اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسلمان منکر قلیان کشی شد


محسن مسلمان بازیکن تیم فوتبال زیر 22 سال که با اتهام قلیان کشی مواجه و با نظر فدراسیون فوتبال از حضور در تیم‌های ملی محروم شده است، می‌گوید من در اردوی تیم زیر 22 سال در کیش قلیان نکشیدم و نظری درباره این محرومیت ندارم.

ایسنا: محسن مسلمان بازیکن تیم فوتبال زیر 22 سال که با اتهام قلیان کشی مواجه و با نظر فدراسیون فوتبال از حضور در تیم‌های ملی محروم شده است، می‌گوید من در اردوی تیم زیر 22 سال در کیش قلیان نکشیدم و نظری درباره این محرومیت ندارم.

طبق نظر فدراسیون فوتبال، پنج عضو تیم زیر 22 سال از جمله پزشک، آنالیزور و سرپرست این تیم به طور موقت از کلیه فعالیت های فوتبالی منع شدند و حق همراهی این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا را ندارند. همچنین طبق اعلام یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال، محسن مسلمان و پیام صادقیان هم دو بازیکنی هستند که به خاطر مصرف قلیان در جزیره کیش، از همراهی تیم ملی محروم شده اند.

محسن مسلمان در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص گفت: من نظری درباره این رای ندارم. باشگاه پرسپولیس از من خواسته است که مصاحبه‌ای انجام ندهم.

وی درباره اینکه این اتفاق در تیم ملی رخ داده و ارتباطی به باشگاه ندارد، یادآور شد: ما کاری نکرده‌ایم. یکبار دیگر هم می‌گویم افرادی که قلیان مصرف کردند، ما نبودیم.

مسلمان در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم خواسته که دو بازیکن پرسپولیس به تیم ملی دعوت نشوند، گفت: دستشان درد نکند!


ویدیو مرتبط :
ماجرای مسلمان شدن فردی که منکر خدا بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران در مورد قلیان‌کشی فوتبالیست‌ها در فرحزاد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,قلیان‌

 

اخبار اجتماعی - توضیح رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران در مورد قلیان‌کشی فوتبالیست‌ها در فرحزاد

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی با ارائه توضیحاتی در مورد اتفاقات اخیر پیرامون فوتبالیست‌ها و قلیان‌کشی آنها در اردوی کیش گفت: صحبت‌هایی که در این مورد مطرح شده یکطرفه است و حرف‌های ما را نشنیدند.

با صراحت اعلام می‌کنم که هیچ ورزشکار و فوتبالیستی مجوز قهوه‌خانه ندارد و ممکن است آن را از فردی اجاره کرده باشند.

به گزارش مهر، عباس علایی با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از این که بحث قلیان کشیدن چند بازیکن فوتبال در برنامه 90 مطرح شد روزنامه ها به این موضع پرداختند و این برنامه تلویزیونی ما را به چالش می کشد و حتی نظری از ما در این مورد نمی گیرد.

 

بهتر بود از ما هم در این مورد سوال می کردند. افرادی که در قهوه خانه ها کار می کنند قشر ضعیف جامعه هستند که از 7 صبح تا 12 شب برای 30 هزار تومان کار می کنند. اگر بخواهیم میانگین بگیریم کارگران قهوه خانه روزی 50 کیلومتر راه می روند و اگر یکی از قهوه خانه ها بسته شود و تعدادی کارگر از نان خوردن بیافتند همه مسئول هستند.

نظر مراجع در مورد قلیان
به گفته رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی فوتبالیستها در کافی شاپ قلیان کشیدند که این موضع تداخل صنفی محسوب شده و کافی شاپ مرتکب تخلف شده است.

وی افزود: از 11 تن از مراجع بزرگ شیعه در مورد خرید، فروش و کشیدن قلیان استفتاء گرفتم که همه اعلام کردند این اقدام جرم نیست. البته این عمل برای ورزشکاران بد است اما تخریب دو جوان ورزشکار دل آدم را به درد می آورد.

علایی تاکید کرد: من خودم ورزشکار هستم و در تیم فوتبال باشگاه پیام بازی می کردم قلیان هم نمی کشم و هیچگاه هم این مساله را هم تبلیغ نکردم اما ما تنها صنفی هستیم که قدیمی محسوب می شویم و متاسفانه برخوردها با ما بد است.

کاهش درگیری در قهوه خانه ها
رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی با اعلام اینکه حاشیه در همه جا وجود دارد تصریح کرد: هماهنگی کاملی با نیروی انتظامی داریم و محیط قهوه خانه ها امن است و افراد می توانند به راحتی در آن تردد کنند اما درگیری را نمی توان پیش بینی کرد و ممکن است همه جا درگیری به وجود آید. خوشبختانه با نظارت خوب صنف و کنترل بسیار دقیق درگیری در قهوه خانه ها بسیار اندک شده است.

