اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسمومیت اعضاء خانواده 6 نفره با گاز منو اکسید کربن



اخبار,حوادث,اخبار حوادث,اخبار و حوادث

 


خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با تشریح عملکرد اورژانس 115 در 24 ساعت گذشته از مسمومیت اعضا یک خانواده شش نفره با گاز منواکسید کربن خبر داد.

 

 

محمد جواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان داشت: مرکز اورژانس 115 قم در 24ساعت گذشته  هزار و 182 تماس تلفنی را پاسخ داده است که منجر به انجام 143 مأموریت شده است.

 

وی در ادامه افزود: از این تعداد 50 مورد آن مربوط به تصادفات شهر و جاده بوده است و 93مورد آن نیز موارد قلبی، تنفسی، سقوط و... بوده است.

 

باقری با اشاره به موارد شاخص مأموریت‌های این مدت اضافه کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با تریلی در فلکه شهر قائم به جمکران یک نفر مجروح شد که با حضور پرسنل اورژانس در محل حادثه فرد مجروح توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی نکویی منتقل شد.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: طی تماس مردمی با مرکز اورژانس 115 مبنی بر مسمومیت یک خانواده شش نفره با گاز منواکسیدکربن در خیابان امام، پس از حضور پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه و انجام اقدامات اولیه درمانی پنج نفر از مصدومین در محل درمان شده و یک نفر نیز برای تکمیل مراحل درمانی به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شد.

 

باقری همچنین از برق گرفتگی و سقوط مردی 35 ساله در شهرک شکوهیه با شدت مصدومیت بالا خبر داد و افزود: با حضور پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه فرد مذکور توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شد.... / خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
گازگرفتگی با منو اکسید کربن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسمومیت با گاز منواکسید کربن زوج جوان را راهی بیمارستان کرد



اخبار حوادث - مسمومیت با گاز منواکسید کربن زوج جوان را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انتشار گاز منو اکسید کربن در منزل مسکونی و مسمومیت دو تن خبر داد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ساعت 00:50 دقیقه بامداد امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران از حادثه گاز گرفتگی در منزل مسکونی مطلع شدند و بلافاصله ایستگاه 2 عازم محل حادثه در خیابان اقبال شدند.

وی ادامه داد، در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در یک باب واحد 60 متری نشت گاز منواکسید کربن رخ داده بود و همسایه‌ها از غیبت اهالی منزل مذکور نگران شدند و با سامانه 125 تماس گرفتند که آتش نشانان پس از حضور درب واحد را باز و با وضعیت بی‌هوشی خانم و آقای جوان مواجه شدند.

ملکی افزود، آتش‌نشانان هر دو تن را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه زوج جوان زنده اما دچار مسمومیت شده بودند.

به گفته کارشناسان آتش نشانی علت این حادثه، روشن ماندن آبگرمکن دیواری و شومینه برای مدت زمان زیاد و بسته بودن‌ راههای کاهش اکسیژن باعث انتشار گاز منو اکسید کربن و مسمومیت ساکنان شده بود.

گفتنی است، آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت 2:12 دقیقه عملیات را به پایان بردند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران