اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور نماینده ولی فقیه درسپاه:سخنان اخیر احمدی نژاد یا مکنونات قلبی است یا نوعی فریب



ذوالنور: سخنان اخیر احمدی نژاد یا مکنونات قلبی است یا نوعی فریب

مشاور نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام راحل و رهبر انقلاب هیچگاه در بحرانی ترین شرایط برای حضور مردم در صحنه انتخابات رفتار غیر متعارفی نداشته اند،درباره سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: این سخنان یا مکنونات قلبی وی است و اگر به این صورت نباشد نوعی فریب محسوب می شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگفتگو با مهر با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش سی‌امین سالروز تنقیح گزینش به فرمان امام (ره) گفت: صحبت های رئیس جمهور در زمینه حجاب و آزادی جزو مکنونات قلبی وی است زیرا اگر ابراز این مسائل تنها درآستانه انتخابات بود ما می توانستیم بگوییم که این صحبت ها انتخاباتی است اما اعتقاد من این است که این سخنان مکنونات قلبی رئیس جمهور است.

وی افزود: تبلیغاتی که  در سال 84 علیه رئیس جمهور شکل گرفت این بود که می گفتند احمدی نژاد پس از پیروزی در انتخابات پیاده روها را به دو بخش آقایان و خانم ها تقسیم خواهد کرد و مسائلی از این دست مطرح می شد اما عملا در طول این چند سال خلاف این را از آقای احمدی نژاد و نزدیکانش شنیدیم و مشاهده کردیم، حتی آقای احمدی نژاد در یک گفتگوی تلویزیونی خطاب به همان قشر که خیلی تقیدات دینی ندارند این سئوال را مطرح کرد که آیا در گذشته شما راحت تر بودید یا اکنون.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: موضوعاتی چون عدم تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و ورود زنان به ورزشگاه ها از سوی رئیس جمهور در چند سال اخیر مطرح شده است که همه نشان دهنده مکنونات قلبی ایشان است و اگر هم این مسائل را مکنونات قلبی ندانیم می توان گفت که به عنوان ابزاری برای فریب مردم مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی  با اشاره به اینکه ورزشگاه رفتن بانوان با مشکل شرعی روبروست، گفت: اولین کسی که مطرح کرد که چرا خانم ها نباید به ورزشگاه بروند، شخص آقای احمدی نژاد است.

ذوالنور انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچگاه ائمه دینی در مسیر ترویج دین در جهت فریب افکار عمومی عمل نکرده اند، بیان داشت: هیچگاه چنین شگرد و رفتاری را از امام( ره) و مقام معظم رهبری در بحرانی ترین شرایطی که به حضور مردم در انتخابات نیازمند بوده ایم، مشاهده نکردیم.  لذا اگر واقعا مکنونات قلبی و درونی هم نباشد از سوی هر کسی این سخنان گفته شود فریب محسوب می شود.

وعده های اقتصادی رئیس جمهور غیر واقعی است

وی در خصوص مسائل اقتصادی که در ماه های پایانی دولت از سوی رئیس جمهور مطرح می شود، گفت: صراحتا می گویم که این سخنان غیر واقعی است زیرا همه اختیارات حوزه اقتصادی با رئیس جمهور نیست و اگر بخواهد بودجه ای را تصویب کند باید با نظر مجلس این کار انجام گیرد؛ همانطوری که اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها هم نشان داد آقای رئیس جمهور با مساعدت مجلس توانست این کار سنگین را انجام دهد و اگرچه اصل کار مفید و ارزشی بود اما دولت به سختی و با برداشت از سایر منابع توانست بودجه لازم برای اجرای این طرح را فراهم کند.

ذوالنور در ارتباط با سخنان رئیس جمهور مبنی بر امکان 5 برابر شدن یارانه های نقدی تصریح کرد: رئیس جمهور نمی تواند بدون نظر مجلس این کار را انجام دهد، بنابراین این سخنان نوعی فریب در آستانه انتخابات قلمداد می شود و اگر واقعا آقای رئیس جمهور می خواهد با کمک دستگاه های دیگر این کار را انجام دهد، مجلس مخالف اجرای فاز دوم یارانه ها و بالا رفتن سرانه است.

وی در پایان بیان داشت: این مسائلی که رئیس جمهور مطرح کردند یک وعده بدون پشتوانه و غیر عملی است ومطرح شدن آن در آستانه انتخابات شائبه سیاسی بودن آن را دامن می زند، لذا در اظهار نظرهای اینچنینی باید بیشتر دقت شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد و ولایت فقیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه:احمدی‌نژاد زوری ندارد که مشکل ایجاد کند



مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران,اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات

ذوالنور: احمدی‌نژاد زوری ندارد که مشکل ایجاد کند

مشائی یک درصد هم امکان تأئید صلاحیت ندارد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفته محمود احمدی‌نژاد «زوری» ندارد که مشکل ایجاد کند و اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات «به طور حتم رای» نمی‌آورد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور٬ در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی در جمع بسیجیان استان همدان گفت: امروز بازار بلوف باب شده که با افشا شدن آن هیچ مشکلی برای نظام و مردم ایجاد نخواهد شد و نظام قائل به شرع است.

