اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسدود شدن ادوبی‌فلش در گوگل‌کروم


گوگل در گذشته‌های دور ادوبی‌فلش را تحسین می‌کرد و آن را از بنیادها و بخش‌های اصلی اینترنت می‌دانست. حال اوضاع خیلی فرق کرده و این شرکت اینترنتی هر روز نسبت به استفاده از فلش بی‌میل‌تر شده است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: گوگل در گذشته‌های دور ادوبی‌فلش را تحسین می‌کرد و آن را از بنیادها و بخش‌های اصلی اینترنت می‌دانست. حال اوضاع خیلی فرق کرده و این شرکت اینترنتی هر روز نسبت به استفاده از فلش بی‌میل‌تر شده است. البته این بی‌میلی و تلاش برای جایگزین کردن HTML5 به جای ادوبی‌فلش صرفا به گوگل محدود نمی‌شود و بسیاری از شرکت‌های دیگر فعال در حوزه اینترنت هم به دلیل مشکلات ادوبی‌فلش تلاش می‌کنند آن را هر چه زودتر بازنشسته کنند.

مسدود شدن ادوبی‌فلش در گوگل‌کروم تا پایان امسال

شرکت اینترنتی گوگل هم می‌خواهد تا پایان سال میلادی جاری اغلب محتواهای فلش را مسدود کند. به این شکل تقریبا هر سایتی که محتوای فلش داشته باشد مسدود خواهد شد البته کاربران امکان فعال کردن محتوای فلش را دارند اما باید به طور خاص آن را برای هر سایتی که مورد نظرشان است فعال کنند. به این ترتیب گوگل به شکل پیش فرض به جای ادوبی فلش از HTML5 استفاده خواهد کرد. در این شرایط صرفا 10 سایت به شکل پیش فرض از فلش پشتیبانی خواهند کرد. در میان این سایت‌ها می‌توان به یوتیوب، فیسبوک، یاهو، توییچ و آمازون اشاره کرد. البته معافیت برای این 10 سایت هم موقتی است و به مدت یک سال خواهد بود. پس از گذشت این یک سال محتوای فلش این سایت‌ها هم مثل باقی سایت‌ها به صورت پیش فرض مسدود خواهند شد.

گوگل پیش از این هم در جهت مسدود کردن تبلیغات فلش تلاش کرده بود. ادوبی‌فلش مشکلات زیادی دارد که کاهش سرعت، مصرف باتری زیاد و حفره‌های امنیتی فقط بخشی از آن هستند.


ویدیو مرتبط :
نسخه جدید ادوبی فلش با نام جدید ادوبی انیمیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قابلیت های پنهان گوگل کروم



 

گوگل کروم, ترفندهای اینترنت

اگر شما هنوز از گوگل كروم استفاده نكرده‌اید، حتما این كار را بكنید. هنگامی كه صحبت از سرعت مرورگر به میان می‌آید، موزیلا و مایكروسافت نمی‌توانند با گوگل رقابت كنند. در صورتی كه بخواهید، كروم می‌تواند با اعمال برخی تغییرات از این هم سریع‌تر شود.

برای كمك به این هدف، در اینجا برخی افزونه‌های رایگان كروم و ترفندهای آن را جمع‌آوری كرده‌ایم. افزایش قدرتی را كه فراهم می‌كنند، تجربه كنید و خواهید دید طی چند روز چه تاثیری روی وبگردی شما خواهد گذاشت.

اگر شما جزو كاربران حرفه‌ای محسوب می‌شوید، می‌توانید از گزینه‌های تجربی كروم كه از پردازشگر مركزی و پردازشگر گرافیكی شما استفاده می‌كنند تا وبگردی‌تان را بهبود بخشند، بهره ببرید. این گزینه‌ها در یك منوی پنهان كروم قرار دارد تا كاربران عادی به‌طور اتفاقی با دستكاری آنها مرورگرشان را از بین نبرند؛ ولی ما به توصیف این گزینه‌ها و چگونگی كاركرد آنها خواهیم پرداخت.

افزونه‌های قدرتمند
اگر به فروشگاه وب كروم بروید، مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های كروم را خواهید دید كه مرورگرتان را با بازی‌ها، شبكه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای پخش موسیقی و... تكمیل می‌كند. افزونه‌هایی كه در اینجا به آنها می‌پردازیم، به این منظور طراحی شده‌اند كه كروم را كم‌حجم‌تر و موثرتر كنند.

