اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسافرکشی چراغ خاموش اوکراین در ایران


در حالیکه ایرلاین‌های داخلی با قیمت‌های بالایی بلیت می‌فروشند و خدمات چندانی را هم به مسافران ارایه نمی‌کنند، ایرلاین‌های خارجی در ایران، مسافران را با بلیت‌های ارزان قیمت در زمان‌های پرتردد جذب می‌کنند.

خبرگزاری مهر: در حالیکه ایرلاین‌های داخلی با قیمت‌های بالایی بلیت می‌فروشند و خدمات چندانی را هم به مسافران ارایه نمی‌کنند، ایرلاین‌های خارجی در ایران، مسافران را با بلیت‌های ارزان قیمت در زمان‌های پرتردد جذب می‌کنند.

 از حدود سه ماه پیش یک ایرلاین اوکراینی بصورت چراغ خاموش از سازمان هواپیمایی مجوز پرواز گرفته است و به دلیل قیمت مناسب با استقبال زیادی از سوی مسافران ایرانی روبرو شده است. در واقع نرخ بلیت‌های این ایرلاین از شرکت‌های داخلی ارزان تر است به همین جهت بخشی از مسافران که به دنبال بلیت ارزان هستند از این ایرلاین استفاده می‌کنند.

این در حالی است که برخی از ایرلاین‌های داخلی که به مقاصد مختلف از جمله اروپا پرواز دارند با قیمت‌های بالایی بلیت می فروشند که موجب شده تعداد زیادی از مسافران ایرانی به سمت دیگر ایرلاین‌ها خارجی سوق پیدا کنند و تنها در زمان اجبار به ایرلاین های داخلی روی بیاورند.

تحریم‌های یک جانبه بر علیه صنعت هوایی و ناتوانی ایرلاین‌ها برای پروازهای مختلف، موجب شده که انحصار برخی از پروازها در اختیار یک یا دو شرکت هوایی باشد به همین جهت نرخ‌ها هم با نظر این ایرلاین‌ها تعیین می‌شود بنابراین قیمت‌ها برای بخشی از مسافران به خصوص دانشجویان بسیار بالا است.

براین اساس، در زمان‌هایی که به اصطلاح به آن "های سیزن" می گویند و تعداد سفرها به اوج خود می‌رسد، نرخ بلیت ایرلاین‌های ایرانی بسیار بالاتر می‌روند بطوریکه از توان اقتصادی اغلب دانشجویان خارج است به همین جهت با ورود ایرلاین‌های خارجی که قیمت پایین تری دارند، بازار در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

هرچند که به دلیل برخی پروازهای مستقیم، بازهم تقاضا برای ایرلاین‌های ایرانی بالا است اما به نظر می‌رسد که ادامه این روند می‌تواند بخش بزرگی از بازار پروازهای هوایی را در اختیار ایرلاین‌های خارجی قرار دهد و باوجودیکه ایرلاین‌های خارجی پرواز مستقیم به مقصد ندارند و باید یکبار در کشور خود فرود بیایند و دوباره پرواز کنند اما بازهم تقاضا برای این پروازها وجود دارد.

بررسی نرخ بلیت‌ها نشان می دهد که ایرلاین های خارجی که حتی جزو برترین ایرلاین های دنیا هستند به نسبت خدماتی که ارایه می‌دهند، قیمت مناسب تری از ایرلاین‌های ایرانی دارند که حجم بالای تقاضای مسافران ایرانی در این پروازها هم نشانگر همین موضوع است.

این در حالی است که خدمات و امکاناتی که در این پروازها به مسافران ارایه می‌شود بسیار بالاتر از ایرلاین‌های ایرانی است بطوریکه تعدادی از پروازهای ایرانی حتی امکاناتی برای نگهداری دارو ندارند. یکی از مسافران پرواز میلان - تهران در این باره گفت: وقتی که از مهماندار تقاضا کردم تا بسته‌های دارویی ام را داخل فریرز مخصوص قرار دهد گفت که چنین امکاناتی در هواپیما ندارند.

