اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسابقه طلاق در کشور راه افتاده است! ‌


معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: متاسفانه مسابقه طلاق در کشور راه افتاده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: متاسفانه مسابقه طلاق در کشور راه افتاده است.

جهانبخش زنگنه‌تبار در همایش ملی «پایداری میراث فرهنگی، گردشگری مسئولانه، اکوتوریسم و حفظ میراث طبیعی» که با حضور 22 سازمان مردم نهاد از 15 استان کشور در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: در توسعه گردشگری دو بحث داریم، یکی ایجاد زیرساخت‌ها و دیگری ایجاد فرهنگ گردشگری در میان مردم.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های حوزه گردشگری بر عهده دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، اما ایجاد فرهنگ گردشگری در میان مردم وظیفه‌ای است که بر عهده سازمان‌های مردم نهاد قرار دارد.

وی ادامه‌داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در ایجاد امنیت اجتماعی، سلامت، حفظ محیط‌زیست، منابع‌طبیعی، مبارزه با موادمخدر، میراث فرهنگی، گردشگری و ... بسیار مثمرثمر واقع شوند.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری کرمانشاه نگاه ویژه و حمایتی به سازمان‌های مردم نهاد دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور در بحث طلاق، خاطرنشان کرد: بر اساس آماری حدود شش میلیون زن مطلقه در کشور داریم که متناسب با آن شش میلیون مرد زندگی از هم پاشیده نیز داریم و اگر هر کدام از این خانواده‌ها تنها یک فرزند داشته باشند، شش میلیون کودک طلاق نیز در کشور وجود دارد، بنابراین در حال حاضر 18 میلیون ایرانی درگیر معضل طلاق هستند.

زنگنه‌تبار با بیان اینکه گویی مسابقه طلاق در کشور به راه افتاده، اظهارکرد: سال‌گذشته در سطح کشور شاهد افزایش 4.4 درصدی طلاق و همچنین کاهش 4.7 درصدی ازدواج بودیم.

وی یادآور شد: سال‌گذشته در استان یزد که به دارالمومنین ایران مشهور است شاهد کاهش 16.7 درصدی ازدواج این سنت حسنه پیامبر بودیم.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: همه ما در مقابل این وضعیت مسئولیم و وظیفه داریم که در حد توان قدمی در راستای اصلاح این روند برداریم.


ویدیو مرتبط :
فرق بارز کشور های پیشرفته و عقب افتاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

6 استان رکورددار کشور در حوزه طلاق



اخبار,اخبار اجتماعی,آمار سازمان ثبت احوال کشور درباره ازدواج وطلاق


اخبار اجتماعی - 6استان رکورددار کشور در حوزه طلاق

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در هشت ماهه نخست امسال به ازای هر 100 ازدواج 18 طلاق ثبت شده است.

علی‌اکبر محزون با اشاره به اینکه در 8 ماهه نخست امسال 50.9 درصد از طلاق‌ها مربوط به 6 استان خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، بوشهر و اصفهان بوده است.

محزون بیان داشت:  در هشت ماهه نخست امسال به ازای هر 100 ازدواج 18 طلاق ثبت شده است و استان تهران رتبه اول و استان ایلام رتبه آخر را در ثبت طلاق دارند.

مدیر کل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور درباره آمار طلاق در کشور اظهار داشت: در این 8 ماهه 94 هزار و 953 مورد در کشور طلاق ثبت شده که به ترتیب تهران 17 هزار و 39 مورد، خراسان رضوی 9 هزار و 959 مورد فارس 5 هزار و 757 خوزستان 5 هزار و 682 اصفهان 5 هزار و 12 مورد و آذربایجان شرقی 4 هزار و 906 مورد در مقام اول تا ششم قرار دارند.

اخبار اجتماعی - فارس