اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور مرسدس بنز و پورشه در ایران



اخبار,اخباراقتصادی ,مرسدس بنز

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آغاز مجدد عملیات اجرایی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت با مشاوره شرکت طراحی آلمانی خبر داد.

اشکان گلپایگانی در نشست خبری اظهار کرد: عملیات اجرایی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو پس از مدتی وقفه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مجددا از سر گرفته شد. وی با بیان این‌که با تاکیدات وزیر صنعت هم‌اکنون یک شرکت طراحی آلمانی وظیفه مشاوره در اجرای این طرح را برعهده گرفته است، خاطرنشان کرد: شرکت طراحی آلمانی اوون‌مایر پیش از این طراحی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو برای خودروسازانی مانند مرسدس بنز و پورشه را بر عهده داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود فاز اول این پروژه شامل جاده تست سرعت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و در صورت تامین بودجه نیز تا انتهای سال 1395 کل این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با حادثه چندی پیش شهر بازی ارم، خاطرنشان کرد: در این حادثه شرکت بازرسی کیفی که وظیفه بازرسی از استاندارد‌های این مجموعه تفریحی را برعهده داشت مقصر شناخته شده و مجوز آن لغو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی دیده شده با وجود آنکه سازمان ملی استاندارد و شهرداری ابلاغیه عدم استاندارد ‌بودن و فعالیت شهربازی خاصی را ابلاغ و آن را پملپ می‌کنند، صاحب مجموعه اقدام به شکستن پلمپ کرده و فعالیت خود را ادامه می‌دهد. تاجیک - معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نیز از تدوین استاندارد ضوابط خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی خبر داده و خاطرنشان کرد: در فاز اول استاندارد مربوط به تولید‌کنندگان لوازم خانگی در ایران ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در این زمینه آن است که بخشی از لوازم خانگی وارداتی موجود در ایران قاچاق است و باید راهی در زمینه اعمال ضوابط بر خدمات پس از فروش این محصولات اندیشیده شود. به هر حال سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوولیت نظارت بر عملکرد تولید‌کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی را برعهده دارند.

تاجیک با بیان این‌که شاخص جدید ارزیابی کیفی خودروها هم‌اکنون به صورت آزمایشی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: از ابتدای نیمه دوم امسال نتایج شاخص‌های جدید منتشر خواهد شد که مهمترین تغییرات آن سختگیرانه‌تر شدن ضوابط و احتمالا تغییر جایگاه کیفی خودروها در رده‌بندی کیفی خواهد بود.
 
 اخبار اقتصادی  -  ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
درگ پورشه با مرسدس بنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرسدس بنز به ایران باز می‌گردد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , مرسدس بنز

 

اخبار اقتصادی - مرسدس بنز به ایران باز می‌گردد؟

اگرچه مرسدس بنز از سال 1389 تمام فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد، اما به‌نظر می‌رسد این شرکت هم‌اکنون مشتاق به بازگشت به ایران است.

شرکت مرسدس بنز برای بیش از 50 سال با عرضه گسترده خودروهای تجاری و همچنین سواری‌های لوکس خود سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای تجاری ایران را در اختیار داشت.


با این حال در سال 1389 این شرکت تمام فعالیت‌های خود در ایران به‌ویژه ارسال قطعات تولید خودروهای سنگین را متوقف کرد. در آن زمان شرکت ایران‌خودرو دیزل شریک تجاری بنز برای تولید خودروهای سنگین در ایران بود و سهم قابل‌توجهی از کشنده‌ها و کامیون‌های تولیدی ایران‌خودرو دیزل با این برند تولید می‌شد.


قطع همکاری بنز با ایران اگرچه تاثیری بر بازار خودروهای سواری نداشت و تاکنون نیز سواری‌های روز این شرکت عموما از مبادی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خریداری و وارد ایران می‌شود، اما غیبت مرسدس بنز در بازار محصولات تجاری برخی محدودیت‌هایی را برای شریک ایرانی‌اش (ایران‌خودرو دیزل) ایجاد کرد.


در آن زمان با قطع ارسال قطعات از سوی مرسدس بنز، ایران‌خودرو دیزل تاحدودی با افت تولید مواجه شد و پس از آن با آغازهمکاری با برخی از خودروسازان چینی خلأ غیبت شریک آلمانی خود را پر کرد.


البته گذشته از خودروهای تجاری در دوره‌ای برخی محصولات سواری بنز نیز در ایران تولید می‌شد. در اوایل دهه 80 شرکت ستاره ایران به نمایندگی از دایلمر به‌عنوان مالک برند مرسدس بنز، فعالیت خود در ایران را آغاز کرد.


پس از آن در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران‌خودرو مونتاژ سواری بنز کلاس E آغاز شد با این حال پس از مدتی شرکت مرسدس بنز تولید محصولات سواری خود در ایران را متوقف و سهام خود در شرکت ستاره ایران را نیز به طرف ایرانی (مجموعه ایران‌خودرو) واگذار کرد.


با وجود حضور پر فراز و نشیب بنز در ایران به‌نظر می‌رسد که مسوولان این شرکت علاقه‌مند به بازگشت مجدد به بازار ایران هستند. در این زمینه شنیده شده که دو طرف ایرانی و آلمانی مذاکراتی نیز در این زمینه داشته‌اند.


ظاهرا برای آغاز مجدد همکاری قطعات تعدادی از کشنده‌های آکسور بنز که در گذشته نیز در ایران‌خودرو دیزل تولید می‌شد خریداری و در راه ورود به ایران است. علاوه‌بر آن مقدمات خرید مستقیم و واردات 100 دستگاه از خودروهای سواری این شرکت نیز صورت گرفته است.


در این شرایط تحلیلگران می‌گویند نشستن آلمانی‌ها پای میز مذاکره در حوزه صنعت خودرو نشان‌دهنده اشتیاق آنها به بازار ایران است.
اخبار اقتصادی - ایسنا