اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشایی:نمی توانند جلوی کاندیداتوریم را بگیرند،من هم برای شهادت آماده ام



مشایی: نمی توانند جلوی كاندیداتوریم را بگیرند

7 سال است كه مدام فعالیت می كنیم و به این راحتی دولت یازدهم را دست قالیباف نمی دهیم!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار نیمروز اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور طی چند مدت اخیر نشستی با مازندرانی های مقیم تهران برگزار كرده كه در این نشست علی اكبر طاهایی استاندار مازندران نیز حضور داشته است.

مشایی در این نشست با تاكید بر اینكه نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد، افزوده است: هیچ كس نمی تواند جلوی من را بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینكه بهترین دفاع حمله است، گفت: قصد داریم در این 6 ماه اخر دولت مدام حمله كنیم  و دیگر با هیچ كس رودربایستی نداریم.

مشایی با تاكید بر اینكه هر روز باید منتظر یك بحث داغ از سوی ما باشند، گفت: آقایان هیچ سند و مدركی از جریان موهومی كه به اسم انحراف مطرح شده ندارند. همانگونه كه احمدی نژاد اعلام كرده خود را برای شهادت آماده كرده ام ما هم خود را برای شهادت اماده كرده ایم.

وی تصریح كرده است: 7 سال است كه مدام فعالیت می كنیم و به این راحتی دولت یازدهم را دست قالیباف نمی دهیم!

مشایی همچنین گفت: ما برای همه انهایی كه در این 7 سال علیه دولت حرف زدند مسائلی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: اگر احمدی نژاد تنها ده دقیقه در مورد التهابات اخیر بازار ارز و سكه صحبت كند همه نگاه ها عوض خواهد شد.

مشایی با بیان اینكه در مسائل فرهنگی هنوز 50 درصد ایده های مان نیز عملی نشده است، گفت: با این وجود سروصداهای زیادی علیه ما در موضوع فرهنگی بلند شده است. من گاهی اوقات برای مظلومیت احمدی نژاد گریه می كنم. فشارها بسیار زیاد است اگر حمایت های رئیس جمهور نبود حتما كنار می رفتم./نیمروز

 


ویدیو مرتبط :
دانلود تیزر آماده افترافکت شهادت حضرت زهرا (س) / تیزر آماده مذهبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباکلام: اگر اصولگرایان موفق شوند، جلوی مشایی را بگیرند، ولایتی رئیس جمهور می‌شود!



زیباکلام: اگر اصولگرایان موفق شوند، جلوی مشایی را بگیرند، ولایتی رئیس جمهور می‌شود

صادق زیباکلام گفت با اینکه استاد علوم سیاسی است اما افکار مشایی را نمی‌شناسد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گوی نوروزی خود با خبرآنلاین، درباره حدسش از اتفاقات سال آینده انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فکر می کنم به احتمال خیلی زیاد، اگر اصولگرایان موفق شوند، جلوی مشایی را بگیرند، در آن صورت آقای ولایتی رئیس جمهور می شود.

بعد از مطرح شدن تئوری مدودف- پوتین در فضای سیاسی ایران و انتصاب مشایی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور، برخی از نمایندگان مجلس و سیاسیون اصولگرا پیش بینی کردند که رئیس جمهور در دوران پس از خود به دنبال اجرای این ایده است.

دمیتری مدودف رئیس جمهور کنونی روسیه، در سال ۱۹۹۰ در دفتر ولادیمیر پوتین به عنوان وکیل حقوقی استخدام شد و بعدها در دوران ریاست جمهوی ولادیمیر پوتین، رئیس دفتر وی شد. دمیتری مدودف، بعدها معاون اوّل نخست وزیر روسیه شد و در نهایت در دوران پس از پوتین، به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

عبدی: ساختار سیاسی ایران اجازه مدل پوتین-مدودف را نمی دهدرئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی وقتی مجری از او درباره معرفی مفسدان اقتصادی در سال پایانی دولت پرسید، گفت که: «از کجا می دانید سال پایانی دولت است؟» عباس عبدی از چهره های اصلاح طلب در مقاله ای با عنوان چرا اصول‌گرایان نگران الگوی پوتین-مدودف هستند؟

