اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور رییس جمهور تکذیب کرد



اخبار ,اخبار سیاسی ,هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده

 

اخبار سیاسی - آشنا تکذیب کرد/ نگفتم «وزارت خارجه هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده را نپذیرفت»

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست همایش ملی پژوهش در قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آقای رئیس‌جمهور در نشست استانداران شرکت خواهد کرد، گفت:‌ امیدوارم شرکت کند.

در حالی که برخی رسانه ها به نقل از حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور مدعی شدند که «وزارت خارجه هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده را نپذیرفت»، وی در گفت و گو با «انتخاب» خبر مذکور را تکذیب کرد.

وی گفت که این ادعا کذب است.

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده

 
پیشتر برخی خبرگزاری ها به نقل از آشنا آورده بودند که «هیئت نظارت در تیم مذاکره کننده از سوی ما مشخص شد که وزارت خارجه آن را قبول نکرد.»

اولین بار هفته پیش از سوی اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام شد که «با توجه به نتایج قبلی که در مرحله اول توافقات ژنو داشتیم، مقرر شد که تیم مسئولان(ناظر بر مذاکره کنندگان هسته‌ای) با اضافه شدن 2 نفر دیگر جزء به جزء مسائل را برای تیم مذاکره‌کننده تعیین کنند.»

اعلام این موضوع با واکنش هایی روبه رو شد. پس از آن ابراهیم آقامحمدی دیگر نماینده مجلس در این باره اظهار کرد که تیم یاد شده ارتباطی با مجلس و کمیسیون امنیت ملی ندارد. وی خاطر نشان کرد که اعضای این تیم، 4 یا 5 نفر هستند که تیم هسته‌ای کشورمان مذاکرات را با نظارت آنها دنبال می‌کند. روزنامه‌ها از زبان وی نقل کردند که قرار نبوده است خبر وجود چنین تیمی در شورای عالی امنیت ملی افشا شود.

تا اینکه نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اصل ماجرا را اعلام کرد. وی گفت: «پیش از این کمیسیون امنیت ملی نامه ای به دولت ارسال کرده بود و تقاضا کرده بود که مثل بقیه شوراهای تصمیم گیری ، مانند شورای توسعه استان​ها و یا شورای پول و اعتبار که مجلس شورای اسلامی در آن ها نماینده ناظر دارد، در تیم مذاکره کننده هسته​ای نیز نماینده ناظر داشته باشد تا مجلس هم در کلیات و هم در جزئیات مذاکرات قرار بگیرد. تا اینگونه نباشد که تیم مذاکره کننده مذاکره کنند ولی نمایندگان بگویند که ما چیزی از مذاکرات نمی دانیم. این نامه ارسال شد ولی پاسخی دریافت نشد.»
اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
جلسه فعالان رسانه ای با مشاور رییس جمهور (4)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفتر رییس جمهور حمایت از یک نامزد انتخاباتی را تکذیب کرد/تکذیب نوار منتسب به رئیس‌جمهور



دفتر رییس جمهور,انتخابات,روابط عمومی دفتر رییس جمهور

دفتر رییس جمهور حمایت از یک نامزد انتخاباتی را تکذیب کرد/تکذیب نوار منتسب به رئیس‌جمهور

روابط عمومی دفتر رییس جمهوری ادعای مطرح شده مبنی بر حمایت انتخاباتی از یک نامزد ریاست جمهوری را تکذیب و تاکید کرد که طرح چنین مسایلی سبب مخدوش شدن منافع ملی می شود.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری یادآورشد، فردی که گفته می شود از حامیان انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است به تازگی اظهار داشته که رییس جمهوری با تعیین وی برای مذاکره با آمریکا مخالفت کرده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این مرکز ضمن بی اساس خواندن آنچه که به رییس جمهوری نسبت داده شده است، دستمایه قرار دادن مسایل راهبردی نظام برای خبرسازی های انتخاباتی به نفع یا علیه برخی نامزدها را سبب مخدوش شدن منافع ملی دانست.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم در تکذیبیه دیگری نوشت:

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور مطلب یکی از سایت های خبری با عنوان نوار 8 میلیونی رییس جمهور... را کاملا بی اساس و کذب محض دانسته و تصریح کرد؛ انتشار دهندگان چنین مطالبی به دنبال ایجاد پیامدهای سوء نسبت به نتیجه آراء انتخابات، التهاب آفرینی و مقدمه سازی برای بلوا و آشوب هستند همان برنامه و سناریویی که قبلا هم - پیش از برگزاری انتخابات 88 - از سوی برخی افراد و محافل سیاسی مطرح و بعد از انتخابات به اجرا درآمد./ایرنا