اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشایی: صالحی قطعاً رای می آورد



 

 مشایی: صالحی قطعاً رای می آورد

 

  رئیس دفتر رئیس جمهور در رابطه با انتصاب فرد جدیدی برای پست معاونت اجرایی با بیان اینکه پست معاونت اجرایی در ریاست جمهوری حذف نشده است گفت: به احتمال زیاد در آینده نزدیک فردی را به عنوان معاون اجرایی خواهیم داشت.

 

به گزارش مهر، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور پس از همایش رسانه ها و ایرانیان خارج از کشور در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به مهر مبنی بر طرح 3 نام باقری، صالحی و ذاکر اصفهانی برای تصدی وزارت خارجه گفت: چنین لیستی موضوعیت ندارد.

مشایی در پاسخ به این سئوال که شانس کدام را بیشتر می بینید گفت: اساسا چنین موضوعی شانسی نیست اما اگر آقای صالحی معرفی شود به اعتقاد بنده قطعا رای خواهد آورد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه مباحثی در رابطه با معرفی معاون اجرایی همانند دولت نهم از منابع مختلف به گوش می رسد آیا دولت قصد دارد این سمت را دوباره احیا و شخصی را برای تصدی این پست معرفی کند گفت: معاونت اجرایی هیچ زمان از بین نرفته بود و فقط برای آن فردی منصوب نشده بود.

وی گفت: معاون اجرایی تنها به خاطر ایجاد هماهنگی های لازم میان دفتر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور منصوب نشده است و بسیاری از وظایف معاون اجرایی هم اکنون به معاون اول رئیس جمهور تفیض شده است.

مشایی با اعلام اینکه تشخیص آقای رئیس جمهور این بود که فعلا برای ایجاد این هماهنگی ها معاون اجرایی تعیین نشود گفت: در حال نهادینه کردن روابط میان دفتر معاون اول، معاون اجرایی و رئیس دفتر هستیم ولی به احتمال زیاد در آینده معاونت اجرایی خواهیم داشت.

پیش از این برخی منابع آگاه، خبر از انتصاب حمید بقایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان گزینه احتمالی این پست خبر داده بودند.... / مهر


ویدیو مرتبط :
افشاگری دکتر قدیری ابیانه علیه رحیم مشایی و بر هم زدن جلسه توسط حامیان مشایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تابناک: صالحی فعال بودن بقایی و مشایی در سیاست خارجی را پذیرفت



 

 

تابناک: صالحی فعال بودن بقایی و مشایی در سیاست خارجی را پذیرفت

 

شرط اصلی برای وزیر خارجه شدن اعلام شد: پذیرش نقش آفرینی مشایی و بقایی در سیاست خارجی

گفته می شود، آقایان «صالحی» و «ذاکر اصفهانی» هر دو با یکی از نزدیکان و مشاور رئیس جمهور در یکی از حوزه های سیاست خارجی نشست مبسوطی داشته و موضوع فعال بودن مشاوران متعدد آقای «احمدی نژاد» در حوزه سیاست خارجی را پذیرفته اند.

هرچند تجربه ثابت کرده است، آقای احمدی نژاد در معرفی وزرای جانشین از همه مهلت سه ماهه ای که می تواند وزارت خانه را با سرپرست اداره کرد، استفاده می کند، ولی شنیده ها حکایت از رایزنی ها در دولت برای معرفی جانشین «متکی» به مجلس دارد.

به گزارش «تابناک»، شنیده ها حکایت از مذاکره نزدیکان رئیس جمهور با «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و سرپرست کنونی وزارت امور خارجه و «علی رضا ذاکر اصفهانی»، استاندار کنونی اصفهان برای سکانداری وزارت امور خارجه دارد.

در دو نشست جداگانه میان یکی از نزدیکان آقای احمدی نژاد با «صالحی» و «ذاکر اصفهانی»، شرط و شروطی برای معرفی وزیر آینده امور خارجه به مجلس مطرح شده است که مهمترین و اصلی ترین آن را می توان پذیرش نقش مستقل مشاوران ویژه آقای رئیس جمهور همانند آقایان «مشایی» و «بقایی» در امور سیاست خارجی برشمرد.

بر پایه این گزارش، همچنین گفته می شود، از سوی آقای رئیس جمهور با آقای «پرویز داوودی» نیز تماسی برقرار شده که البته موضوع به همین جا پایان یافته و این نشان از کنار گذاشته شدن «داودی» از گزینه های مطرح برای وزارت امور خارجه دارد؛ «داودی» که اکنون ریاست مرکز تحقیقات ریاست جمهوری را بر عهده دارد، پیش از این و در دولت نهم در کسوت معاون اول رئیس جمهور ایفای نقش می کرد. وی از چهره های نزدیک به آیت الله «مصباح یزدی» است و گفته می شود، معاون اولی ایشان نیز با معرفی آیت الله «مصباح یزدی» بوده است.

در همین حال، گفته می شود، آقایان «صالحی» و «ذاکر اصفهانی» هر دو با یکی از نزدیکان و مشاور رئیس جمهور در یکی از حوزه های سیاست خارجی نشست مبسوطی داشته و موضوع فعال بودن مشاوران متعدد آقای «احمدی نژاد» در حوزه سیاست خارجی را پذیرفته اند.

هر چند لابی های گوناگون برای تعیین وزیر بعدی امور خارجه در دولت و بیرون از آن فعال شده اند، شواهد حکایت از آن دارد که از میان گزینه های موجود، «علی اکبر صالحی» از شانس بیشتری برخوردار است.

البته گفتنی است، در روزهای آینده، احتمال مطرح شدن گزینه های جدیدی نیز هست...../تحلیل:عصرایران