اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسمومیت غذایی 70 دانشجو در شیراز



سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 70 دانشجوی دانشگاه‌ شیراز خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: شب گذشته خبر مسمومیت دانشجویان در یک مجتمع خوابگاهی به اورژانس اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل اورژانس در محل حادثه که خوابگاه‌های دانشجویی یکی از دانشگاه‌های شیراز بود اعزام شدند.

وی با اشاره به انجام اقدامات درمانی از سوی عوامل اورژانس اظهار کرد: پس از عوامل حضور اورژانس مشخص شد که 70 تن از دانشجویان این دانشگاه پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی عوامل اورژانس، اکثر آنها در محل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و تنها دو نفر برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان علی‌اصغر شیراز منتقل شدند.

خالدی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس مقابل این مجتمع خوابگاهی به حالت آماده‌باش قرار داشت، خاطرنشان کرد: یک گروه از عوامل اورژانس نیز توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به دانشجویان و مسئولان این خوابگاه ارائه کردند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور نتایج اولیه نشان می‌دهد که وجود مسمومیت در وعده شام دانشجویان علت این اتفاق بوده است.

وقوع این حادثه برای دانشجویان پردیس ارم در حالی از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز تایید شد که سال گذشته نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز بر اثر مصرف غذای سلف‌سرویس پردیس ارم دچار مسمومیت شدند.


  اخبار حوادث  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نکاتی مهم برای جلوگیری از مسمومیت غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسمومیت عجیب 60 دانشجو !



 

مسمومیت عجیب 60 دانشجو !

 

 

تلاش برای كشف علت مسمومیت 60 دانشجوی دانشگاه زنجان در دستور كار گروهی از كارشناسان قرار دارد...

مهدی موسایی‌فرد، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی زنجان، با اعلام این خبر گفت: چند روز قبل حدود 60 تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی زنجان كه در یكی از بلوك‌های خوابگاه مركزی اقامت دارند به علت مصرف غذای خوابگاه مسموم شدند كه بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند و بهبود یافتند. اما از آنجا كه همه دانشجویان از یك نوع غذا استفاده می‌كنند علت مسمومیت عجیب به نظر می‌رسید.

ضمن این كه احتمال می‌رود آلودگی در زمانی غیر از زمان پخت یا هنگام توزیع در خوابگاه ایجاد شده باشد. بنابراین برای یافتن علت حادثه، نمونه‌ای از غذای مسموم به تهران فرستاده شده است.

منبع:asriran.com