اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسافران نوروزی بیشتر به کدام شهرها رفتند؟


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان های مازنداران، خراسان رضوی، گیلان، فارس و شیراز در صدر سفرهای نوروزی قرار دارند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تا ظهر روز گذشته هفت میلیون و 779 هزار نفر از هموطنانمان راه سفر در پیش گرفتند و در مراکز اقامتی ساکن. شدند.

مسعود سلطانی فر فرا رسیدن سال نو را به عموم هموطنان تبریک گفت و اظهار داشت: آمار سفرهای نوروزی امسال و در چهار روز اول تعطیلات تقریبا با مدت مشابه سال قبل برابری می کند.

وی همچنین به استان هایی که بیشترین سفرهای نوروزی به آن ها صورت گرفته است نیز اشاره کرد و گفت: استان های مازنداران، خراسان رضوی، گیلان، فارس و شیراز در صدر سفرهای نوروزی قرار دارند.

سلطانی خاطرنشان کرد: پس از این پنج استان، کرمانشاه، همدان و خوزستان نیز جزو استان هایی بودند که بیشترین سفرهای نوروزی در آن ها رخ داده است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه توسعه گردشگری را یکی از محورهای توسعه اقتصادی استان کرمانشاه برشمرد و گفت: با رویکرد مسئولین این استان و همچنین کمک هایی که توسط مسئولین کشوری به بخش گرشگری کرمانشاه خواهد شد در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش صنعت توریسم در این استان خواهیم بود و این موضوع روی تقویت اقتصاد و ایجاد اشتغال کمک شایانی خواهد کرد.

وی همچنین از تراکم سفرهای نوروزی در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با همکاری مردم شاهد بود از حجم سفرها در دو روز اول سال کاسته شد و بسیاری از مردم از امروز سفرهای خود را آغاز کرده اند که این به روانسازی ترافیک جاده ها کمک زیادی کرد.

سلطانی فر یادآور شد: عمده بار ترافیک روی پنج تا شش محور مواصلاتی بود و در حال حاضر سفرهای نوروزی با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حال انجام است.

وی در پایان و در خصوص آمار نزدیک به هشت میلیون سفر نیز گفت: این آمار تا 95 درصد به واقعیت نزدیک است ضمن اینکه بسیاری از سفرها به دلیل اقامت مردم در منازل اقوام و وابستگان خود ثبت نشده است.


ویدیو مرتبط :
برنامه های ستاد نوروزی برای مسافران نوروزی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مسافران نوروزی در خرم آباد


خرم آباد در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی است.

خبرگزاری مهر: خرم آباد در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی است.