اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مشایی» در خانه اجاره‌ای زندگی می‌كند



مشایی,خانه مشایی

«مشایی» در خانه اجاره‌ای زندگی می‌كند

بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیك به دولت دوم احمدی‌نژاد كه به نوعی سمت مشاور سیاسی رئیس‌جمهور سابق را نیز بر عهده داشت در گفت‌وگو با جمهوریت به تشریح برخی مسائل پرداخت.

 وی در مورد اطلاق عنوان «جریان انحرافی» به تیم حامی احمدی‌نژاد كه حول شخصیت اسفندیار رحیم‌مشایی شكل گرفته بود، گفت: یادم است بعد از انتخابات مجلس برخی از بزرگان به عنوان افتخار گفتند كه ما حتی نگذاشتیم یك نفر در كشور كه شائبه این طرز تفكر در او بود، وارد عرصه شود.

 

آن چیزی كه مهم است این است كه این اتفاق یك اتفاق بی‌نظیر در 35 سال جمهوری اسلامی ایران است كه با یك طرز تفكر اینگونه مقابله شود، چرا ما ضدانقلاب داشتیم، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین، اینها كسانی بودند كه اصلا به صراحت با نظام جمهوری اسلامی و قانون‌اساسی جمهوری اسلامی مخالف بودند تصریح بر مخالفت با ولایت فقیه و نظام اسلامی در كشور می‌كردند، اما یك طرز تفكر را كه با هیچ یك از اركان نظام مخالفت و منافاتی نداشت كلا محروم كنند از شركت در حوزه انتخاب، چه مجلس و چه شورای شهر؛ این نوع رفتار در جمهوری اسلامی بی‌نظیر بود.

 

وی در مورد مشایی و صحبت‌های شبهه‌انگیزی كه وی پاره‌ای اوقات مطرح می‌كرد، گفت: من برخی صحبت‌های آقای مشایی را كه شنیده بودم می‌گفتم خب این حرف‌ها نیاز شرح و بسط دارد و كمی مبهم است.

 

 مدتی فكر من هم اینطوری بود، می‌گفتم مقصود اونی نیست كه مخالفان برداشت كردند اما ابهام دارد. ولی 8 ماه پیش مجموعه‌ای از سخنرانی دو سال از 88 تا 90 را برای من آوردند، وقتی خواندم من خیلی تاسف خوردم چرا كه دیدم كه چقدر ایشان زیبا سخنرانی كردند. وی افزود: روزنامه ایران تا قبل از ورود ما یك مطلب از آقای مشایی نزده بود.

همیشه خبرنگار در سخنرانی بود اما كلش نمی‌آمد، اما وقتی ما آمدیم در روزنامه ایران دیگر اجازه ندادیم نصفه كار كند و كل آن چاپ می‌شد. درباره روزنامه هفت صبح هم باید بگویم خیلی چیزها را می‌گویند برای آقای مشایی است اما نیست. آقای مشایی هیچ موسسه‌ای ندارد، كسی می‌آید آقای مشایی را می‌بیند یعنی موسسه برای ایشان است؟ آقای مشایی یك خانه اجاره‌ای دارد. 

/تهران امروز

 


ویدیو مرتبط :
اجاره خانه در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجاره خانه مشایی یک شبه 10 برابر شد!



 

 

اجاره خانه مشایی یک شبه 10 برابر شد!

 

 

شفاف: همین چند روز پیش بود که روزنامه ایران، به عنوان روزنامه رسمی دولت با تبلیغ ساده زیستی و مظلومیت مشایی، سعی در تطهیر رئیس دفتر جنجال برانگیز محمود احمدی‌نژاد داشت.

 

این روزنامه که این روز‌ها بیش از قبل بلندگوی جریان انحرافی است در مصاحبه‌ای با صاحبخانه آقای رئیس دفتر سعی داشت که با برجسته سازی مستاجر بودن اسفندیار رحیم مشایی، احساسات مردم را تحریک کند.

اما از آنجایی که برخی از موارد ادعایی در این مصاحبه عجیب و غیر واقعی به نظر می‌رسید، بسیاری از رسانه‌های اصولگرا به انتقاد از این گزارش و روزنامه ایران پرداختند و این مساله باعث شد بعد از یک روز مبلغ اجاره بهای خانه جناب رئیس دفتر 10 برابر شود!

به عنوان مثال این روزنامه به نقل از زن صاحبخانه نوشته است که مشایی «۲میلیون رهن» و «۸۰ هزار تومن اجاره» می‌دهد. سپس در ادامه سخنان او اضافه می‌کند: «پول مهندس خیلی برکت دارد.»

