اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور ارشد اوباما: کنگره، ایران را تنها بگذارد / از دیکته کردن سیاست خارجی در حوزه مذاکرات هسته ای دست بردارید / می خواهند جای اوباما فرمانده کل قوا باشند



مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.

به گزارش انتخاب ، دن فایفر مشاور ارشد اوباما که در برنامه «میت د پرس» NBC حضور یافته بود گفت: اگر کنگره تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کند، اوباما قطعا آن را وتو خواهد کرد.

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,کنگره امریکا


 وی افزود: کنگره باید ایران را تنها بگذارد.

 

سخنان او پس از اظهارات سناتور لیندسی گراهام بیان شد که گفته بود قانون گذاران به دنبال ارسال پیامی به ایران هستند.

گراهام به اوباما پیشنهاد این معامله را داد: اگر رئیس جمهور با ارسال هرگونه توافقنامه هسته ای به کنگره برای به تصویب رسیدن موافقت کند، ما هم این لایحه را به تصویب نمی رساند.

فایفر در ادامه گفت: آنچه لیندسی گراهام می خواهد انجام دهد، این است که تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را او اتخاذ کند و فرمانده کل قوا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید علیه ایران به سیاست خارجی امریکا ضربه شدیدی خواهد زد.

مشاور ارشد اوباما تصریح کرد: عاقلانه نیست که کنگره توافق را برهم بزند، چراکه این اقدام امریکا را در جایگاه بدی در دنیا و ایران قرار خواهد داشت.

وی افزود: در واقع، ایران قادر خواهد بود که به دنیا بگوید، آمریکا حسن نیت نداشت، بنابراین نگه داشتن رژیم تحریم ها در سراسر جهان علیه ایران دشوار می شود.


 اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 


ویدیو مرتبط :
سخنان اوباما در خصوص مذاکرات محرمانه وحقوق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات وین /سناتور مارک کرک: سیاست اوباما در قبال ایران به جنگ هسته ای منتهی می شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاست خارجی - بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات وین

وزیر خارجه انگلیس بیانیه‌ای درباره درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ صادر کرد و گفت زمان بیشتری برای کم کردن اختلافات دو طرف لازم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیلیپ هاموند در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات ایران و 1+5 در شش ماه گذشته صورت گرفته است اما زمان بیشتری برای کم کردن اختلافات دو طرف لازم است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه بیانیه خود عنوان کرد: همچنان اختلافات چشمگیری درباره چگونگی برطرف کردن نگرانی‌های عمده به ویژه در باره حجم و حدود برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد. این واضح است که این مذاکرات بهترین فرصت طی این سال‌ها برای حل این موضوع بوده است.

وی در این بیانیه اضافه کرد: ما زمان مورد نیاز را خواهیم داد تا مطمئن شویم به طور کامل فرصت برای رسیدن به یک توافق را آزموده‌ایم. اما برای دستیابی به این موضوع، ایران باید رویکرد واقعی بیشتری را اتخاذ کند.

توافقی نهایی و پایدار است که بتواند نگرانی‌های جدی جامعه بین‌الملل در این باره که ایران بتواند بمب هسته‌ای را بسازد برطرف کند و همچنین ایران را قادر سازد که از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای لذت ببرد.

هاموند تاکید کرد: دیپلمات‌های انگلیسی همکاری تنگاتنگ با شرکای خود را طی 4 ماه آینده و تا زمانی که توافق موقت مهلت دارد، ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته‌ای عمل کرده است. ذخایر اورانیونم 20 درصد خود را خنثی کرده، اجزای جدیدی را در تاسیسات اراک نصب یا آزمایش نکرده است.

سانتریفیوژهای جدیدی نصب نکرده است. ذخایر اورانیوم 5 درصد خود را افزایش نداده است و امکان بازرسی بیشتر از تاسیسات هسته‌ای خود را فراهم کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: بنابراین ما معتقدیم که برنامه اقدام مشترک در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و به عقب راندن آن در مقابل کاهش نسبتا متعادل [تحریم‌‌ها] در مدت شش ماهه موفق بوده است.

 

-------------------------


سناتور مارک کرک: سیاست اوباما در قبال ایران به جنگ هسته ای منتهی می شود/این سرنوشت شوم آمریکایی هاست

سناتور مارک کرک می گوید، سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران منتهی به جنگ هسته ای می شود.

رول کال نوشت: سناتور مارک کرک می گوید، سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران منتهی به جنگ هسته ای می شود.

به گزارش انتخاب، وی گفت: سیاست دولت در قبال ایران سریعترین راه ممکن برای رسیدن به جنگ هسته ای است و این سرنوشت شومی است که فرزندان آمریکا باید شاهد آن باشند.

این سناتور آمریکایی افزود: تحریم ها در جهت حصول اطیمنان از عدم پیشرفت ایران در طول زمان است.

وی اضافه کرد: درحالیکه زمان می گذارد، ما باید مسیر ایران در رسیدن به بمب اتمی را مسدود کنیم.

ایران و 1+5 بامداد شنبه توافق کردند که مذاکرات هسته ای تا ماه نوامبر ادامه پیدا کند. در همین حال برخی از اعضای کنگره تهدید به ارائه لایحه ای برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران کرده اند.

مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با «انتخاب» بیان داشت: ما روشن ساخته ایم که معتقد نیستیم تحریم های بیشتر در طول مذاکرات به ما کمک می کند که به راه حل نهایی برسیم.
اخبار سیاست خارجی - تسنیم،انتخاب