اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسئولان کشور مشغول نباشند، کار کنند


معاون اول رئیس جمهور در جمع اساتید حوزه علوم شناختی، با بیان اینکه "توسعه علمی" باید مبنای حرکت آینده کشور باشد، گفت: سیاستگذاران و مسئولان کشور به جای مشغول شدن به روزمرگی و منازعات بی حاصل که هیچ نتیجه ای برای مردم ندارد، باید به مسائل اساسی از جمله حمایت از توسعه حوزه‌های مختلف علم بپردازند.

ایسنا: اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنج شنبه) پس از افتتاح مجتمع جدید پژوهشکده علوم شناختی و بازدید از آزمایشگاه های مختلف این پژوهشکده، در جمع اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم شناختی، گفت: کشوری می تواند توسعه و پیشرفت پیدا کند که به مسائل علمی توجه ویژه‌ای داشته و توسعه علمی به‌عنوان یک دستور کار اصلی در آن کشور مطرح باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر نقش حیاتی و تعیین‌کننده علوم مدرن در توسعه آینده، خاطرنشان کرد: مدتی است مدیران و سیاستمدارن کشور به این واقعیت رسیده اند که مبنای حرکت آینده ایران، توسعه علمی باشد. این دلیل عنوان برنامه های توسعه چهارم و پنجم کشور تحت عناوینی نظیر برنامه توسعه دانایی محور یا برنامه توسعه بر مبنای علم نامیده شد.

جهانگیری با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه های فناوری اطلاعات ( آی تی و آی سی تی)، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، گفت: در حالی که علوم و فناوری های جدید موضوع اصلی توسعه دنیا شده است، ما نیز می توانیم در زمینه آی سی تی با توسعه زیرساختها، تربیت نیروهای دانشگاهی و با اتکا به جهت گیریهایی که در دانشگاه ها در حال شکل گیری است، جایگاه ایران در منطقه را به مرحله قابل قبولی رسانده و در دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور دستیابی به جایگاه مناسب در زمینه بیوتکنولوژی را نیز مستلزم تربیت نیروی متخصص، توسعه روابط علمی بین المللی با دانشگاه های معتبر دنیا و توسعه مراکز پژوهشی در این حوزه دانست و در ادامه با یادآوری جایگاه هفتم ایران در دنیا در زمینه نانوتکنولوژی، تصریح کرد: حتی ذره ای تعلل نیز باعث می شود که ده‌ها کشور در زمینه پیشرفت در یک علم جلو بیایند؛ بنابراین باید نسبت به پیشرفت مستمر و بی وقفه در حوزه های مختلف علم دقت نظر و اهتمام داشته باشیم.

جهانگیری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه در حوزه علوم شناختی هنوز در حال برداشتن گامهای ابتدایی هستیم، با تمجید از تلاش‌های دکتر کمال خرازی در راه اندازی پژوهشکده علوم شناختی، گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری که کار اصلی توسعه علوم جدید بر عهده این معاونت است، با ایجاد ستاد علوم شناختی درصدد حمایت از پیشرفت حوزه این علم برآمده و البته وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز لازم است با ایفای نقش هدایتگری و سیاستگذاری خود به توسعه علوم شناختی کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ارتباطات علمی بین المللی بین پژوهشکده علوم شناختی و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا، آمادگی دولت برای کمک به تامین پیش نیازهای اصلی توسعه علوم شناختی را اعلام کرد و افزود: البته انسان‌های وظیفه شناس و دلسوزی در کشور هستند که بدون توجه به روزمرگی وقت خود را صرف موضوعات اساسی و توسعه علمی می کنند، هشدار می دهند و جهت را نشان می دهند تا به موقع بتوانیم پیشرفت کنیم.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمینه علوم شناختی هنوز در آغاز راه هستیم، بر تجاری سازی علوم شناختی تاکید کرد و گفت: این علم یکی از پایه های آینده است و برای تقویت و توسعه آن آزمایشگاه ملی علوم شناختی در آینده نزدیک تجهیز می شود و اهتمام جدی برای اختصاص بودجه مناسب برای علوم شناختی وجود دارد.

