اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسکو: قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه باید بر اساس توافقات لاوروف و کری باشد/دمشق: سازمان‌ملل در گزارش خود اشتباه کرده است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مسکو: قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه باید بر اساس توافقات لاوروف و کری باشد

نماینده روسیه در سازمان ملل با ذکر اینکه گزارش بازرسان سازمان ملل در مورد تایید استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بسیار فنی و نیازمند مطالعه دقیق است، تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه باید بر اساس توافقات ژنو باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که به عقیده مقامات مسکو توافقات صورت گرفته بین وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو باید در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه که برخی کشورهای غربی درصدد ارائه آن به شورای امنیت هستند، در نظر گرفته شود.

فرانسه، آمریکا و انگلیس درصدد تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مورد سوریه هستند که در آن اقدامات احتمالی شدیدالحنی در قبال دمشق در نظر گرفته شده است.

چورکین گفت: من امیدوارم که پیش‌نویس قطعنامه توافقات ژنو را نیز شامل باشد.

این دیپلمات بلندپایه روس با ذکر این نکته که مباحثات آتی در شورای امنیت در مورد سوریه آسان نخواهد بود، افزود: شورای امنیت باید روی قطعنامه‌ای کار کند که از راه حل پیشنهادی برای اجرایی شدن کنترل سازمان ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر تسلیحات شیمیایی موجود در سوریه حمایت کند.

سفیر روسیه در نیویورک همچنین تاکید کرد که گزارش بازرسان سازمان ملل در این مورد که سلاح‌های شیمیایی در سوریه واقعا مورد استفاده قرار گرفته، دارای جزئیات فنی بسیاری است و باید با دقت مطالعه و بررسی شود.

چورکین گفت: این گزارش کاملا جدی و بسیار فنی است و باید قبل از نتیجه گیری در مورد آن بدقت مورد مطالعه و ارزیابی قرار بگیرد.

در گزارشی که روز دوشنبه از سوی گروه بازرسان بین‌المللی اعزامی به سوریه به دبیرکل سازمان ملل ارائه شد، استفاده از سلاح شیمیایی در «سطح گسترده» در این کشور مورد تایید قرار گرفته است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه از هم اکنون این گزارش را به منزله تایید استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه ارزیابی کرده‌اند.

دمشق: سازمان‌ملل در گزارش خود اشتباه کرده است

نماینده دائم سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر محققان سازمان ملل اعلام کرد که بازرسان دچار اشتباهاتی گمراه‌کننده شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، فیصل الحموی، نماینده دائم سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در بیانیه‌ای تاکید کرد، کمیته بین‌المللی تحقیق در خصوص سوریه دچار اشتباه شده و به خاطر اتکا به بیانات و اظهارات غیرموثق اشتباهاتی گمراه‌کننده مرتکب شده است؛ اظهاراتی که متعلق به گروه‌های تروریستی است که در کشورهای همجوار سوریه تحت پیگرد قضایی قرار دارند.

وی همچنین تاکید کرد: کمیته بین‌المللی تحقیقات سازمان ملل در انجام تحقیقات خود از خبرهای منابع دشمن سوریه و رسانه‌هایی استفاده کرده است که اخباری مغرضانه علیه سوریه منتشر می‌کنند.



ویدیو مرتبط :
قطعنامه های سازمان ملل ، طنز تلخ تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه



واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه

واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه گفت: صدور این قطعنامه علیه سوریه در شرایطی انجام می‌شود که سوریه و منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و ثبات است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه اظهار داشت: صدور این قطعنامه علیه سوریه در شرایطی انجام می‌شود که سوریه و منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و ثبات است.

سید عباس عراقچی افزود: از برخی بانیان اصلی قطعنامه انتظار می‌رفت که در این شرایط تلاش خویش را بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی علیه سوریه متمرکز کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام و برخی بندهای ذکر شده در قطعنامه نه تنها کمکی به حل مشکل نخواهد کرد، بلکه منجر به تشدید تحرکات و جنایات گروه‌های افراطی در این کشور خواهد شد و مغایر با تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حل صلح آمیز می‌باشد./فارس