اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسن‌ ترین زندانی زن جهان درگذشت


«رام کالی»، مسن‌ترین زن زندانی در جهان در سن 107 سالگی در زندان «بولاندشهر» هندوستان درگذشت.

خبرگزاری ایسنا:  «رام کالی»، مسن‌ترین زن زندانی در جهان در سن 107 سالگی در زندان «بولاندشهر» هندوستان درگذشت.

نامبرده یکی از صدها محکوم به حبس ابد در ایالت «اوتار پرادش» هندوستان بود.

این زن سالخورده در دسامبر 2012 میلادی به جرم مشارکت در پرونده قتل یکی از بستگانش که شوهرش را بر سر اختلاف مالی به قتل رسانده بود، محکوم به حبس ابد شد.

به گزارش هندوستان پست، علت مرگ کالی، کهولت سن عنوان شده است. همچنین در هنگام صدور حکم حبس ابد برای نامبرده، مقامات زندان به دنبال درخواست کاهش مدت محکومیت وی در زندان بودند.

اخیرا نیز دادگاهی در هندوستان حکم آزادی یک زن 108 ساله را از زندانی دیگر در ایالت اوتار پرادش صادر کرده بود.


ویدیو مرتبط :
موسیقی و زن و شوهر مسن ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یكی از مسن ترین زنان جهان درگذشت



 

یكی از مسن ترین زنان جهان درگذشت

 

یكی از مسن ترین زنان جهان صبح دیروز در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت.نازبس فروتن بامداد دیروز نهم رمضان و در پی یك بیماری كه از سه روز پیش مبتلا شده بود در بین فرزندان و نوه های خود در تنگ ارم در استان بوشهر جان به جان آفرین تسلیم كرد و به رحمت ایزدی پیوست.

 

مسن ترین زن جهان در هنگام مرگ ۸۲ فرزند، نوه، نتیجه و نبیره داشت و هیچگاه به خاطر بیماری در بیمارستان بستری نشده و هیچ وقت از قرص، آمپول و یا مواد شیمیایی استفاده نكرده است.

 

خانم فروتن همواره نماز خود را در اول وقت اقامه می كرد و تا زمانی كه توانایی داشت روزه می گرفت و همواره به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) علاقه داشته و پیرو ولایت فقیه بود و همواره برای سربلندی نظام اسلامی دعا می كرد.

 

مسن ترین زن جهان سال گذشته و در سن ۱۱۷ سالگی در گفت وگوی مفصلی با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: در سال ۱۲۷۱ در روستای سوك از توابع تنگ ارم استان بوشهر به دنیا آمدم و هیچ گونه مشكل جسمی یا روحی ندارم.

 

نازبس فروتن در این گفت وگو، راز طول عمر خود را در اعتقاد قلبی به خداوند یكتا و عدم مصرف غذاهای صنعتی و شیمیایی ذكر كرد و عنوان داشت: به طور روزانه از پروتئین گیاهی و حیوانی سالم و تازه و همچنین از لبنیات تازه كه شخصا به عمل می آورم، استفاده می كنم.

 

مسن ترین زن جهان همچنین ابراز داشت از قدرت بینایی بسیار خوبی برخوردار است و از لحاظ شنوایی و بویایی نیز در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد.

 

به گفته نزدیكان خانم فروتن، وی دوره پادشاهان قاجار را به طور كامل به خاطر دارد و بسیاری از حوادث تاریخی آن دوران را نقل می كند و با زبان شیوای خود خاطرات به یاد ماندنی از تاریخ معاصر ایران برای اطرافیان تعریف كرده است.

 

مراسم تشییع پیكر مسن ترین زن جهان ساعت ۱۰ صبح دیروز در منطقه تنگ ارم در استان بوشهر با حضور جمع زیادی از اهالی این منطقه برگزار شد و خانم فروتن در كنار دو تن از فرزندان خود در جوار خاك در منزلگاه ابدی خود آرام گرفت.