قلعه نویی و دایی دوستان خوب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران
وی با اعلام این که دوستان بسیار خوبی از جمله امیر قلعه نویی و علی دایی دارد افزود: این که تعدادی ورزشکار در کافی شاپ و در انظار عمومی قلیان بکشند عمل خوبی نیست، ما با باشگاه ها و بسیاری از فوتبالیست ها دوست هستیم و درب صنف به روی همه باز است.

فرحزاد پاتوق فوتبالیستها و ورزشکاران نیست
علایی با رد این موضوع که فوتبالیست ها دارای پاتوق خاصی هستند تاکید کرد: ممکن است روزی ورزشکاری برای صحبت کردن و چای خوردن به فرحزاد برود اما این دلیل نمی شود که فرحزاد پاتوق این افراد باشد. از نظر عقلانی این موضوع را رد می کنم.

وی با اعلام اینکه ارایه قلیان توسط کافی شاپ ها تداخل صنفی است افزود: کافی شاپ ها و هتل ها حق ندارند قلیان عرضه کند و این کار غیرمجاز است.

تعیین قیمت مصوب برای قلیان
رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی از تعیین قیمت مصوب برای قلیان خبر داد و افزود: تا 10 روز آینده پس از کدبندی و درجه بندی قهوه خانه ها، قیمت مصوب تعیین می شود و هر کسی بخواهد خارج از این قواعد فعالیت کند مرتکب تخلف صنفی شده و جریمه می شود.

تشکیل جامعه یا مجمع سفره خانه داران غیرقانونی است
وی با انتقاد از راه اندازی مجمع و جامعه سفره خانه های سنتی گفت: صنوف تنها دارای اتحادیه هستند و این که سفره خانه ها بخواهند تحت یک مجمع یا جامعه فعالیت کنند خلاف قانون است. طی سه بار درخواست سفره خانه داران برای جدا شدن از اتحادیه قوه خانه داران در کمیسیون های مربوطه رد شده است و ما تنها یک اتحادیه با نام قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی هستیم که در 5 رسته با کد تعریف شده فعالیت می کنند.

زنان نباید قلیان بکشند
علایی در پاسخ به سوال مهر در مورد اینکه آیا موافق عرضه قلیان به زنان هستید، اظهار داشت: با توجه به این که ما مردان روی جنس مخالف حساسیت داریم معتقدم زن نباید قلیان بکشد و کشیدن قلیان از طرف این قشر در انظار عمومی بسیار بد است البته از نظر قانونی هیچ فرقی بین زن و مرد وجود ندارد اما از نظر شخصی من زنان هم نباید قلیان مصرف کنند.

انتقاد از اقدام رئیس سازمان میراث فرهنگی
وی با انتقاد از رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه نجفی برخلاف قانون عمل می کند تاکید کرد: اگرچه رئیس سازمان میراث فرهنگی در یک برنامه تلویزیونی از عرضه قلیان حمایت کردند اما با یک نامه ما را به چالش کشیدند. وی معتقد است که جامعه سفره خانه دارها باید راه اندازی شود. اما به من بگویید کجای قانونی این موضوع آمده است تا من هم این جامعه را به رسمیت بشناسم. این اقدام آقای نجفی غیرقانونی است. اگر هم می خواهد قانون را تغییر بدهد باید در مجامع و کمیسیون ها به تصویب برسد.

انتقاد از حضور پسران زیرابرو برداشته
رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی با انتقاد از حضور جوانان زیر 18 سال در قهوه خانه ها گفت: ضوابطی وجود دارد که جوانان زیر 18 سال نباید به قهوه خانه ها بیایند. در گذشته ما حرمت ها را رعایت می کردیم اما امروز برخی جوانان زیر ابرو بر می دارند و به قهوه خانه می آیند.

وجود مافیای تنباکو در کشور/ دخانیات خرج 4 وزارتخانه را می دهد
وی در مورد مضرات تنباکوهای موجود در بازار گفت: دولت آلمان چندی قبل تنباکوهایی را تولید کرده است که هیچ ضرر و زیانی ندارد اما متاسفانه در کشور ما این اتفاق رخ نمی دهد. چندی قبل یکی از دوستانم که پزشک است به من گفت سیستمی را در قلیان طراحی کردم که ضررهایش را به صفر می رساند. چندی قبل هم شرکت بهمن تنباکویی را در کشور تولید کرد که حتی قابل خوردن بود.

علایی ادامه داد: تنباکو دارای مافیای خاص است اما نباید یادمان برود که دخانیات خرج 4 وزارتخانه را می دهد، به نظر می رسد گردش مالی خرید تنباکو در روز به 500 میلیون تن برسد.

هیچ ورزشکار و هنرمندی مجوز قهوه خانه ندارد
رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که از او پرسید گفته می شود بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران قهوه خانه دارند با رد این موضوع گفت: ما با همه هنرمندان و ورزشکاران دوست هستیم و به جرات می گویم که هیچ ورزشکاری مجوز ندارد. اگرچه ممکن است برخی از این افراد مکانهایی را اجاره کرده باشند.
اخبار اجتماعی - مهر