دکتر کمال خرازی رئیس پژوهشکده علوم شناختی نیز رتبه علمی ایران در علوم شناختی بر اساس رتبه بندی جهانی را اعلام کرد و گفت: رتبه ایران در علوم شناختی در سال ۲۰۱۲ در دنیا برابر ۳۴ و در سال ۲۰۱۳ برابر ۲۶ بوده است. همچنین کشورمان در علوم شناختی طی سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی در منطقه به ترتیب حائز رتبه سوم و دوم در منطقه شده است که به این ترتیب موقعیت ایران در علوم شناختی در حال ارتقا است و تلاشهایی که طی سالها انجام گرفته نتیجه بخش بوده است.


ویدیو مرتبط :
جمله ها و عبارتهای مورد نیاز برای کار پیدا کردن / مشغول کار شدن در انگلیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستان خاوری همچنان بر مسند کار!/ بازخوانی نامه مدیرعامل فراری بانک ملی پس از فرار از کشور



   خبرهای خاوری,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار ایران

 

مدیران اقتصادی چه می کنند؟

دوستان خاوری همچنان بر مسند کار!/ بازخوانی نامه مدیرعامل فراری بانک ملی پس از فرار از کشور

 

تاکنون عزم قاطع نظام و دستگاه قضایی بر این استوار بوده است که مطابق با منویات مقام معظم رهبری به این پرونده به صورت قاطع رسیدگی شود که بحمدالله تاکنون نیز به همین وجه روند قضایی پرونده سامان یافته است . اما این موارد نشان از اهمال مسئولان اقتصادی در عزل افرادی است که تحت مدیریت آنان چنین فاجعه ای رخ داده است...

 

سرویس سیاسی«فردا»:سال گذشته نامه ای از مدیرعامل فراری بانک ملی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد خاوری پس  فرار از کشور  طی نامه ای به مدیرکل حوزه مدیریت بانک ملی (که هم اکنون بازداشت است ) خواهان اهدای سلام گرم! به همکاران عزیزش خصوصا آقایان «ق» ،«ص»  و «پ» می شود ومی گوید:« به علت مشکلات عصبی حادث شده قادر به صحبت تلفنی نیستم و نمی توانم احساسات خود را کنترل کنم!!وضعیت فعلی مرا متاثر کرده چون هیچ گاه اینچنین تحقیر نشده بودم! وی سپس می نویسد :ان شاء الله به زودی همه شما را زیارت خواهم کرد!»

 

پیگیری های «فردا» نشان می دهد این  افراد که تا این حد آقای خاوری به آنان دلبسته است متاسفانه هنوز در سیستم بانکی کشور حضور دارند. این افراد که از دوستان نزدیک و همکاران خاوری  محسوب می شوند هر کدام مسئولیتهایی دارند که به آن اشاره می شود؛

1- «ق» دارای سمتی مهم در بانک ملی است و حتی  در جریان رسیدگی قاطع به اختلاس 3000 میلیاردی به مدت یکماه بازداشت بوده و هم اکنون با قید وثیقه آزاد شده است  اما عجیب این است که در سمت خود باقی است.

 

2- «ص» مدیر کل  بخشی نظارتی در بانک ملی است و گفته می شود از دوستان نزدیک و مورد اعتماد خاوری بوده است. اونیز هم اکنون نیز در سمت خود باقی است.

3- «پ» مدیر کل دیگری در بانک ملی است و گویا از همشهری ها و دوستان نزدیک خاوری  محسوب می شود که هم اکنون در بر سر کار است.

 

در این میان گویا اعضای هئیت مدیره بانک که حسب اظهارات دادستان محترم ممنوع الخروج می باشند هیچ تغییری نکرده اند و در سمت های خود باقی مانده اند.

 

بدیهی است که تاکنون عزم قاطع نظام و دستگاه قضایی بر این استوار بوده است که مطابق با منویات مقام معظم رهبری به این پرونده به صورت قاطع رسیدگی شود که بحمدالله تاکنون نیز به همین وجه روند قضایی پرونده سامان یافته است . مواردی که ذکر شد نشان از  اهمال سیستم اجرایی و مسئولان اقتصادی در عزل افرادی است که تحت مدیریت آنان چنین فاجعه ای رخ داده است ولی همچنان بر مسند قدرت حضور دارند./فردانیوز


   خبرهای خاوری,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار ایران