FastestChrome: این افزونه همان‌طور كه از نام آن انتظار می‌رود، یك‌سری ابزار صرفه‌جویی در زمان به مرورگر می‌افزاید. این قابلیت‌ها شامل برخی ابزار سطحی است؛ ابزاری مانند نمایش یك پنجره حاوی توضیحاتی از كلمه انتخاب شده و ارائه گزینه‌ای برای جستجوی آن عبارت در موتورهای جستجوی مختلف.

افزون بر این، این افزونه به شما اجازه می‌دهد «تبدیل خودكار متن URL به لینك‌های قابل كلیك‌كردن» را انتخاب كنید. البته قابلیت «صفحات بی‌پایان» آن، به‌طور خودكار، صفحه بعدی یك وب‌سایت را بارگذاری می‌كند؛ بنابراین زمان ارزشمند خود را برای كلیك‌كردن دكمه «بعدی» و انتظار برای بارگذاری صفحه هدر نمی‌دهید.

پیمایش سریع گوگل (Google Quick Scroll): این افزونه مستقیما شما را به عبارات جستجویی هدایت می‌كند كه در وب‌سایت‌ها به دنبالشان هستید. با نصب این افزونه، هر زمان كه لینك جستجو را كلیك كنید، یك قسمت كوچك كه حاوی نمایی از متن انتخاب شده در نتیجه جستجوی شماست در گوشه سمت راست و پایین مرورگر شما باز می‌شود. با كلیك روی آن، كروم بدون هیچ مشكلی شما را به آنجا می‌فرستد.

جعبه ابزار كروم (Chrome Toolbox): با نصب این افزونه می‌توانید چند بوك‌مارك را با یك كلیك باز كنید تا اطلاعات فرم‌های ثبت‌نشده را در حافظه نهان قرار دهید؛ با این كار دیگر نیاز نیست هرزمان كه یك پروفایل جدید می‌سازید، دوباره اطلاعات را از ابتدا تایپ كنید. همچنین برای بزرگ‌كردن تصاویر و ویدئوها از داخل خود مرورگر می‌توانید از آن استفاده كنید.

مواظب باشید
برای دسترسی به گزینه‌های مخفی كروم باید در نوار آدرس كروم عبارت /chrome://flags‌‌ را تایپ كنید. صفحه‌ای باز می‌شود كه حاوی تعداد زیادی گزینه است كه مستقیما روی كارایی مرورگر تاثیر می‌گذارند.

اولین چیزی كه در این صفحه خواهید دید، یك هشدار بزرگ است كه اعلام می‌كند این تغییرات ممكن است خطرناك باشد! این قابلیت‌های تجربی ممكن است در هرزمان تغییر كنند، خراب یا ناپدید شوند. هیچ تضمینی وجود ندارد كه با فعال‌كردن هریك از این موارد، مرورگر شما از كار نیفتد! جدای از مزاح، مرورگر شما ممكن است تمام اطلاعات شما را پاك كند یا امنیت و حریم خصوصی شما به‌صورت غیرمنتظره‌ای در معرض خطر قرار بگیرد. هر موردی را كه فعال كنید برای تمام كاربران این مرورگر فعال می‌شود، پس لطفا با احتیاط ادامه دهید! اگرچه مواردی كه در اینجا صحبت می‌شود تنها ممكن است خطاهای ساده رندر‌كردن را باعث شود، ولی بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

تغییر كلیدها: منوی نشانه‌های گوگل كروم، فهرستی بلند از گزینه‌های تجربی نمایش می‌دهد كه تنها چند گزینه آنها روی كارایی تاثیر می‌گذارد كه در زیر آورده شده‌ است.

نادیده گرفتن فهرست مواردی كه باید در مك، ویندوز، لینوكس و سیستم‌عامل كروم رندر شود: این گزینه، فهرست موارد نرم‌افزاری مورد نیاز برای رندرشدن در كروم را نادیده می‌گیرد و شتاب‌دهنده پردازشگر گرافیكی را روی پیكربندی پشتیبانی نشده سیستم اعمال نمی‌كند. اگر از درایورهای تجربی پردازشگر گرافیكی استفاده می‌كنید، روشن‌كردن این قابلیت، زمان بارگذاری بازی‌ها و ویدئوها را كوتاه‌تر می‌كند.

