اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشایی: نامه ای با دو امضا برای رهبری نوشتیم



نامه مشایی به رهبر,نامه مشایی,اسفندیار رحیم مشایی

مشایی: نامه ای با دو امضا برای رهبری نوشتیم
به گزارش نکات پرس اسفندیار رحیم مشایی در جمع تعدادی از فعالان رسانه که غالبا حامی گفتمان بهار بودند اظهار داشت: گاهی می بینم که در جامعه (به خاطر مسائل و اتفاقات انتخابات و حذف تفکر احمدی نژاد) یکی غصه می خورد، یکی افسوس می خورد، یکی گریه می کند؛ می گویم چرا چنین فکری می کنید. ما که حزب و گروه نیستیم. ما که نیامده بودیم حاکم شویم. به هر حال تلاش خود را (مطابق مسئولیت تاریخی) انجام دادیم.

وی افزود: من به اتفاق آقای احمدی نژاد خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتیم؛ با دو امضا. اعلام امادگی کردیم. از اینکه چنین اتفاقاتی افتاده نیز عدم رضایت خود را اعلام کردیم. ولی حتی این موضوع را در آن شرایط آشکار هم نکردیم تا رهبری تحت فشار قرار نگیرند.

مشایی گفت: بعضی ها به ما می گویند چرا شما (در زمان رد صلاحیت) حرفی نزدید؟ چیزی نگفتید؟ خب چه حرفی باید می زدیم؟ حتی در قانون اعتراض هم پیش بینی نشده! جالب است واقعا! خیلی جالب است! (خنده حضار) حتی چیز قشنگتری رخ داده و گفتند ما اصلا کسی را رد صلاحیت نکردیم که!! (خنده حضار) بلکه احراز نشده. اخیرا هم یک مصاحبه کردند و گفتند "فلانی که اصلا از قبل رد شده بود!!"

او تاکید کرد: ما نه ناراحت هستیم و نه نگران هستیم؛ ما بهاری هستیم. انشاءالله بهاری باشیم. در بهار هیچ کس تنها نیست و تنها نمی ماند. به گزارش نکات پرس مشایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: می خواهم یک مطلب کلی بگویم؛ یعنی اشاره ام به فرد خاصی و جای خاصی نیست.

 

یک روز یکی از اقایان گفت ما به دلیل دفاع از امام، مورد هجمه قرار گرفتیم. گفتم ناراحتی؟ چه چیزی بهتر از این که انسان در مسیر امام، به عشق امام و به خاطر امام چوب بخورد؟ متلک بخورد؛ تحت فشار قرار بگیرد؛ او را سین جیم کنند. چه چیزی بهتر از این؟ البته چنبن کارهایی را اگر با یک انسان انجام دهند، امام ناراحت می شود. ما نمی خواهیم امام ناراحت شود اما ناراحتی امام از بابت چیز دیگری است.

وی ادامه داد: اگر بخواهی جلب نظر معشوق کنی، چه باید کنی؟ باید جلب نظر خدا کنیم. تا فرصت جلب نظر معشوق برای ما فراهم شود و راهی باز شود که ما برای امام خودمان حرف بشنویم، کتک بخوریم، جان بدهیم، آبرو و حیثیتمان را بدهیم. بالاتر از این چیست؟ بهترین و والاترین خواسته و  دعا این است که ما بخواهیم در رکاب امام جان بدهیم: والمستشهدین بین یدیه. بالاخره قرار است ما بمیریم. بالاترین مرگ این است که انسان در رکاب امام و در مسیر و راه امام و برای امام جان خود را بدهد.

مشایی تاکید کرد: (به خاطر شرایط ایجاد شده) هیچ نگران نباشید. نگرانی به ایمان صدمه می زند. البته ناراحتی و نگران ودن با هم تفاوت دارد. نگرانی تردید است و ناراحتی یک حس است.  کسانی که بهار را عقب می اندازند زمستان بیشتری برای خودشان می خرند؛ عقب انداختن بهار یعنی پذیرش طولانی تر شدن زمستان. هر کسی زمستان بیشتری را بر بشریت تحمیل کند، معلوم است که در کدام صف است.

