اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مستند استاد شهریاری امشب از شبکه اول


مستندی با موضوع زندگی استاد «پرویز شهریاری»، چهره‌ی ماندگار ریاضی كشور كه جمعه‌ی هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، از شبكه‌ی اول سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مستندی با موضوع زندگی استاد «پرویز شهریاری»، چهره‌ی ماندگار ریاضی كشور كه جمعه‌ی هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، از شبكه‌ی اول سیما پخش می‌شود.

 این مستند قسمتی از مجموعه‌ی 13 قسمتی «سرزمین نخبگان» است كه موضوع نخبه‌های ایرانی در موضوعات مختلف و به كارگردانی و تهیه‌كنندگی محمدعلی فارسی تولید شده است.

مستند مربوط به استاد پرویز شهریاری قرار است امشب از ساعت 22 و 30 دقیقه از شبكه‌ی اول سیما روی آنتن برود.



این مستند به زندگی شخصی و حرفه‌ای دكتر شهریاری می‌پردازد و به دلیل تقارن با درگذشت استاد شهریاری، زودتر از 12 مستند دیگر و به صورت جداگانه پخش می‌شود.

 استاد شهریاری از چهره‌های ماندگار در عرصه‌ی علم و آموزش كشور، روز دوم آذرماه 1305 در محله‌ی «دولت خانه» كرمان به دنیا آمد و بیست‌ودوم اردیبهشت‌ امسال در بیمارستان جم تهران درگذشت.   


ویدیو مرتبط :
اجرای زنده رحیم شهریاری با حضور استاد اکبر عبدی-شبکه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«میراث آلبرتا» امشب از شبکه مستند


قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه ۵ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه ۵ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه 5 فروردین ماه ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود. قسمت دوم این مجموعه نیز 7 فروردین در ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد.

«فرار مغز‌ها» عنوانی است که برای مهاجرت دائمی یا بلندمدت نخبگان به خارج از کشور به کار می‌رود و بار‌ها و بار‌ها در مورد آن نوشته شده و سخن به میان آمده است، اما این جریان اگر تشدید نشده باشد، هم‌چنان با‌‌ همان قوت قبلی ادامه دارد و بسیاری از افراد نخبه و بااستعداد ایرانی برای دستیابی به امکانات و رفاه بیشتر یا بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تر، راهی کشورهای صنعتی می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز برای مدت‌های طولانی یا حتی تا پایان عمر در آنجا می‌مانند.

جذب حداکثری که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، به‌یقین شامل حال همه گروه‌ها و نه‌فقط طیف‌های سیاسی می‌شود،‌ با این رویکرد، دانشمندان جوان ایرانی که فارغ از گرایشات سیاسی، عزم رفتن به آن سوی مرز‌ها را دارند‌، نیز باید در این جذب حداکثری دیده شوند.

مستند «میراث آلبرتا» با نگاهی موشکافانه به این موضوع، به بررسی مهاجرت دانشجویان به‌طور کلی و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به‌طور خاص می‌پردازد؛ دانشگاهی که بسیاری از نخبگان علمی و فنی ایران در آن تحصیل می‌کنند و هریک می‌توانند موتور محرکه بخشی از دانش و فناوری این مرز و بوم باشند، زیرا نیروی انسانی بهترین و مهم‌ترین سرمایه هر ملتی محسوب می‌شود و نباید به‌سادگی از آن گذشت.