دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مصطفی سلیمانی نخستین ایرانی حمل کننده مشعل المپیک لندن 2012 قرار است با حمل مشعل المپیک به برج میلاد تهران بیاید و این مشعل را در بلندترین نقطه برج میلاد تهران در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه مندان قرار دهد.

مصطفی سلیمانی قرار است پنجشنبه 13 تیرماه با حضور در برج میلاد تهران، مشعل المپیک را در برج میلاد تهران بگرداند و در نهایت مشعل را به مدت یک ماه در گنبد اسمان بلندترین برج پایتخت نمایش می‌دهد.

برای المپیک لندن مشعلی سه وجهی طراحی شده است. این مشعل، طلایی و از ورقه‌هایی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. هر مشعل ۸۰۰۰ سوراخ دارد که سمبل شمار حمل کنندگان مشعل است.

این مشعل ۸۰ سانتی متر و یکی از بلندترین مشعل‌های المپیک و همچنین از سبک ترین آنهاست. وزن آن، با در نظر گرفتن قسمت خروجی گاز، بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم است. طراحی مشعل به صورتی است که امکان حمل آسان آن را توسط حاملان جوانتر می‌دهد.

مصطفی سلیمانی دانشجوی نخبه 25 ساله ایرانی (علمی - ورزشی) توانست به عنوان نخستین مشعلدار ایرانی پس از قدمتی برابر با 120 سال مشعل المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد و این مشعل را با خود به ایران آورد.


ویدیو مرتبط :
مشعل المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک ایرانی برای حمل مشعل المپیک انتخاب شد



  حمل مشعل المپیک,ایرانی حامل مشعل المپیک,مصطفی سلیمانی,حمل مشعل المپیک لندن,اخبار ورزشی,اخبار جدید

 

یک ایرانی برای حمل مشعل المپیک انتخاب شد

یک دانشجوی ایرانی که برای حمل مشعل المپیک در حومه شهر لندن انتخاب شده، معتقد است که این انتخاب فرصتی مناسب برای شناساندن تمدن و فرهنگ ایران به جهانیان است.

اعتدال:مصطفی سلیمانی دانشجوی مقطع دکترای رشته مهندسی برق در دانشگاه ساوتمپتون درباره چگونگی انتخابش به عنوان حمل کننده مشعل المپیک در لندن گفت: پروسه انتخاب برای شخص مورد نظر بسیار سخت بود اما خوشبختانه توانستم در نهایت به عنوان حمل کننده مشعل المپیک لندن انتخاب شوم.

 

وی گفت: زمانی که دانشجوی مقطع لیسانس در دانشگاه بیرمنگام بودم، برای حمل مشعل المپیک کاندیدا شدم و این دانشگاه که جزو سه دانشگاه برتر ورزشی در لندن محسوب می‌شود، با توجه به سوابق ورزشی ام در رشته هایی همچون فوتبال ، شنا و ... و همچنین برگزاری مسابقات خیرخواهانه، من را به عنوان نماینده موردنظر به موسسه‌ای که وظیفه انتخاب فرد حمل کننده مشعل را داشت معرفی کرد و پس از آن، بررسی ها برای انتخاب فرد موردنظر آغاز شد.

 

این دانشجوی ایرانی با بیان این که پس از ماه‌ها بررسی و پر کردن چندین فرم در نهایت ژانویه امسال اعلام شد که من برای این مسئولیت انتخاب شده‌ام، گفت: در حال حاضر از مسافتی که باید مشعل را حمل کنم اطلاعی ندارم و تنها عنوان کرده اند که دوم جولای در منطقه راگبی باید برای حمل مشعل حاضر باشم و احتمالا لباس مورد نظر را هم مسئولان به من خواهند داد.

 

این دانشجوی ایرانی اضافه کرد: زمانی که به عنوان حمل کننده مشعل المپیک انتخاب شدم به این فکر بودم که چطور می‌توانم به عنوان یک فرد ایرانی هویت و ملیت خود را از طریق رسانه‌ها به سایر کشورها معرفی کنم. احساس می‌کنم انتخاب من به عنوان حمل کننده مشعل المپیک فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ ایران هرچه بیشتر به جهانیان شناسانده شود.

 

وی با تاکید بر این که می‌خواهد تبلیغ خوبی از ایران و تمدن کشور داشته باشد،‌ گفت: زمانی که برای این موضوع نامزد می‌شدم با دیدگاه مثبت این کار را کردم چون اعتقاد داشتم که این انتخاب نکته مثبتی برای مملکتم است.

 

این دانشجوی ایرانی 25ساله با اشاره به اینکه 8 سال است برای تحصیل در لندن اقامت دارد، گفت: خانواده من یک خانواده ورزشی است، به طوری که پدرم در مسابقات کشتی قهرمانی کشور شرکت می‌کرد و عموهایم نیز با این ورزش آشنایی دارند. من هم نه به صورت حرفه‌ای اما سعی کرده‌ام در این سال‌ها به ورزش بپردازم. حتی با تیم فوتبال داخل سالن دانشگاه بیرمنگام مقام قهرمانی را در لندن به دست آوردیم.

 

وی گفت: کشتی‌گیران ما برای کسب سهمیه المپیک بسیار خوب عمل کرده‌اند و سایر رشته‌ها هم توانسته‌اند نتایج مطلوبی را برای راهیابی به المپیک به دست بیاورند. مطمئن هستم عملکرد ورزشکاران ایران در المپیک لندن بهتر از چهار سال پیش خواهد بود.

 

سلیمانی که از نیروهای داوطلب برگزاری مسابقات دوچرخه سواری المپیک هم است، ادامه داد: در لندن تعداد ایرانی‌ها زیاد است و حتما آن‌ها برای تشویق ورزشکاران ایران به این مسابقات خواهند رفت. من خودم نیز به عنوان یک ایرانی، ورزشکاران کشورم را تشویق خواهم کرد.

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر برای گذراندن تعطیلات عید به ایران آمده‌ام و در پایان فروردین‌ به لندن بازخواهم گشت./اعتدال

منبع:  ایسنا