او افزود: کسانی که برای آمدن بهار دعا می کنند و عمل می کنند، در آمدن بهار سهیم هستند. بالاتر از این در دنیا نمی شود برای انسان نوشت. دعا می کنم خداوند به برکت وجود بهار انسانها، همه ما را بهاری کند، بهاری نگه دارد و بهاری بمیراند. (آمین حضار)
تابناک

 


ویدیو مرتبط :
صحبت ها مشایی در مورد نامه رهبری برای عزل وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند



اسفندیار رحیم‌مشایی,ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوریی

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند

چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.

اسفندیار رحیم‌مشایی روز آخرمهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی می‌کند. سرانجام شعار «زنده‌باد بهار» و «همایش حضور» که این روزها در استان‌های مختلف کشور با پرچم‌گردانی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی همراه است پرده از شایبه چندماهه فعالیت انتخاباتی حامیان دولت برداشت.
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ مشایی روز شنبه با حضور در وزارت‌کشور برای شرکت در انتخابات آینده ثبت‌نام خواهد کرد.
بهمن شریف‌زاده، روحانی مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی، این روزها در ساختمانی در خیابان وزرا مشغول رسیدگی به امور مشایی است. او که کنگره شعر «بهار» را برگزار کرده با قاطعیت می‌گوید: «مشایی رد‌صلاحیت نخواهد شد.»
گفت و گوی او با «شرق» در پی می آید:
‌به اعتقاد شما ‌مشایی بین چه اقشاری از مردم رای دارد؟
آنچه مخالفان مشایی تاکنون گفته‌اند‌ درصد بالایی از آرا ویژه آقای مشایی است. چه اصولگرا‌ها چه اصلاح‌طلب‌ها گفته‌اند رای آقای مشایی بالای 40‌درصد خواهد بود. آقای زیباکلام گفته مشایی رای می‌آورد مگر اینکه آقای خاتمی بیاید. این حکایت از بالا بودن رای مشایی دارد. البته اینها همه نظر مخالفان مشایی است. دوم اینکه این‌همه هجمه بر دولت و آقای مشایی و اینکه ردصلاحیت می‌شود و امثال اینها گویای این است که نگرانی‌های شدیدی از حضور ایشان وجود دارد وگرنه آقای مشایی گفت «بگذارید من بیایم، مردم رای نمی‌دهند دیگر».
‌استناد شما از رای مشایی به حرف مخالفان است؟
من می‌گویم حرف حق را از مخالفت بشنو (خنده) اما اقبال‌های عمومی در سفرهای استانی آخر، خیلی زیاد بوده است. البته صدا و سیما این استقبال‌ها را نشان نمی‌دهد.
‌‌پیش‌بینی‌ها درخصوص احتمال ردصلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان است.
هیچ دلیلی برای ردصلاحیت مشایی نیست.
‌اما یک‌بار صلاحیت مشایی برای معاون اولی رییس‌جمهوری با نامه رهبری رد شده است.
 یک مغالطه جدی در اینجا صورت می‌گیرد که می‌گویند آقا نخواست ایشان معاون اول بشود. یک‌بار این نامه را بخوانید اولا مگر آقا این نامه را داده بودند که منتشر شود؟
‌آقای ابوترابی‌فر گفته بعد از اینکه دولت تن به برکناری مشایی از معاون اولی نمی‌داد، مامور شد نامه را علنی کند.
نامه آقا محرمانه برای رییس دولت بوده است، ایشان چه کاره است که نامه را تفسیر و منتشر کند؟ آقای ابوترابی‌فر باید بازخواست شوند که چرا این نامه را منتشر کردند. مضمون نامه رهبری این بوده که گروهی از دوستان شما (احمدی‌نژاد) از این انتصاب سرخورده می‌شوند، مصلحت این است که این انتصاب انجام نشود. این جمله داد می‌زند که مصلحت‌اندیشی با نظر دوستان آقای احمدی‌نژاد است نه رهبری. جمله «مصلحت شخصی شما نیست» این جمله یعنی صحه گذاشتن بر اینکه من اصلا با او مشکلی ندارم. چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.
‌واکنش دولت به ردصلاحیت احتمالی مشایی چیست؟
مطالبه مردمی؛ من می‌گویم مطالبه حق مردم است. مردم اگر مطالبه کنند حقوقشان احقاق می‌شود..../entekhab.ir