اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشرق فیلتر شد



مشرق نیوز هم به جمع سایت های خبری فیلتر شده پیوست.فردا: پایگاه خبری مشرق نیوز از صبح امروز غیر قابل دسترس شد.

 

هنوز هیچ یک از نهادی های مربوطه و یا مسئولان این سایت خبری، توضیحی درباره چرایی این امر عنوان نکرده اند.../فردا


ویدیو مرتبط :
فیلتر هوا| خط تولید| دستگاه تولید فیلتر| نمایندگی تولید و فروش فیلتر| کسب و کار| آموزش کسب درآمد| شغل ایده آل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلتر موج‌بر تیغه‌دار شبیه‌سازی شد



 

فیلتر موج‌بر تیغه‌دار شبیه‌سازی شد

 

 

یك پژوهشگر جوان ایرانی از شبیه‌سازی ، طراحی و ساخت فیلتر موج‌بری تیغه‌دار برای نخستین بار خبر داد.

 


محسن یزدانی،‌پژوهشگر دانشگاه علم و صنعت ایران در مقطع كارشناسی ارشد در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: فیلترهای پایین گذر ماكروویوی كاربردهای بسیار زیادی در سیستم‌های مخابراتی به‌ویژه در كاربردهای مخابرات ماهواره‌ای دارند.

 


وی افزود: یكی از این فیلترهای پركاربرد،‌فیلتر پایین گذر با تغییر امپدانس پله‌ای است. این دسته از فیلترها تاكنون توسط خطوط ماكرواستریپی و كواكسیال طراحی و ساخته شده‌اند.

 


این پژوهشگر تصریح كرد: موج‌برهای دوتیغه‌ای دارای ویژگی‌های مهمی چون ثابت بودن امپدانس آنها در محدوده وسیعی از فركانس،‌امكان ایجاد امپدانس‌‌های كوچك حتی تا ۱۰ اهم و افزایش فاصله فركانسی مد غالب از مدهای بالاتر نسبت به موجب‌بر توخالی است.

 


وی گفت: در نتیجه با توجه به ویژگی‌های مهم اشاره شده امكان طراحی فیلترهای پایین گذر با تغییر امپدانس پله‌ای با استفاده از این خطوط انتقال امكان‌پذیر می‌شود.

 


این پژوهشگر افزود: در این پایان‌نامه پروسه طراحی یك فیلتر پایین گذر دوتیغه‌ای موجب‌بری بر مبنای تغییر امپدانس پله‌ای مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 


وی گفت: در این پایان‌نامه با كمك گرفتن از موج‌برهای دوتیغه‌ای فیلتر نمونه پایین گذر به قطعات موجب‌بر دوتیغه‌ای با امپدانس های پایین و بالا تبدیل می‌شود.

 


یزدانی افزود: تئوری طراحی و مدار معادل این فیلتر در حالت كلی بررسی شده و یك فیلتر موج‌بر دوتیغه‌ای پایین گذر با فركانس قطع ۴ گیگاهرتز طراحی و ساخته شده است.