تركیب پردازشگر گرافیكی روی تمام صفحات: این گزینه، تركیب شتاب داده شده به وسیله پردازشگر گرافیكی را روی تمام صفحات وب اعمال می‌كند، نه فقط روی لایه‌های خاص. فعال‌كردن این گزینه ممكن است به شما سرعت بالاتری در آغاز به كار سیستم بدهد.

تركیب واحدهای پردازشی: این گزینه یك واحد ثانویه پردازش روی سیستم‌های چند هسته‌ای در نظر می‌گیرد كه مختص تركیب صفحات وب است. فعال‌كردن این قابلیت، پیمایش روان‌تر را نتیجه می‌دهد؛ حتی اگر واحد اصلی پردازش مشغول انجام دیگر وظایف پردازشی خود باشد.

غیرفعال‌كردن اشكال دوبعدی شتاب داده شده: غیرفعال‌كردن این گزینه، پردازشگر گرافیكی را از رندر‌كردن اشكال دوبعدی باز می‌دارد و در عوض از پردازشگر مركزی برای رندر‌كردن نرم‌افزار استفاده می‌كند.

غیرفعال‌كردن انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS: هنگامی كه تركیب واحدهای پردازش فعال باشد، انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS نیز روی واحد تركیبی پردازش اجرا می‌شود؛ ولی اجرای انیمیشن‌های شتاب داده شده CSS، حتی بدون تركیب‌كننده واحدهای پردازش، می‌تواند دسترسی به مقاصد بهره‌وری را آسان‌تر كند.

فیلترهای SVG كه با پردازشگر گرافیكی شتاب داده شده‌ است: این گزینه پردازشگر گرافیكی شما را مجبور می‌كند به رندر فیلترهای «گرافیك‌های برداری قابل مقیاس‌بندی» (SVG) شتاب دهد كه می‌تواند فرآیند بارگذاری وب‌سایت‌هایی را كه از تعداد زیادی سایه یا دیگر افكت‌های بصری استفاده می‌كنند، سرعت بخشد.

غیرفعال‌كردن Vsync پردازشگر گرافیكی: اگر شما یك بازیكن حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای باشید احتمالا درباره همگام‌سازی عمودی (Vertical Sync) شنیده‌اید. خاموش‌كردن Vsync، همگام‌سازی با نرخ عمودی بازنمایش مانیتور را غیرفعال می‌كند. به‌عنوان مثال اگر مانیتور شما نرخ بازنمایش ۶۰ هرتز را داشته باشد، غیرفعال‌كردن Vsync به پردازشگر گرافیكی این امكان را می‌دهد كه نرخ خروجی خود را سریع‌تر از ۶۰ هرتز قرار دهد.

بسته به پیكربندی سیستم و نسخه كروم‌تان، برخی از این گزینه‌ها ممكن است به‌طور پیش‌فرض فعال نباشند و همچنین با توجه به درایورهای گرافیكی و به‌روزرسانی‌های نصب شده برای سیستم‌عامل، برخی از آنها ممكن است به‌طور كلی روی بهره‌وری تاثیر نداشته باشند. با وجود این، كار‌كردن با این گزینه‌ها و تماشای وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان می‌تواند تجربه خوبی برای شما به همراه داشته باشد؛ ولی به‌طور كلی اشكال دوبعدی شتاب داده شده و گزینه‌های تركیب پردازشگر گرافیكی، بیشترین فواید را به همراه خواهد داشت.

اگر شما به طور كلی یك سیستم سریع دارید و نرم‌افزارها، درایورها و مرورگر خود را به‌روز نگه داشته‌اید، ممكن است قبلا از برخی شكل‌های شتاب‌دهی سخت‌افزاری استفاده كرده باشید كه كارایی آنها می‌تواند كاملا مفید باشند. در این حالت هم تجربه كار‌كردن با برخی قابلیت‌های پنهان در كروم می‌تواند تعدادی كارایی افزون را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار دهد.
منبع:jamejampress.ir