ذالنور در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان به کاندیدای واحد خواهند رسید، اظهار کرد: این ویژگی که هر که صبح از خواب پا شده و احساس تکلیف کند که در انتخابات حضور یابد، باید از اصولگرایان گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز بازار خودنمایی داغ شده، افزود: امروز با ائتلاف‌های پنج نفره، سه نفره، جبهه پایداری، کاندیداهای مستقل و اصلاح‌طلبان عرصه انتخابات گسترده شده و این امر موجب نگرانی شده است. ذالنور به توصیه و رایزنی بزرگان جبهه اصولگرایی اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که آقایان اصولگرا با بصیرت، فهم و مروت به جایی برسند که با دست خود آنچه به دست آمده را خراب نکنند که در غیر این صورت نگرانی جدی است. وی به اشاره به نزدیکی انتخابات و احتمال تفرق و خطر در این خصوص بیان داشت: اگر ما وحدت داشته باشیم به طوری که یکی دو تا کاندیدا بیایند، مشکلی نداریم هرچند چشم‌انداز کنونی بنده این نیست که وحدتی حاصل شود.

* سپاه به نفع هیچ کاندیدایی وارد عرصه انتخابات نمی‌شود

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شنیده می‌شود سپاه از کاندیدایی حمایت خواهد کرد، ابراز داشت: من نه سخنگوی سپاه و نه مسئولیتی در سپاه دارم اما سپاه بنا ندارد تحت هیچ شرایطی به نفع کاندیدایی وارد میدان شود. ذالنور تصریح کرد: ممکن است سپاه مصادیق اصلح را اعلام کند و اما اینکه از فلان کاندیدا دفاع کند وجود نداشته و سپاه چنین بنایی ندارد. وی عرصه کنونی انتخابات را بسیار شکننده دانست و افزود: فاصله کاندیداها بسیار نزدیک است به طوری که اکنون در صحنه انتخابات برخی که ممکن است بازنده صحنه شوند دنبال فضاسازی هستند تا صحنه را به هم بریزند، بنابراین سپاه عملکردی نخواهد داشت که بهانه دست کسی بدهد.

* برخی از فتنه‌گران به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اینکه آیا در انتخابات امسال نیز فتنه‌ای مانند سال ۸۸ رخ خواهد داد، بیان داشت: از زمان سقوط سالوادور تاکنون حدود ۷۱ انقلاب نرم در دنیا اتفاق افتاده است که برخی از اینها موفق و برخی ناموفق بوده است، اما نکته جالب اینکه ۹۳ درصد این انقلاب‌های نرم با استفاده از بستر انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها انتخاباتی که زمینه فتنه دارد تا مملکت را مانند دو تیم رودرروی هم قرار داده و دو قطبی کند، انتخابات ریاست جمهوری است. ذالنور در ادامه سخنانش تأکید کرد: دشمنان ما مناسب‌ترین بستر برای براندازی، تضعیف یا حاکم کردن جریان نزدیک به خودشان را جریان نرم و عرصه انتخابات می‌دانند که با تمام وجود وارد این عرصه خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه اگر از این دید نگاه کنیم که در انتخابات اسباب فتنه‌ای وجود دارد یا نه، اضافه کرد: اسباب فتنه در انتخابات وجود دارد و آنهایی که با نظام فاصله دارند و همیشه توجهشان به بیگانگان بوده سعی خواهند کرد تا از چنین آب گل‌آلودی ماهی بگیرند. ذالنور اضافه کرد: در انتخابات آتی یا فتنه‌ای شکل نمی‌گیرد یا به گستردگی فتنه ۸۸ نخواهد بود، اما نباید بگوئیم خبری نیست بلکه همیشه باید شرایط را سنجیده و بر اساس بدترین شرایط خود را آماده کنیم.

* مشائی یک درصد هم امکان تأئید صلاحیت ندارد

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مشایی در صورت کاندیداتوری تأئید صلاحیت می‌شود، اظهار کرد: اگر شورای نگهبان بخواهد بر اساس اغماض نیز مشایی را تایید کند، بازهم بطور حتم رأی نمی‌آورد.

استاد حوزه و دانشگاه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر مشائی رد شود احمدی‌نژاد بد اخلاقی می‌کند یا نه، گفت: احتمال بداخلاقی از سوی رئیس دولت وجود دارد اما زوری ندارد که مشکلی ایجاد شود. وی در خصوص اینکه اگر رد صلاحیت شود غوغایی درست می‌شود یا خیر، اظهار کرد: این مورد امکان ندارد چون جریان انحرافی عمق و پایگاه اجتماعی ندارند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

ذالنور با اشاره به اینکه اگر مشایی به هر دلیل تأئید شد جای رأی آوردن دارد یا ندارد، بیان داشت: دولت بر آن است که مشائی رئیس جمهور شود و از طرفی در سفرهای استانی همیشه در کادر دوربین در کنار رئیس جمهور است در حالی که مشایی دیگر کاره‌ای نیست.

وی گفت: اگر یک هزارم درصد مشایی جزو کاندیداها قرار بگیرد احتمال رأی ندارد چرا که فاقد ساز و کار است و بر این اساس دولت باید پای کار بیاید که دولت هم هرچه سریع عمل کند، کنتورشان شماره منفی خواهد انداخت.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادعای برخی سیاسیون مبنی بر وجود سند افشاگری اظهار کرد: امروز بازار بلوف باب شده که با افشا شدن آن هیچ مشکلی برای نظام و مردم ایجاد نخواهد شد و نظام قائل به شرع است. در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی ـ سیاسی هادیان سیاسی و بسیجیان اهل قلم تجلیل شد./بهارنیوز