اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسعود بارزانی: سرنوشت عراق در گرو اصلاحات است/ با اخلالگران در روند اصلاحات برخورد می‌کنیم



 اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل, رئیس اقلیم کردستان عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق نسبت به خطر گسترش فساد و به هدر رفتن دارایی‌های عمومی بر ثبات این اقلیم هشدار داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با شورای دستگاه قضایی، هیئت شفاف سازی، دیوان نظارت دارایی و قضات متخصص بر لزوم اجرای برنامه اصلاحات و مبارزه با فساد اداری تأکید کرد.

وی نسبت به خطر گسترش فساد و به هدر رفتن دارایی‌های عمومی بر ثبات و آینده عراق هشدار داد و حمایت کامل خود را از دستگاه قضایی و اعضای هیئت شفاف سازی و دیوان نظارت دارایی اعلام کرد.

بارزانی گفت: مقابله با فساد و آغاز اجرای اصلاحات یک وظیفه ملی مقدس و خواسته "مشروع" مردم کردستان است. نباید هیچ کسی در هر منصبی که باشد از تحقیقات و محاکمه‌های قانونی مستثنی شود.

وی گفت: سرنوشت ما در گروه اصلاحاتی است که برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.

عراق اخیرا شاهد تظاهرات گسترده مردم علیه فساد اداری و سیاسی بوده است.

وی همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای به شکست کشاندن اصلاحات در عراق هشدار داد و اعلام کرد با هرگونه اقدامی در این راستا برخورد جدی خواهد کرد.

بارزانی در ادامه گفت: کشوری که بتواند بر توانایی خود اتکا کند کشوری است که عدالت در آن محقق شده و دستگاه قضایی قوی است. هیچکس بالاتر و ورای مصلحت کشور و اراده مردم نیست و مردم عدالت و اصلاحات را می‌خواهند و سرنوشت مردم به پیروزی اصلاحات مرتبط است.

رئیس اقلیم کردستان عراق در این نشست درباره تحولات اقلیم کردستان عراق نیز گفتگو کرد.


 اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اصلاحات انقلابی یا اصلاحات آمریکایی؟؟؟!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

العبادی موقتاً روند اصلاحات در عراق را متوقف کرد



اخبار,اخبار بین الملل,حیدر العبادی

اعمال فشارهای سیاسی و اقدامات حقوقی مانع از آن شده است که نخست‌وزیر عراق به روند اصلاحات خود که اخیراً آغاز کرده بود، ادامه دهد و او به طور موقت اصلاحات را متوقف کرده است.

به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، در شرایطی که تظاهرات و تحرکات مردمی برای درخواست از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق جهت انجام اصلاحات بیشتر و پا فرا گذاشتن از چارچوب‌های ظاهری و صوری بیشتر می‌شود، حیدر العبادی تصمیم گرفته است بسته اصلاحاتی خود را به صورت موقت متوقف کند تا آماده ورود به نبردی جهت اجرای آن تصمیم‌ها و بسته اصلاحاتی شود که احتمالاً با اعتراضات برخی از فراکسیون‌های سیاسی روبه‌رو خواهد شد.

در همین حال فراکسیون بدر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از نخست‌وزیر می‌خواهد دلایل برکنار کردن تعدادی از وزیران را که در چارچوب برنامه‌های اصلاحاتی‌اش صورت گرفته است، بیان کند.

فراکسیون بدر با طرح این سوال که آیا برکناری این افراد به دلیل شکست و یا ضعف و یا فسادشان بوده است، خواهان روشن شدن معیارهای عزل و نصب‌ها شد.

یک منبع نزدیک به حیدر العبادی نیز به روزنامه الاخبار تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک یا در جلسه فردای کابینه هیچ بسته‌های اصلاحاتی کلید نخواهد خورد چراکه دو بسته اصلاحاتی که دولت آن را آغاز کرده است، نیازمند اجراست تا قانونی شود.

این منبع اعمال فشارهای طرف‌های سیاسی بر حیدر العبادی و همچنین وجود موانعی در مسیر اصلاحات را تکذیب نکرد اما گفت: نخست‌وزیر عراق به اجرای بسته‌های اصلاحاتی که اعلام کرده است و همچنین کلید زدن بسته‌های اصلاحاتی بیشتر جهت برآورده ساختن خواسته‌های مردم ادامه خواهد داد.

در همین حال یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی در نجف اعلام کرد که آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در عراق خرسندی و خوشبینی محتاطانه‌ای نسبت به اصلاحات العبادی و تصمیم‌ها برای کاهش امتیازات مسوولان در سران سه قوه و حذف برخی وزارتخانه‌ها و ادغام برخی وزارتخانه‌های دیگر دارد.

این منبع در مصاحبه با الاخبار گفت که مرجعیت تاکنون وارد جزئیات نشده‌اند و فقط به ترسیم خطوط کلی اکتفا می‌کنند.

اخبار بین الملل - ایسنا