در ادامه این مصاحبه بلند به نقل از پسر صاحبخانه عنوان شده است: «یکی از دلایلی که باعث شده ما در این بازه زمانی خانه‌مان را همچنان در اختیار مهندس قرار بدهیم، مظلومیت ایشان است. ما می‌دانیم اگر بخواهیم ساختمان را از ایشان بگیریم، قطعاً حرف‌هایی در می‌آورند که چه شد که پدر شهید این‌ها را بیرون کرد!»

خبرنگار روزنامه ایران در همین بین اضافه کرده است: «مطمئنم خانواده مهندس هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که باید مثل مهندس فعلاً سکوت پیشه کنند!»

البته این اولین بارنبود که روزنامه ایران به طور آشکارا از سران جریان انحرافی حمایت می‌کرد اما از آنجا که در این تورم و گرانی مسکن، چنین مبلغی برای رهن و اجاره خانه بسیار غیر واقعی به نظر می‌رسد و همچنین دلایل اعضای خانواده صاحبخانه برای اضافه نکردن میزان رهن واجاره غیر منطقی است، سوالات زیادی در اینباره ایجاد شد و باعث شد بار دیگر دست جریان انحرافی و طرفدارانش در جریان سازی رو شود.

اما نکته جالب‌تر اینجاست که روزنامه ایران، بعد از مشاهده واکنش‌ها یه یک باره مبلغ اجاره خانه جناب رئیس دفتر را به ۱۰ برابر افزایش داد.

این روزنامه در ستون «دیگه چه خبر» در صفحه ۳ این روزنامه در مطلبی کوتاه با عنوان: «این همه نگرانی بابت چیه؟» با شبهه اصولگرا خواندن رسانه‌هایی که به انتقاد از این گزارش پرداخته‌اند آورده است: «این همه دستپاچگی و نگرانی را شاید باید به خاطر مبلغ اجاره‌خانه مهندس مشایی دانست که به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌کنیم آقای مشایی این خانه را با ودیعه ۲ میلیون تومان و اجاره‌خانه ۸۰ هزار تومان اجاره کرده‌اند و در حال حاضر و پس از سال‌ها این اجاره به مبلغ ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافته است بدون اینکه پول پیش‌خانه افزایش داشته باشد. البته شاید سادگی زندگی مشایی و یا اینکه وی هنوز هم مستأجر است، رسانه‌های جریان خاص در امر اطلاع‌رسانی را نگران کرده است!»

در حالیکه بیشتر رسانه‌های اصولگرا، روزنامه ایران را تریبون جریان انحرافی می‌دانند و در این زمینه اتفاق نظر دارند و همچنین بسیاری از اصولگرایان نیز از جریان انحرافی اعلام برائت کرده‌اند، روزنامه ایران با حمایت تمام قد از جریان انحرافی، از رسانه‌های جریان خاص سخن می‌ گوید! ظاهرا این روزنامه اصولگرایان ضد جریان انحرافی که طیف بزرگی هم هستند را جریان خاص می‌داند و جریان انحرافی را اصولگرا!

از سوی دیگر نکته مهم دیگر آن است که در این مصاحبه صراحتا از زبان مادر شهید، به عنوان صاحبخانه بر مبلغ رهن و اجاره اشاره شده و حتی وی تاکید کرده است که «پول مهندس برکت دارد» پس چگونه است که به ذهن خبرنگار روزنامه ایران رسیده است که مظلوم نمایی کند و از محیط خانه دچار تعجب شود اما به عنوان یک خبر نگار به این نکته توجه نکرده است که در‌‌ همان زمان از صاحبخانه بپرسد آیا مبلغ رهن و اجاره تغییر کرده است یا خیر؟ دلیل این امر کاملا واضح است! این روزنامه قصد داشته با برجسته سازی مستاجر بودن و مبلغ پایین اجاره خانه در ابعاد گسترده مردم را تحت تاثیر قرار دهد چرا که این مساله‌ای نبوده است که از چشم خبرنگار دور بماند.

هرچند اجاره ۸۵۰ تومانی کمی قابل قبول‌تر است اما اگر خانه در محل شهادت، شهید صیاد شیرازی باشد که در مصاحبه به آن اشاره شده است، این مبلغ نیز با رهن ۲ میلیون تومانی بسیار رویایی است و چیزی هم از اصل ماجرا کم نمی‌کند...../شفاف