اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاوران اطلاعات غلط به روحانی داده‌اند


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مطرح شدن پرونده رانت 650 میلیون یورویی مچ‌گیری از دولت نیست و ما از رئیس جمهور انتظار داشتیم در این زمینه موضع‌گیری قاطع و شفافی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مطرح شدن پرونده رانت 650 میلیون یورویی مچ‌گیری از دولت نیست و ما از رئیس جمهور انتظار داشتیم در این زمینه موضع‌گیری قاطع و شفافی داشته باشد.

مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بنده از سخنان رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد متعجب شدم و احساس می‌کنم که مشاوران رئیس جمهور اطلاعات نادرستی به او داده‌اند وگرنه روحانی فردی فاضل با سوابق انقلابی درخشان است که هر گز دوست ندارد در دولت وی تخلف و یا رانتی صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه این پرونده از زمانی رو شد که در قالب شکایت توکلی یکی از نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل 90 که انحصاری عمل کردن یکی از شرکت‌ها، زمینه‌ساز این رانت عظیم شده است، گفت: در این زمینه کمیسیون اقتصادی و اصل 90 مجلس ورود پیدا کردند تا با دلایل و مستندات، انحصار یکی از شرکت‌ها در واردات با توجه به اطلاعات به دست آمده از شرکت مبداء خارجی، روشن شد که این فرایند برخلاف ماده 45 برنامه چهارم توسعه و سیاست ابلاغی کلی مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این رویه که نوعی انحصار‌طلبی محسوب می‌شود بر خلاف اصل سوم قانون اساسی کشور بوده که عده‌ای بخواهند از منافع ملی و دولتی، سوء استفاده کنند، بیان کرد: بنده از گفته‌های رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد تعجب کردم و یقین دارم که برخی از مشاوران وی اطلاعات نادرستی به وی داده‌اند چرا که هدف ما از طرح این موضوع مچ‌گیری نبوده است بلکه کمک به روشن شدن بسیاری از حقایق و وقایع بوده است.

افضلی‌فرد ادامه داد: پیگیری این موضوع از طریق کمیسیون اقتصادی و اصل 90 یک روند عادی را داشته و همان‌طوری که ما در دولت گذشته نیز موارد تخلف را پیگیری کردیم و حتی مسببان آن را نیز معرفی کردیم تا توسط دولت و مجلس، متهم به حمایت از جناح و یا گروه سیاسی خاص نشویم.

وی با یادآوری اینکه ما درصدد حرکت‌های خاص جناحی و سیاسی نیستیم که بخواهیم در مخالفت با دولت چنین مسائلی را مطرح کنیم، گفت: اینکه ادعا شده بیان این مسائل توسط مخالفان دولت و یک جریان خاص در حال پیگیری و رصد است درست و منطقی به نظر نمی‌رسد بلکه ما انتظار داریم اصل قانون در حوزه اجرا مد نظر قرار گرفته و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که دولت قبلی و یا فعلی بخواهند این تخلف را انجام دهند چرا که تخلف تخلف است و رسیدگی به آن نیز باید با جسارت کامل انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: ما انتظار داشتیم تا با هدف جلوگیری از انحصار از ظرفیت 120 شرکتی که کشتی آنها بر روی آب است در این واردات و یا صادرات استفاده شود نه اینکه بخواهند به شکل انحصاری چند شرکت را برگزینند و بخواهند با آنها در ارتباط باشند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: رئیس جمهور و سایر دولتمردان و حتی مجلسی‌ها نباید اجازه دهند نهادهای نظارتی تضعیف شوند بلکه حمایت قاطع و شجاعانه از اقدام نهادهای نظارتی مورد نیاز است تا نظام و ارکان آن و حرکت سالم دولت تضعیف نشود.

پرونده استفاده‌کنندگان از روغن پالم به کمیسیون ارسال نشده است

وی در ادامه با اشاره به استفاده از روغن پالم در فرآورده‌های شیری و لبنی اظهار داشت: تاکنون پرونده تخلف برخی از شرکت‌های استفاده کننده از روغن پالم در فرآورده‌های شیری و لبنیات به کمیسیون اصل 90 مجلس واصل نشده است.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود اذعان کرد: در روزهای گذشته تخلف بورسیه و همچنین مواردی از تخلف شهرداری‌ها به کمیسیون اصل 90 واصل شده اما پرونده‌ای در مورد روغن پالم به این کمیسیون اصل وارد نشده است.


ویدیو مرتبط :
چه کسی به نتانیاهو اطلاعات غلط داد ؟!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاوران روحانی اطلاعات غلط می دهند


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شجاعت این را هم داشته باشید که اگر تخلفی صورت نگرفته، به ملت اعلام کنید که اشتباه کرده اید.

خبرگزاری مهر: اساعیل کوثری با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بورسیه ها و مطرح کردن این موضوع به عنوان علت اصلی استیضاح فرجی دانا گفت: رئیس جمهور اعلام می کنند که گزارشی در مورد بورسیه ها در اختیار دارند، چرا شعار می دهید؟ بیایید و با اعلام گزارش متخلفان را معرفی کرده و آنها را از این امتیاز محروم کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شجاعت این را هم داشته باشید که اگر تخلفی صورت نگرفته، به ملت اعلام کنید که اشتباه کرده اید.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم بخاطر بورسیه ها نبود، تصریح کرد: مشاورانی که اطراف رئیس جمهور هستند اطلاعات غلط به ایشان می دهند و متاسفانه فقط از این کانال ها اطلاعات به رئیس جمهور می رسد.