با انتقاد از نگرانی درباره این تئوری نوشت: «آیا با آمدن مدودف ایرانی می‌توان گفت که چهار سال بعد، پوتین برمی‌گردد؟ پاسخ خیر است. زیرا وقتی که پوتین توانست مدودف را جای خود بگذارد، قدرت اصلی را از طریق دوما (مجلس روسیه) و دولت (در اختیار داشتن نخست‌وزیری) و نیز حزب حاکم روسیه قبضه کرده بود. در حالی که ساختار سیاسی و حقوقی ایران به گونه‌ای نیست که رئیس دولت بعدی را بتوان در زیر چتر خود گرفت و اجازه نداد که خارج از سیاست‌های خود عمل کند.»اسفندیار رحیم مشایی که تا قبل از مهر ماه کمترین حضور را در مجامع رسمی داشت، در ماههای اخیر از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد.

حکم رئیس جمهور و تبعات برخی عبارات آن

رئیس جمهور در متن انتصاب رحیم مشایی وی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال خواند و نوشت: «آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.»این نامه رئیس جمهور با انتقاد گروه هایی از اصولگریان مواجه شد و آنان این اقدام را در جهت معرفی مشایی به عنوان یکی از چهره های انتخابات ریاست جمهوی ارزیابی کردند. مشایی اما در این چند ماهه در برابر سوالات مختلف خبرنگاران در خصوص احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، گفته است: «اصلا تبلیغات انتخاباتی چیست؟»

زیباکلام: افکار مشایی را نمی شناسم

صادق زیباکلام هم در خصوص شخصیت وی با بیان اینکه «با اینکه استاد علوم سیاسی هستم، اما واقعا نمی دانم افکار و عقاید مشایی چیست»، افزود: نمی توانم باور کنم مشایی شیخیه و بابیه است. ولی انگار باید باور کنم!شیخیه یکی از گروه ها و فرق و مذاهب منشعب از شیعه در قرن سیزدهم هجری است. این فرقه از نام شیخ احمد احسایی، بنیانگذار آن، گرفته شده است. در زمان شیخ احمد احسائی جنگ میان ایران و روس صورت گرفته بود و مردم در فقر و فشار به سر می بردند.این فرقه نظریات در مورد معاد و معراج دارد که یکی از آنها موسوم به «جسم هورقلیائی» است. هورقلیا به معنی ملک دیگر است اشاره به عالمی بالاتر و لطیف تر است.

بی دین ترین بچه خاندان زیباکلام

زیباکلام در بخش دیگری از گفت وگوی نوروزی اش در خصوص اظهار نظرهای متفاوتش در فضای سیاسی و واکنش خانواده اش هم گفت: مادرم ازمن راضی نیست و اگر 24 ساعت با ایشان تماس نگیرم، ایشان سراسیمه با موبایلم تماس می گیرد چون فکر می کند بنده را گرفته اند!

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: در میان خواهران و بردارنم بنده بی دین ترین آنها هستم و مادرم از این بابت رنج می برد و اگر شما را ببیند، به شما می گوید: «دعا کن صادق به راه راست هدایت شود!»او در پاسخ به اینکه در زندگی چه موضوعی که از سیاست مهمتر است؟، گفت: مرام داشتن مهم است.

احمدی نژاد قاعده بازی را رعایت نمی کند

زیباکلام همچنین در خصوص معنی عبارت «قاعده بازی در ادبیات سیاسی»، اظهار داشت: قاعده بازی یعنی شما باید یک سری قواعد را رعایت کنید. من فکر می کنم منتقدین اصولگرایان در مجموع قواعد بازی را رعایت نمی کند.وی بابیان اینکه آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی هم قواعد را رعایت نمی کردند، افزود: آقای احمدی نژاد هم مدتی است به این بیماری دچار شده و قاعده بازی را رعایت نمی کند./خبرآنلاین