اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسکن مهر بدون انشعابات برق، گاز، آب، تلفن، آسانسور و کابینت؛ متری ۳۰۰٬۰۰۰



 

 

مسکن مهر بدون انشعابات برق، گاز، آب، تلفن، آسانسور و کابینت؛ متری ۳۰۰٬۰۰۰

 

واحدهای مسكن مهر در برخی شهرهای جدید استان تهران پیش فروش می‌شوند و اولویت با متقاضیانی است كه آورده آنها آماده باشد.

ایرج رهبر- رییس كانون سراسری انبوه‌سازان - در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: بنا به قانون پیش‌فروش كه تصویب شده، دولت فروشنده است و باید بین متقاضی و سازنده قراردادی امضا شود.

رهبر قیمت این واحد‌ها را متری 300 هزار تومان بدون انشعابات برق، گاز، آب و تلفن همچنین آسانسور و كابینت اعلام و تصریح كرد: دولت وظیفه رساندن تاسیسات زیربنایی را تا پای بلوك دارد اما هزینه انشعابات را متقاضی باید پرداخت كند بنابراین باتوجه به امكانات، نرخ این واحد‌ها از متری 300 هزار تومان بیشتر می‌شود.

وی زمان تحویل این واحدها را از دو ماه تا یك‌سال و وابسته به مرحله فعلی ساخت اعلام و خاطرنشان كرد: در ابتدای این طرح ثبت‌نام متقاضیان برعهده وزارت تعاون بود اما به‌تدریج این روش تغییر كرد و هنوز ثبت‌نام متقاضیان مسكن مهر به پایان نرسیده است.

رهبر در پاسخ به این سوال كه چه میزان متقاضی برای واحدهای مسكن مهر شهری وجود دارد؟ تصریح كرد: كلیه این واحد‌ها متقاضی دارند اما متقاضیانی كه آورده آنها آماده باشد در اولویت تحویل واحد‌های مسكن مهر قرار می‌گیرند.

رییس كانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه با بیان این‌كه طی 10 سال آینده پانزده میلیون واحد مسكونی نیاز داریم، گفت: سالانه حدود 800 هزار ازدواج صورت می‌گیرد و این به معنای نیاز شدید كشور به مسكن است.... / تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
انشعابات آب بق گاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحویل مسکن مهر بدون آب، برق و گاز!



اخبار,اخباراقتصادی, مسکن مهر


 اخباراقتصادی - تحویل مسکن مهر بدون آب، برق و گاز!

«اداره مسکن و شهر سازی قزوین پرداخت نشدن مبلغ اضافه از جانب نیمی از مالکان را بهانه‌ای برای تامین نشدن امکانات اولیه زندگی در آپارتمان‌های تحویل داده شده قرار داده است.»

نماینده تعاونی مسکن مهر کارگران شهرستان آبیک از موانعی که اداره مسکن و شهرسازی این شهرستان در تکمیل پروژه‌ ۲۴۰ واحدی شهرک بعث برای اعضاء ایجاد کرده است انتقاد کرد.

«محمد مرادی» در تشریح جزئیات این موانع به ایلنا گفت: سال ۹۰ عملیات ساخت و ساز ۲۴۰ واحد مسکن مهر کارگران شهرستان آبیک در شهرک بعثت واقع در استان قزوین آغاز شد و تحویل مسکن بر اساس قرار داد منعقد شده با اداره مسکن و شهرسازی قزوین قرار بود در تاریخ ۳۰ آذر سال ۹۲ انجام شود.

به گفته مرادی، این شرکت خرداد ماه سال جاری به کلیه اعضای تعاونی مسکن اعلام کرد هر یک از اعضا برای دریافت آپارتمان‌اش سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اضافه بر مبلغ درج شده در قرارداد که حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است، پرداخت کند.

او گفت: بعد ازگذشت نزدیک به ۹ ماه از موعد تحویل، یکم مهر ماه سال جاری تعداد ۱۲۰ واحد بدون امکانات رفاهی همانند آب و فاضلاب، برق، گاز و سایر امکانات به پرداخت‌کنندگان مبلغ فوق تحویل داده شد.

مرادی با بیان اینکه ۱۲۰ مالک این واحد‌ها امکان واریز مبلغ فوق را نداشتند، افزود: اداره مسکن و شهر سازی قزوین پرداخت نشدن مبلغ اضافه از جانب نیمی از مالکان را بهانه‌ای برای تامین نشدن امکانات اولیه زندگی در آپارتمان‌های تحویل داده شده قرار داده است.

نماینده تعاونی مسکن مهر کارگران شهرستان آبیک با بیان اینکه تعدادی از کارگران به دلیل نداشتن سر پناه، هم اکنون در این واحد‌ها بدون امکانات اولیه ساکن شده‌اند، گفت: طبق قرار داد قرار بود شرکت پیمانکار «ارگ چینه پارسا» به ازای هر روز تأخیر در تحویل آپارتمان‌ها دو درصد سود از مبلغ کل قرارداد را به اعضای تعاونی پرداخت کند که این بدهی با گذشت حدود ۹ ماه از موعد تحویل، هنوز محاسبه نشده است.

مرادی در ادامه سخنانش اظهار کرد: برخلاف قراردادهای منعقد شده تا به حال اعضا برای مالکیت هر یک از واحد‌ها علاوه بر وام ۲۵ میلیون تومانی، ۲۲ میلیون تومان هزینه کرده‌اند.

نماینده تعاونی مسکن کارگران درباره موعد بازپرداخت اقساط بانکی گفت: با وجود آنکه قرار بود بعد از یکسال از زمان تحویل مسکن، اقساط بانکی وام آغاز شود اما هم اکنون چهار ماه است که اقساط بانکی آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم فقدان دسترسی به گاز شهری بر دشواری‌های زندگی ساکنان این شهرک به ویژه خانواده‌های دارای فرزندان خردسال و افراد سالمند خواهد افزود.


 اخباراقتصادی - ایلنا