اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور اوباما: آماده گفت‌وگو با مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه‌ایم



سلاح‌های شیمیایی سوریه‌

مشاور اوباما: آماده گفت‌وگو با مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه‌ایم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن آماده گفت‌وگو با مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین، یکی از مشاوران باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن آماده گفت‌وگو با مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه است.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که خروج کامل ذخایر شیمیایی از سوریه را تنها راه جلوگیری از اقدام نظامی دانسته‌اند، به دمشق توصیه کرد این ذخایر را تحت نظارت جامعه بین‌الملل قرار دهد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در نشست خبری مشترکی که در لندن با «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی‌ خود داشت، در پاسخ به خبرنگاری که از وی در مورد اقداماتی که می‌تواند از حمله جلوگیری کند پرسید، گفت «بشار اسد» می‌تواند تا هفته آینده تمام ذخایر شیمیایی خود را به خارج از سوریه منتقل کند. وی البته ادعا کرد که دولت سوریه نمی‌خواهد چنین کاری انجام دهد و تحقق این امر غیرممکن است.

در مقابل ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت که از پیشنهاد روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال می‌کند.

معلم گفت: اقدام سوریه در استقبال از پیشنهاد تحت نظارت قرار دادن سلاح‌های شیمیایی برای حمایت از جان شهروندان و امنیت سوریه است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
شلیک سلاح شیمیایی در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای تازه اوباما علیه سوریه!استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه یک "خط قرمز" خواهد بود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ادعای تازه اوباما علیه سوریه

در حالی که دولت سوریه تهدید کرده در صورت حمله بیگانگان به خاک کشورش از تمام امکانات موجود خود بهره خواهد گرفت و این مساله در صورت موجود بودن سلاح‌های شیمیایی هم صدق می‌کند، باراک اوباما در تلاش است تا از این مساله برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور بهره‌برداری کرده آرای بیشتری را به سمت صندوق‌های دمکرات‌ها سرازیر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوباما در سخنانی که شب گذشته و در ادامه رقابت‌های انتخاباتی برگزار کرد، گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه یک "خط قرمز" خواهد بود که نگرش او در مورد دخالت در بحران سوریه را عوض خواهد کرد.

وی بدون اشاره به کمک‌های وسیع اطلاعاتی، سیاسی و نظامی به شورشیان مسلح در سوریه که بیشتر آنها از اعضای القاعده هستند، با ادعای اینکه وی دستور دخالت نظامی را نداده است، افزود: "اگر شاهد تحرکاتی در جبهه سلاح های شیمیایی یا استفاده از سلاح های شیمیایی باشیم، دارای تبعات عظیمی خواهد بود."

اوباما در ادامه سخنان خود در کاخ سفید که به نظر می‌رسید برای خبرنگاران است اما مرجع آن که همان اسرائیل باشد خیلی زود پیدا شد، گفت: "این فقط شامل سوریه نمی شود. بلکه شامل متحدان ما در منطقه از جمله اسرائیل می شود و مایه نگرانی ما است."

اوباما که به نظر نمی‌رسد تمایلی به استفاده از نیروی نظامی به صورت مستقیم در شرایط فعلی در سوریه داشته باشد در ادامه حتی برای استفاده از آنچه وی سلاح‌های شیمیایی سوریه خواند نیز میزان استفاده تعیین کرد و گفت: "یک خط قرمز برای ما وقتی است که شاهد جابجایی یا به کار گیری مقدار زیادی سلاح شیمیایی باشیم. این محاسبات ما را عوض می‌کند."/تابناک