اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مشت و مال» در تهران ممنوع شد!


مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

 نامه نیوز:  مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

«مشت و مال» از آداب و رسوم قدیمی است و بزرگ‌ترها عادت داشتند هر بار که به حمام می‌روند، مشت و مال هم ببینند. 13 مهر 1343، روزنامه کیهان در خبری از ممنوع شدن «مشت و مال» خبر داد.

متن خبر را در ادامه بخوانید:


مقامات بهداشتی تهران اعلام کردند که به گرمابه‌داران دستور داده شده است در حمام‌ها از مشت و مال دادن مشتری‌های خودداری کنند.

علت صدور این دستور ضایعاتی بود که بر اثر مشت و مال‌های غیرطبی و خشن در اعصاب و عروق اشخاص و مهره‌های مفاصل استخوانی بدن آن‌ها وارد می‌شود و گاهی ایجاد ناراحتی‌های مختلف می‌گردید. تاکنون در حمام‌های عمومی معمول بود که دلاک‌ها برای رفع خستگی مشتری آنها را مشت و مال می‌دادند، این عمل در حمام‌ها شمال شهر منسوخ شده و با تذکری که به کلیه گرمابه‌ها داده شد مشت و مال در گرمابه‌های نقاط دیگر شهر نیز ممنوع گردید.

پزشکان متخصص اعصاب و استخوان در این باره اظهار می‌کنند که اینگونه «ماساژها» جنبه طبی نداشته و چون به وسیله کارگردان حمام با خشونت اعمال می‌شود برای اعصاب، عضلات، عروق بدن و مره‌های استخوان‌ها ضررهای غیرقابل جبرانی ببار می‌آرود و رگ‌های بدن اشخاص گاهی «واریس» پیدا می‌کند.

پزشکان مزبور اعلام کردند که دستگاه‌های مسئول بهداشتی باید به شدت ممنوعیت مشت و مال را کنترل کننند و یا به کارگردان حمام‌ها تذکر دهند که عمل ماساژ عضلات را برای رفع خستگی بجای مشت و مال‌ها سخت انجام دهند و اینکار باید طوری انجام شود که به مهره‌ها و عضلات و عروق بدن زیانی نرساند.


ویدیو مرتبط :
مشت و مال خر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رسایی به تقدیر ملکه انگلیس از سفیرش در تهران:"گس" ممنوع الورود شود



 

 

 

واکنش رسایی به تقدیر ملکه انگلیس از سفیرش در تهران:

 

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اعطای نشان "سر" از سوی ملکه انگلیس به سفیر این کشور در تهران گفت: من فکر می‌کنم سفیر انگلیس نهایت سرسپردگی خود را به منافع دولت انگلیس که منطبق با منافع رژیم صهیونیستی است نشان داده است.

وی افزود: تقدیر ملکه انگلیس نیز از این سفیر کاملاً طبیعی است چرا که اقدامات وی کاملاً در جهت اهداف و منافع این کشور در ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم این است که چه برخوردی با دولت انگلیس و سفیر وی در تهران صورت گیرد تا جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.

رسایی گفت: من تصور می‌کنم که باید در قبال این حرکت ورود گس به ایران به عنوان عنصر نامطلوب ممنوع شود.

وی افزود: البته مجلس نیز به دنبال تصویب قانون کاهش رابطه با انگلیس در کمترین سطح خود است که ما منتظر هستیم این قانون هرچه زودتر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: البته برخی از مسئولین با تاخیر در ارایه این طرح درصدد دادن فرصت به سفیر انگلیس در تهران هستند که من تصور نمی‌کنم چنین کاری مفید باشد...../تحلیل:عصرایران