او گفت: این داروها حتما باید داخل فریزر نگهداری می‌شد اما این ایرلاین ایرانی چنین امکاناتی را برای پرواز فراهم نکرده بود و من که اجبار برای حمل این بسته ها داشتم، به ناچار از یخ‌های قالبی استفاده کردم.

این مسافر با بیان اینکه در این پرواز بیشتر از تعداد صندلی‌ها بلیت فروخته شده بود، گفت: البته فروش بلیت بیش از صندلی در همه پروازها انجام می‌شود اما نباید در های سیزن که تعداد مسافر بالا است و تمامی دانشجویان در حال بازگشت به ایران هستند، بلیت اضافه فروخت. این موضوع موجب شده بود که تعداد زیادی از مسافران صندلی کافی برای نشستن نداشته باشند و در نهایت هم نمی‌دانیم آنها را کجا فرستادند.

براساس این گزارش، نرخ‌های متناسب با شرایط اقتصادی مسافران، تعداد زیاد مقاصد پروازی و امکانات مناسب از جمله مزایایی است که ایرلاین‌های خارجی از آن بهره می‌برند و بخش زیادی از مسافران هم از آن استقبال می‌کنند. گرچه در پروازهایی با قیمت پایین، خدماتی مانند کترینگ از پرواز حذف می‌شود اما بخش زیادی از مسافران ترجیح می دهند این آیتم از بلیت آنها حذف شده و به جای آن، نرخ کمتری را بپردازند.


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز آپارات ،به حرکت چراغ خاموش آرین نیشنز!!!قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت چراغ خاموش مشتریان نفت ایران


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آغاز صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی و سریلانکا به عنوان دو مشتری سنتی نفت ایران خبر داد و اعلام کرد: صادرات نفت به این دو کشور فعلا به صورت تک محموله انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آغاز صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی و سریلانکا به عنوان دو مشتری سنتی نفت ایران خبر داد و اعلام کرد: صادرات نفت به این دو کشور فعلا به صورت تک محموله انجام می‌شود.

سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به سریلانکا و آفریقای جنوبی به عنوان دو مشتری سنتی طلای سیاه ایران پس از توافق ژنو، گفت: صادرات نفت خام به این دو کشور آغاز شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه فعلا فروش نفت خام به این دو کشور به صورت قراردادهای تک محموله انجام می شود، تصریح کرد: ایران مشکلی به منظور امضای قراردادهای بلندمدت صادرات نفت خام با سریلانکا و آفریقای جنوبی ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به تمدید قرارداد اکثر پالایشگاه‌های آسیایی خریدار نفت ایران در هند، چین، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه، در خصوص صادرات میعانات گازی ایران هم توضیح داد: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه 300 هزار بشکه میعانات گازی به کشورهای مختلف صادر شود.

قمصری درباره طرح جدید توقف صادرات میعانات گازی ایران در آینده‌ای نزدیک با ساخت پالایشگاه‌های جدید در عسلویه، توضیح داد: مشکلی برای توقف صادرات میعانات گازی در صورت ساخت پالایشگاه و ایجاد محصولات با ارزش افزوده وجود ندارد.

 تا پیش از تحریم‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با واردات به طور متوسط 100 هزار بشکه نفت خام از ایران، بزرگترین مشتری نفتی شرکت ملی نفت ایران در آفریقا و نهمین خریدار بزرگ نفت صادراتی ایران در جهان بود.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که تا پیش از افزایش تحریم ها، آفریقای جنوبی حدود 25 درصد از نفت وارداتی خود را از طریق ایران تامین می‌کند و این کشور قاره سیاه، جزء یکی از مشتریان قدیمی نفت خام صادراتی ایران است.

با افزایش فشارهای بین‌المللی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا و مشکلات متعدد در نقل و انتقال منابع ارزی حاصل از فروش نفت خام ایران توسط بانک‌های خارجی، صادرات نفت خام ایران هم به آفریقای جنوبی با مشکلاتی روبرو شده است.

گزارش‌های نیمه رسمی حاکی از آن است که در سال 2011 میلادی، آفریقای جنوبی با واردات روزانه حدود 98 هزار بشکه نفت خام از ایران پس از کشورهایی همچون چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و یونان، نهمین مشتری بزرگ خریدار نفت ایران بوده است.