اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشروب تقلبی جان 26 تن را گرفت


مصرف مشروب الکلی تقلبی در اندونزی جان 26 تن را گرفت و ده ها تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

خبرگزاری ایرنا: مصرف مشروب الکلی تقلبی در اندونزی جان 26 تن را گرفت و ده ها تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

پلیس محلی استان 'یوگیاکارتا' کوچک ترین استان اندونزی، اعلام کرد که قربانیان، این مشروب های الکلی تقلبی را از یک زن و شوهر در 'سلمان'، شهری در شمال این استان خریداری کرده اند.

براساس این گزارش نخستین مرگ چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، اما با عرضه بیشتر این مشروب تقلبی میزان مرگ و میر افزایش یافته است.

به نوشته روز سه شنبه تارنماهای 'مردکا' و 'کمپاس'، پلیس این زن و شوهر را که مشروبات الکلی تقلبی تولید می کردند بازداشت کرده و از محل، خمیر پوست درخت، حشره کش مایع، پودر ضد درد و تجهیزات دیگر کشف و ضبط کرده است.

مصرف مشروبات الکلی تقلبی در سال 2014 نیز در استان جاوا باعث مرگ بیش از 12 نفر شد. سال 2009 میلادی نیز 25 نفر از جمله چهار خارجی پس از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در بالی اندونزی جان دادند.


ویدیو مرتبط :
داروی تقلبی بلای جان مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروشنده لنت های ترمز تقلبی، جان مردم



 


فروشنده لنت های ترمز تقلبی، جان مردم را به هیچ می انگاشت

 

فروشنده لنت های ترمز تقلبی، جان مردم را به هیچ می انگاشت.با دستگیری یك متهم در تهران، مقادیر قابل توجهی لنت ترمزتقلبی خودرو كه به صورت گسترده در بازار توزیع می شد، كشف و ضبط شد.

با دستگیری یك متهم در تهران، مقادیر قابل توجهی لنت ترمز تقلبی خودرو كه به صورت گسترده در بازار توزیع می شد، كشف و ضبط شد.

در یكی از روزهای پایانی خرداد ماه مردی باحضور در شعبه یك دادسرای ناحیه ۱۹ تهران خود را فروشنده لوازم یدكی خودرو و صاحب نمایندگی یك شركت تولیدی معتبر لنت ترمز معرفی و با ارائه شكایتی عنوان كرد: چند روز پیش فردی با مراجعه به مغازه، مقداری لنت ترمز مربوط به نمایندگی را با قیمت بسیار پایین تر از شركت در اختیارم قرار داد كه پس از دریافت آنها با شركت تولیدی تماس گرفتم و درباره كاهش قیمت لنت ترمز و نیز فروشنده لنت ها كه خود را نماینده فروش معرفی می كرد، سوالاتی مطرح كردم كه عنوان شد این شخص هیچ ارتباطی با شركت ندارد و از سوی آنها معرفی نشده است.

شاكی ادامه داد: پس از حضور بازرس كارخانه در مغازه و بررسی لنت های خریداری شده، مشخص شد این لنت ها تقلبی است و تنها ظاهر آن شبیه لنت های تولیدی اصل است و با برچسب جعلی كارخانه وارد بازار شده است.

 

● آغاز تحقیقات

پس از این شكایت دستور قضایی صادر و پرونده برای رسیدگی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد و با تحقیقات تكمیلی، هویت توزیع كننده لنت های تقلبی به نام جواد شناسایی شد. در مرحله بعدی، ماموران با سرنخ هایی كه در این ارتباط به دست آوردند، محل سكونت جواد در یكی از مناطق تهران را شناسایی و وی را دستگیر كردند.

با شروع تحقیقات از این فرد معلوم شد وی اطلاع چندانی از موضوع نداشته و از سوی فردی به نام غلام پس از آموزش برای فروش لنت های تقلبی به كار گمارده شده است.

سرهنگ استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در این باره گفت: با اطلاعات ارائه شده از سوی متهم دستگیر شده، در مرحله بعدی غلام در خیابان ری دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ۳۰۰۰ برچسب و ۱۰۰۰ كارتن لنت ترمز تقلبی شركت معتبر كشف و ضبط شد.

با دستگیری متهم، در بازرسی از محل سكونت وی بیش از ۱۶ هزار برچسب، ۱۰ هزار كارتن و ۱۵ هزار جعبه كوچك مخصوص بسته بندی لنت ترمز كشف و ضبط شد.

استقامتی افزود: در حال حاضر به دنبال اعترافات متهم دستگیر شده (غلام) تلاش برای دستگیری دیگر عوامل دست اندركار تهیه و توزیع لنت ترمز تقلبی ادامه دارد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تصریح كرد: بررسی كارشناسان حاكی است كه لنت های تقلبی به علت كیفیت پایین و غیراستاندارد بودن، درصورت استفاده از سوی شهروندان، زمینه ساز افزایش تصادفات است.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این ارتباط به «جام جم» گفت: متاسفانه برخی مجرمان به صرف سودجویی، سلامت و امنیت مردم را به مخاطره می اندازند كه رفتار این قبیل مجرمان به مراتب بدتر از سارقان است؛ زیرا ممكن است افراد به دلیل استفاده از لنت ترمز تقلبی در خودرویشان، لطمات جبران ناپذیری را متحمل شوند.

محمدیان تاكید كرد: این پرونده به صورت ویژه در حال تحقیق و بررسی است و امیدواریم متهم و همدستانش به مجازات سنگینی محكوم شوند تا كسی جرات تكرار چنین جرایمی را نداشته باشد.... / جام جم آنلاین