اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسمومیت مشکوک در بندرعباس



اخبار حوادث - مسمومیت مشکوک در بندرعباس

یک مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مسمومیت گوارشی 20 نفر از ساکنان یکی از بلوک های مجتمع مسکونی پیامبر اعظم (ص) را شنبه شب روانه مراکز درمانی کرد و تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکشنبه به ایرنا گفت: با توجه به بررسی ها و آزمایش های اولیه انجام شده بر روی مواد خوراکی و آب آشامیدنی، مسمومیت ناشی از آب و غذا منتفی است.

عبدالله نوروزیان افزود: بررسی ها برای مشخص شدن دلیل این مسمومیت همچنان ادامه دارد و در تحقیقات صورت گرفته تا این لحظه توسط تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس احتمال بروز مسمومیت به دلیل استنشاق گاز ناشی از قرص سمی در یکی از واحدهای مسکونی قوت گرفته است.

وی ادامه داد: مسموم شدگان از بامداد یکشنبه پانزدهم تیرماه با علائم سرگیجه، تهوع، سردرد، دل پیچه، اسهال و استفراغ روانه مراکز درمانی بندرعباس شدند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این مسمومیت موجب مرگ یک خانم در مجتمع، یک نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و یک کودک چهار ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تحقیقات تا مشخص شدن دلیل این مسمومیت همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون 17 بیمار دیگر تحت مداوا هستند.
اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مسمومیت مشکوک 2هزار نفری در پردیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسمومیت مشکوک ۲۰۰ نفر از ساکنان روستایی در خراسان شمالی



اخبار,اخباراجتماعی,مسمومیت مشکوک روستایی در خراسان شمالی


 اخبار اجتماعی - مسمومیت مشکوک ۲۰۰ نفر از ساکنان روستایی در خراسان شمالی

نوعی مسمومیت مشکوک ۲۰۰ نفر از روستاییان روستای ˈقلعه خانˈ از توابع شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش  ایرنا بر اساس گزارش مسؤولان بهداشت و درمان این شهرستان حال عمومی اکثر روستاییان خوب توصیف شده و از درمانگاه مرخص شده اند اما تعداد انگشت شماری از آنان همچنان در درمانگاه شهر ˈقاضیˈ مرکز بخش مانه بستری اند.

اگرچه تاکنون مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان مانه و سملقان علتی را برای این مسمومیت اعلام نکرده اند، اما روستاییان دلیل آنرا استفاده از آب آشامیدنی اعلام کرده اند که به دلیل قطعی جریان آب، مدت زمان زیادی در لوله باقی مانده بود.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: هنوز علت مسمومیت روستاییان روستای قلعه خان این شهرستان مشخص نشده و آزمایش های لازم از بیماران انجام شده است.

ˈغلامرضا عوض زادهˈ بامداد سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بجنورد، هرگونه گمانه زنی پیرامون مسمومیت ناشی از آب آشامیدنی را رد کرده و تا پیش از مشخص شدن نتایج این آزمایش ها، هر اظهارنظری را غیرکارشناسی خواند.

به گفته وی، نتایج آزمایش بر روی روستاییان مسموم دست کم تا روز چهارشنبه مشخص نمی شود و پس از آن در این زمینه می توان نظر داد.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود: پزشکان مراکز درمانی این شهرستان از غذای مصرفی روستاییان نیز نمونه برداری کرده اند تا بتوانند به نتیجه بهتری در زمینه علت مسمومیت برسند.

تماس ایرنا با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی برای دریافت نقطه نظرات وی در این زمینه بی نتیجه ماند.

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در فاصله 45 کیلومتری غرب استان خراسان شمالی واقع شده است.

این شهرستان 105 هزار نفری از وجود بیمارستان بی بهره است.

 اخباراجتماعی - ایرنا